Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
4. Създаване на high-poly и финален рендър

Позиране на персонажи с Transpose Master в ZBrush

В този урок се разглежда как да позиционирате персонажи в ZBrush, използвайки мощния плъгин Transpose Master. Вместо да местите всеки SubTool поотделно (което е времеемко и предразполага към грешки), Transpose Master ви позволява да създадете копие на всички SubTool-ове, да ги позирате заедно и след това да прехвърлите позата обратно към оригиналните елементи.

Стъпка по стъпка процес на позиране

  1. Първо разделете персонажите в пространството:

    • Използвайте Transpose Set (от зъбното колело) за да преместите всички SubTool-ове на един персонаж едновременно
    • Изключете симетрията с X, за да избегнете нежелани деформации
    • Преместете персонажите на разстояние един от друг
  2. Използване на Transpose Master:

    • Отворете ZPlugin менюто и изберете Transpose Master
    • Натиснете T-Pose Mesh, за да създадете копие на всички SubTool-ове в един обект
    • Натиснете Shift+F, за да видите polygroups на всеки елемент
  3. Позиране на жълтия персонаж:

    • Използвайте Mask Lasso за селектиране на части от модела
    • Поставете маска на тялото (Ctrl+клик извън модела за обръщане на маската)
    • Използвайте gizmo (W) за завъртане и накланяне на тялото
    • Създайте лека чупка в тялото чрез маскиране и деформиране
  4. Позициониране на ръцете:

    • Селектирайте ръцете с Ctrl+Shift+клик
    • Маскирайте една ръка и използвайте gizmo за завъртане
    • Използвайте Alt+клик върху пина за центриране на gizmo
    • Разчупете пръстите чрез внимателно маскиране и деформиране със Smudge четка
    • Повторете процеса за другата ръка
  5. Финализиране:

    • Изгладете проблемните зони със Smudge четка при ниска Z Intensity
    • Позиционирайте обувките
    • Когато сте готови, натиснете T-Pose SubTool, за да приложите позата към оригиналните елементи

Полезни команди и функции

  • Transpose Set - Позволява преместване на всички SubTool-ове едновременно
  • T-Pose Mesh - Създава копие на всички SubTool-ове в един обект за позиране
  • T-Pose SubTool - Прехвърля позата обратно към оригиналните SubTool-ове
  • Shift+F - Показва polygroups на модела
  • Ctrl+клик - Обръща маската
  • Ctrl+Shift+клик - Селектира елементи по polygroups
  • Alt+клик върху пина - Центрира gizmo инструмента
  • W - Активира gizmo инструмента
  • Mask Lasso - Инструмент за бързо и прецизно маскиране на области
  • Smudge четка - Изглажда деформации при ниска Z Intensity

Дискусия към урока