Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
4. Създаване на high-poly и финален рендър

Основни техники за оцветяване на персонаж в ZBrush

В този урок се разглежда процесът на оцветяване на 3D персонаж чрез Polypaint в ZBrush. Ключовите моменти включват смяната на материала от Matcap Grey към Skinshade 4 за по-добра визуализация на цветовете, използването на Fill Object за полагане на основни цветове и прилагането на Paint четката за създаване на градиенти и детайли. Важно е да се работи с различни нюанси на цветовете, избягвайки 100% бяло или черно, за да се постигне по-реалистичен и стилизиран вид.

Стъпка по стъпка оцветяване на персонаж

  1. Сменете материала от Matcap Grey към Skinshade 4 от менюто с материали
  2. Селектирайте част от модела с Alt + клик
  3. Изберете основен цвят (чрез палитрата или с Space)
  4. Приложете цвета с Color > Fill Object (това активира RGB информацията)
  5. Повторете процеса за всички части на модела
  6. За копиране на точен цвят от една част към друга:
    • Посочете цвета, който искате да копирате
    • Натиснете C на клавиатурата
    • Селектирайте новата част и използвайте Color > Fill Object
  7. Активирайте Paint четката с B > P > Paint
  8. Регулирайте интензитета на четката чрез Space > RGB Intensity (препоръчително 40-50%)
  9. Създайте градиенти и детайли, като работите от по-светли към по-тъмни области
  10. За очите и лицеви детайли използвайте по-малка четка и внимателно нанасяйте цветовете

Полезни команди и функции в ZBrush

  • Alt + клик - Селектиране на част от модела
  • C - Копиране на цвят от модела
  • Space - Отваряне на меню за избор на цвят и настройки на четката
  • Color > Fill Object - Запълване на селектираната част с избрания цвят
  • B > P > Paint - Активиране на Paint четката
  • Ctrl + Shift + клик - Изолиране на полигрупа
  • RGB Intensity - Контролира силата на нанасяне на цвета (по-ниски стойности дават по-плавни преходи)

Съвети за по-добро оцветяване

При оцветяването на персонажи следвайте принципа от светло към тъмно - по-светли цветове там, където светлината пада първо, и по-тъмни в сенчестите области. Избягвайте абсолютно черни или бели цветове, а използвайте нюанси близки до тях. За по-реалистичен вид, създавайте плавни преходи между различните цветове и използвайте по-тъмни нюанси за вдлъбнатините и кухините на модела.

Дискусия към урока