Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Позиране на първия герой с Transpose Master
Позиране на персонажи с Transpose Master в ZBrush
В този урок се разглежда как да позиционирате персонажи в ZBrush, използвайки мощния плъгин Transpose Master. Вместо да местите всеки SubTool поотделно (което е времеемко и предразполага към грешки), Transpose Master ви позволява да създадете копие на всички SubTool-ове, да ги позирате заедно и след това да прехвърлите позата обратно към оригиналните елементи.
Стъпка по стъпка процес на позиране
Първо разделете персонажите в пространството:
- Използвайте Transpose Set (от зъбното колело) за да преместите всички SubTool-ове на един персонаж едновременно
- Изключете симетрията с X, за да избегнете нежелани деформации
- Преместете персонажите на разстояние един от друг
Използване на Transpose Master:
- Отворете ZPlugin менюто и изберете Transpose Master
- Натиснете T-Pose Mesh, за да създадете копие на всички SubTool-ове в един обект
- Натиснете Shift+F, за да видите polygroups на всеки елемент
Позиране на жълтия персонаж:
- Използвайте Mask Lasso за селектиране на части от модела
- Поставете маска на тялото (
Ctrl+клик
извън модела за обръщане на маската) - Използвайте gizmo (
W
) за завъртане и накланяне на тялото - Създайте лека чупка в тялото чрез маскиране и деформиране
Позициониране на ръцете:
- Селектирайте ръцете с
Ctrl+Shift+клик
- Маскирайте една ръка и използвайте gizmo за завъртане
- Използвайте
Alt+клик
върху пина за центриране на gizmo - Разчупете пръстите чрез внимателно маскиране и деформиране със Smudge четка
- Повторете процеса за другата ръка
- Селектирайте ръцете с
Финализиране:
- Изгладете проблемните зони със Smudge четка при ниска Z Intensity
- Позиционирайте обувките
- Когато сте готови, натиснете T-Pose SubTool, за да приложите позата към оригиналните елементи
Полезни команди и функции
Transpose Set
- Позволява преместване на всички SubTool-ове едновременноT-Pose Mesh
- Създава копие на всички SubTool-ове в един обект за позиранеT-Pose SubTool
- Прехвърля позата обратно към оригиналните SubTool-овеShift+F
- Показва polygroups на моделаCtrl+клик
- Обръща маскатаCtrl+Shift+клик
- Селектира елементи по polygroupsAlt+клик
върху пина - Центрира gizmo инструментаW
- Активира gizmo инструментаMask Lasso
- Инструмент за бързо и прецизно маскиране на областиSmudge четка
- Изглажда деформации при ниска Z Intensity