Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Завършване на high poly версията на втория герой
Ключови техники за завършване на High Poly модел в ZBrush
В този урок се демонстрират важни техники за финализиране на high poly версията на стилизиран персонаж. Основният фокус е върху изчистването на полигоналната мрежа чрез Zremesh, прецизно използване на Move инструмента за коригиране на форми и стратегическо прилагане на субдивизии за постигане на баланс между детайлност и оптимизация.
Стъпки за изчистване и финализиране на модела
- Използвайте Zremesh за оптимизиране на полигоналната мрежа
- Приложете Move инструмента за изправяне на разтеглени полигони
- Добавете Thickness чрез Dynamic Subdivision и потвърдете с Apply
- Задайте подходящ брой субдивизии според нуждите на различните части (например 3 субдивизии за крака)
- Използвайте комбинацията Ctrl+клик след активиране на Gizmo (W) за маскиране на всички полигрупи с изключение на избраната
- Приложете Smooth за изглаждане на повърхността на дрехата
- Проверете силуета на модела от различни ъгли
- Направете финални корекции на анатомични елементи като очите, съобразявайки се със стилизирания характер на персонажа
Полезни команди и комбинации в ZBrush
Zremesh
- Автоматично преизгражда топологията за по-чиста полигонална мрежаMove
- Инструмент за преместване и оформяне на геометриятаDynamic Subdivision
- Добавя временни субдивизии и опция за добавяне на дебелина (Thickness)W
- Активира Gizmo инструментаCtrl + клик
- Маскира всички полигрупи с изключение на тази, върху която е кликнатоSmooth
- Изглажда повърхността на модела без да променя силуета драстично
Съвети за балансиране на детайлите
Разпределяйте субдивизиите разумно - не претоварвайте системата с ненужна резолюция в зони, които не са толкова видими. Фокусирайте се върху силуета и общата форма, като същевременно запазвате стилизирания характер на персонажа, дори когато това изисква известни анатомични преувеличения.