Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
2. Създаване на blockout - 1 герой

Ключови техники за моделиране на очила в ZBrush

В този урок се разглежда процесът на създаване на очила за персонаж, използвайки ZModeler и други инструменти в ZBrush. Фокусът е върху правилното позициониране на очите и устата, създаването на основата на очилата и добавянето на поддържащи елементи, които изглеждат реалистично и интегрирани с лицето на персонажа.

Стъпка по стъпка процес на моделиране на очила

  1. Коригирайте пропорциите на лицето, като използвате Move четката за:

    • Преместване на окото по-нагоре
    • Преместване на устата по-надолу и напред
    • Леко вкарване на горната част на окото навътре
  2. Създайте основата на очилата:

    • Изберете IMM Primitives и след това Cylinder Pipe
    • Позиционирайте цилиндъра с помощта на Shift за центриране
    • Използвайте Split Masked Points за създаване на отделен subtool
  3. Моделирайте рамката на очилата:

    • С ZModeler добавете няколко Edge Loops (Edge > Space > Insert > Multiple Edge Loops)
    • Използвайте Select Rectangle за маркиране на ненужните части и ги изтрийте с Alt
    • Добавете плътност с QMesh (Polygon > Space > All Polygons)
    • Позиционирайте рамката спрямо окото с Gizmo
  4. Интегрирайте очилата с лицето:

    • Коригирайте повърхността на лицето с Move четката
    • Използвайте ClayBuildup с ниско ZIntensity за скулптиране около очилата
    • Изгладете повърхността със Smooth
    • Премахнете нелогични пространства между очилата и лицето
  5. Създайте поддържащата част на очилата:

    • Направете копие на тялото с Duplicate
    • Използвайте Crease Curve (натиснете C) за маркиране на линията
    • Активирайте Curve функцията (Stroke > Curve Functions > Curve Creased Edges)
    • Изберете Curve Strap Snap четка с подходящ размер
    • Разделете новия елемент с Split Masked Points
    • Премахнете ненужните части с инструмента за селекция
  6. Финализирайте очилата:

    • Добавете Bevel ефекти по ръбовете с ZModeler (Edge > Space > Bevel)

Полезни команди и инструменти

  • Move - Основна четка за преместване и оформяне на повърхности
  • IMM Primitives - Меню за добавяне на базови 3D форми
  • Split Masked Points - Разделя маркираната част в отделен subtool
  • ZModeler - Инструмент за полигонално моделиране
  • Select Rectangle - Инструмент за правоъгълна селекция (клавиш S)
  • ClayBuildup - Четка за добавяне на обем и детайли
  • Smooth - Изглажда повърхността (задръжте Shift)
  • Crease Curve - Създава остри ръбове по крива
  • Curve Functions - Позволява работа с криви за създаване на форми
  • Bevel - Създава скосени ръбове

Дискусия към урока