Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
4. Създаване на high-poly и финален рендър

Ключови техники за позициониране на персонаж в Zbrush

В този урок се разглежда процесът на позициониране на втория (лилав) персонаж спрямо първия (жълт) герой, за да се създаде динамична композиция. Основният фокус е върху използването на Transpose Master за разчупване на симетрията и създаване на заплашителна поза, която подчертава взаимодействието между двата персонажа. Важно е да се следи силуетът на композицията и да се осигури негативно пространство между елементите.

Стъпка по стъпка процес за позициониране на персонаж

  1. Поставете маска на всички елементи, които изграждат персонажа
  2. Обърнете маската и центрирайте гизмото спрямо саптула
  3. Завъртете и позиционирайте персонажа спрямо другия герой
  4. Изчистете маската и селектирайте отделни части (без краката и обувките)
  5. Наклонете тялото към жълтия персонаж за по-заплашителна поза
  6. Коригирайте позицията на ръцете, така че да стъпват на пода
  7. Раздвижете обувките и краката, за да разчупите симетрията
  8. Използвайте Move Topological за удължаване на кичурите към по-малкия герой
  9. Проверявайте периодично силуета с Matcap Gray и активирана перспектива
  10. Финализирайте позата с T-pose subtool, за да приложите промените към всички саптули
  11. Върнете материала на Skinshade и направете финални корекции на цветовете

Полезни команди и функции в Zbrush

  • Transpose Master - Инструмент за позициониране на персонажи, позволяващ работа с всички саптули едновременно
  • Ctrl + Shift + клик - Селектиране на множество елементи
  • Move Topological - Четка за преместване на елементи, запазвайки топологичната структура
  • P - Бърз клавиш за включване/изключване на перспективата
  • T-pose subtool - Прилага направените промени в позата към всички оригинални саптули
  • Matcap Gray - Материал, полезен за проверка на силуета и негативното пространство

Дискусия към урока

Въпроси
Отговори