Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
4. Създаване на high-poly и финален рендър

Компилиране на рендър слоеве в Photoshop за финален резултат

В този урок се разглежда процесът на компилиране и обработка на рендър слоевете от ZBrush в Photoshop за създаване на завършена композиция. Ключовият момент е правилното организиране и наслагване на различните слоеве (базов, маска, сенки и светлини) с подходящи режими на смесване, за да се постигне професионален и балансиран краен резултат.

Стъпка по стъпка процес на композиране

  1. Отворете всички BPR рендър файлове в Photoshop
  2. Организирайте слоевете:

    • Копирайте основния BPR Composite слой и го преименувайте на "Base"
    • Копирайте и поставете маската, сенките и светлинните слоеве
    • Именувайте всеки слой подходящо: "Mask", "Shadows", "Light"
    • Групирайте всички слоеве (без маската) в папка "Render Passes"
  3. Премахнете фона с помощта на маската:

    • Активирайте слоя с маската
    • Използвайте Select > Color Range за избиране на черния фон
    • Приложете маската към групата "Render Passes"
    • Изгладете ръбовете с Select and Mask > Smooth
  4. Настройте слоевете за сенки и светлини:

    • За слоя "Shadows" задайте режим на смесване Multiply и намалете Opacity до 35%
    • За светлинните слоеве задайте режим Screen и регулирайте Opacity до 55%
    • При нужда дублирайте светлинните слоеве за по-силен ефект
    • Групирайте светлинните слоеве в папка "Lights"
  5. Добавете финални елементи:

    • Изрежете излишното пространство с инструмента Crop (C)
    • Създайте сенки под персонажите с елипси и Gaussian Blur
    • Добавете текстура с шум (Filter > Noise > Add Noise)
    • Направете фини корекции на цветовете с Hue/Saturation

Полезни команди и функции в Photoshop

  • Ctrl + A - Избиране на всичко
  • Ctrl + C - Копиране
  • Ctrl + V - Поставяне
  • Ctrl + G - Групиране на слоеве
  • Ctrl + J - Дублиране на слой
  • Ctrl + T - Трансформиране
  • C - Инструмент за изрязване (Crop)
  • Select > Color Range - Избиране на области по цвят
  • Filter > Blur > Gaussian Blur - Размазване за създаване на сенки
  • Filter > Noise > Add Noise - Добавяне на шум за текстура

Дискусия към урока