Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Финални корекции на героите
Финални корекции за по-добър силует на персонажите
В този урок се фокусираме върху финалните корекции на персонажите преди рендъра, с акцент върху подобряване на силуета. Ключово е да се създаде ясно негативно пространство между елементите, особено при обувките и пръстите на ръкавиците, за да се избегне сливането им и да се постигне по-добра визуална яснота.
Стъпки за коригиране на силуета на персонажите
Коригиране на обувките, които се сливат:
- Направете
Alt + клик
върху обувките - Създайте отделни полигрупи чрез панела Polygroups > Auto Groups
- Активирайте Gizmo с
W
, центрирайте го сAlt + клик
- Поставете маска с
Ctrl + клик
- Преместете и завъртете обувката, за да се вижда като отделен обект
- Направете
Раздвижване на пръстите на ръкавицата:
- Направете
Alt + клик
върху ръкавицата - Намалете subdivision нивата с
Shift + D
или чрез Geometry слайдъра - Поставете маска на пръста с Mask Lasso (BML)
- Обърнете маската с
Ctrl + клик
извън модела - Използвайте Gizmo за преместване на пръста
- Изгладете новите несъвършенства с четката Smooth
- Направете
Проверка на силуета:
- Изключете Polypaint чрез зъбното колело > Hide Polypaint
- Сменете материала на MatCap Gray
- Променете фона на черен с
V
- Проверете негативното пространство между елементите
- Върнете Polypaint с Show Polypaint
- Качете subdivision нивата на максимум с
D
Полезни команди и функции
Alt + клик
- Селектиране на полигрупаW
- Активиране на Gizmo инструментаCtrl + клик
- Поставяне/обръщане на маскаShift + D
- Намаляване на subdivision ниватаD
- Увеличаване на subdivision ниватаV
- Промяна на цвета на фонаMask Lasso
- Инструмент за прецизно маскиранеSmooth
четка - За изглаждане на несъвършенства