Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
1. Теория и подготовка

Разбиране на стилизираните герои в 3D моделирането

Стилизираните герои представляват спектър от опростени до по-сложни интерпретации на човешката фигура, където силуетът, опростените цветове и материали играят ключова роля. Градацията на стилизация варира от минималистични персонажи като тези в South Park (фокус върху силует и изражение) до по-детайлни като в Frozen (по-близки до реализма, но все още стилизирани).

Спектърът на стилизация в игровата индустрия

Различните нива на стилизация в персонажния дизайн могат да бъдат разгледани в следната прогресия:

  • Минималистични (South Park) - акцент върху силует и изражение, максимално опростени форми
  • Леко детайлни (Brawl Stars) - по-ясно изразен силует с повече елементи, създаващи интерес
  • Средно стилизирани (Fortnite) - пропорции, близки до човешките, но с опростени структури и нереалистични елементи
  • Детайлно стилизирани (Darksiders) - по-сложни форми, по-ясно изразени материали и детайли
  • Близки до реализма (Frozen, The Last of Us) - задълбочена работа с материали, текстури и шейдъри

В този курс фокусът ще бъде върху по-опростените стилове (като South Park и Brawl Stars), които са по-достъпни за начинаещи и не изискват задълбочени познания по анатомия или сложно моделиране на детайли.

Инструкция за гледане на уроците:

  1. Изгледайте видеоурока.
  2. Повторете показаното в урока.
  3. Решете тестовете към урока (това отключва следващия урок).
  4. Задайте въпрос, ако имате такъв.
  5. Преминете към следващият урок.

Дискусия към урока