Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Допълнителна работа върху дрехата и моделиране на зъбите на героя
Ключови техники за детайлизиране на дрехи и моделиране на зъби
В този урок се разглеждат важни техники за доработка на блок-аут модела, фокусирайки се върху дрехата и създаването на зъби на персонажа. Използването на Dynamic Subdivisions (D
) позволява бързо тестване на високополигонен вариант без постоянно прилагане на промените, което е изключително полезно в етапа на проектиране. Основната работа се извършва с Move четката, която дава възможност за прецизно оформяне на силуета и пропорциите.
Стъпки за доработка на дрехата и създаване на зъби
- Активирайте Dynamic Subdivisions с клавиш
D
или чрез Geometry > Dynamic Subdiv за предварителен изглед на високополигонния модел - Използвайте Move четката за прецизно оформяне на дрехата и приближаване на презрамките към тялото
Създайте полигрупи за разделяне на краката от обувките:
- Натиснете
Ctrl + W
за групиране на всичко видимо - Активирайте Solo режим
- Използвайте Mask Pen за маскиране на крака
- Натиснете отново
Ctrl + W
за създаване на нова полигрупа
- Натиснете
За създаване на зъби:
- Използвайте Append за добавяне на куб с ниска резолюция
- Намалете размера и омекотете ъглите със Smooth четката
- Копирайте зъба с
Ctrl + клик
върху стрелката на Gizmo и придърпване - Променете размера и формата на зъбите според нуждите
- Позиционирайте копията за горна и долна челюст
Полезни команди и функции
D
- Активира/деактивира Dynamic Subdivisions за предварителен изглед на високополигонен моделShift + F
- Показва полигоналната мрежа за визуализиране на полигрупитеCtrl + W
- Създава полигрупа от видимите (немаскирани) полигониV
- Превключва между режими на визуализация за проверка на силуетаCtrl + клик
върху стрелка на Gizmo - Позволява копиране на обекти чрез придърпванеMove
четка - Основен инструмент за оформяне на моделаSmooth
четка - Използва се за изглаждане на повърхности