Оцветяване на първия герой с Polypaint
Основни техники за оцветяване на персонаж в ZBrush
В този урок се разглежда процесът на оцветяване на 3D персонаж чрез Polypaint в ZBrush. Ключовите моменти включват смяната на материала от Matcap Grey към Skinshade 4 за по-добра визуализация на цветовете, използването на Fill Object за полагане на основни цветове и прилагането на Paint четката за създаване на градиенти и детайли. Важно е да се работи с различни нюанси на цветовете, избягвайки 100% бяло или черно, за да се постигне по-реалистичен и стилизиран вид.
Стъпка по стъпка оцветяване на персонаж
- Сменете материала от Matcap Grey към Skinshade 4 от менюто с материали
- Селектирайте част от модела с
Alt + клик
- Изберете основен цвят (чрез палитрата или с
Space
) - Приложете цвета с
Color > Fill Object
(това активира RGB информацията) - Повторете процеса за всички части на модела
- За копиране на точен цвят от една част към друга:
- Посочете цвета, който искате да копирате
- Натиснете
C
на клавиатурата - Селектирайте новата част и използвайте
Color > Fill Object
- Активирайте Paint четката с
B > P > Paint
- Регулирайте интензитета на четката чрез
Space > RGB Intensity
(препоръчително 40-50%) - Създайте градиенти и детайли, като работите от по-светли към по-тъмни области
- За очите и лицеви детайли използвайте по-малка четка и внимателно нанасяйте цветовете
Полезни команди и функции в ZBrush
Alt + клик
- Селектиране на част от моделаC
- Копиране на цвят от моделаSpace
- Отваряне на меню за избор на цвят и настройки на четкатаColor > Fill Object
- Запълване на селектираната част с избрания цвятB > P > Paint
- Активиране на Paint четкатаCtrl + Shift + клик
- Изолиране на полигрупаRGB Intensity
- Контролира силата на нанасяне на цвета (по-ниски стойности дават по-плавни преходи)
Съвети за по-добро оцветяване
При оцветяването на персонажи следвайте принципа от светло към тъмно - по-светли цветове там, където светлината пада първо, и по-тъмни в сенчестите области. Избягвайте абсолютно черни или бели цветове, а използвайте нюанси близки до тях. За по-реалистичен вид, създавайте плавни преходи между различните цветове и използвайте по-тъмни нюанси за вдлъбнатините и кухините на модела.