Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
2. Създаване на blockout - 1 герой

Допълнителна работа върху дрехата и моделиране на зъбите на героя


Ключови техники за детайлизиране на дрехи и моделиране на зъби

В този урок се разглеждат важни техники за доработка на блок-аут модела, фокусирайки се върху дрехата и създаването на зъби на персонажа. Използването на Dynamic Subdivisions (D) позволява бързо тестване на високополигонен вариант без постоянно прилагане на промените, което е изключително полезно в етапа на проектиране. Основната работа се извършва с Move четката, която дава възможност за прецизно оформяне на силуета и пропорциите.

Стъпки за доработка на дрехата и създаване на зъби

  1. Активирайте Dynamic Subdivisions с клавиш D или чрез Geometry > Dynamic Subdiv за предварителен изглед на високополигонния модел
  2. Използвайте Move четката за прецизно оформяне на дрехата и приближаване на презрамките към тялото
  3. Създайте полигрупи за разделяне на краката от обувките:

    • Натиснете Ctrl + W за групиране на всичко видимо
    • Активирайте Solo режим
    • Използвайте Mask Pen за маскиране на крака
    • Натиснете отново Ctrl + W за създаване на нова полигрупа
  4. За създаване на зъби:

    • Използвайте Append за добавяне на куб с ниска резолюция
    • Намалете размера и омекотете ъглите със Smooth четката
    • Копирайте зъба с Ctrl + клик върху стрелката на Gizmo и придърпване
    • Променете размера и формата на зъбите според нуждите
    • Позиционирайте копията за горна и долна челюст

Полезни команди и функции

  • D - Активира/деактивира Dynamic Subdivisions за предварителен изглед на високополигонен модел
  • Shift + F - Показва полигоналната мрежа за визуализиране на полигрупите
  • Ctrl + W - Създава полигрупа от видимите (немаскирани) полигони
  • V - Превключва между режими на визуализация за проверка на силуета
  • Ctrl + клик върху стрелка на Gizmo - Позволява копиране на обекти чрез придърпване
  • Move четка - Основен инструмент за оформяне на модела
  • Smooth четка - Използва се за изглаждане на повърхности

Дискусия към урока