Оцветяване на първия герой с Polypaint
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни техники за оцветяване на персонаж в ZBrush
В този урок се разглежда процесът на оцветяване на 3D персонаж чрез Polypaint в ZBrush. Ключовите моменти включват смяната на материала от Matcap Grey към Skinshade 4 за по-добра визуализация на цветовете, използването на Fill Object за полагане на основни цветове и прилагането на Paint четката за създаване на градиенти и детайли. Важно е да се работи с различни нюанси на цветовете, избягвайки 100% бяло или черно, за да се постигне по-реалистичен и стилизиран вид.
Стъпка по стъпка оцветяване на персонаж
- Сменете материала от Matcap Grey към Skinshade 4 от менюто с материали
 - Селектирайте част от модела с 
Alt + клик - Изберете основен цвят (чрез палитрата или с 
Space) - Приложете цвета с 
Color > Fill Object(това активира RGB информацията) - Повторете процеса за всички части на модела
 - За копиране на точен цвят от една част към друга:
- Посочете цвета, който искате да копирате
 - Натиснете 
Cна клавиатурата - Селектирайте новата част и използвайте 
Color > Fill Object 
 - Активирайте Paint четката с 
B > P > Paint - Регулирайте интензитета на четката чрез 
Space > RGB Intensity(препоръчително 40-50%) - Създайте градиенти и детайли, като работите от по-светли към по-тъмни области
 - За очите и лицеви детайли използвайте по-малка четка и внимателно нанасяйте цветовете
 
Полезни команди и функции в ZBrush
Alt + клик- Селектиране на част от моделаC- Копиране на цвят от моделаSpace- Отваряне на меню за избор на цвят и настройки на четкатаColor > Fill Object- Запълване на селектираната част с избрания цвятB > P > Paint- Активиране на Paint четкатаCtrl + Shift + клик- Изолиране на полигрупаRGB Intensity- Контролира силата на нанасяне на цвета (по-ниски стойности дават по-плавни преходи)
Съвети за по-добро оцветяване
При оцветяването на персонажи следвайте принципа от светло към тъмно - по-светли цветове там, където светлината пада първо, и по-тъмни в сенчестите области. Избягвайте абсолютно черни или бели цветове, а използвайте нюанси близки до тях. За по-реалистичен вид, създавайте плавни преходи между различните цветове и използвайте по-тъмни нюанси за вдлъбнатините и кухините на модела.