Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
2. Създаване на blockout - 1 герой

Ключови техники за създаване на ръце в ZBrush

В този урок се разглеждат основните техники за създаване на ръце на персонаж в ZBrush, използвайки Append Mesh, IMM Primitives и различни четки за скулптиране. Научавате как да започнете с базов цилиндър, да го позиционирате правилно спрямо тялото и да го трансформирате в реалистична ръка с пръсти, следвайки референтни изображения.

Стъпка по стъпка процес за създаване на ръка

  1. Започнете с добавяне на цилиндър чрез Append > Cylinder 3D като основа за ръката
  2. Използвайте W за активиране на Gizmo и позиционирайте цилиндъра отстрани на тялото
  3. Регулирайте размера на цилиндъра според референциите
  4. Удължете цилиндъра чрез зеления правоъгълник на Gizmo
  5. Позиционирайте ръката ниско спрямо тялото, както е показано в референцията
  6. Завъртете и вмъкнете цилиндъра в тялото
  7. Използвайте Move четката за оформяне на ръката
  8. Добавете пръсти чрез IMM Primitives > сфера
  9. Оформете всеки пръст с Move четката
  10. Използвайте Inflate четка (натиснете B, после I) за създаване на тумбести краища на пръстите
  11. Копирайте пръстите с Ctrl + кликване върху стрелка на Gizmo
  12. Обединете всички елементи с Geometry > Dynamesh
  13. Увеличете резолюцията на Dynamesh за по-добри детайли
  14. Използвайте Clay Buildup за запълване на празнини
  15. Изгладете повърхностите с Shift (Smooth четка)

Полезни команди и четки в урока

  • Append - Добавя нови примитиви към сцената
  • W - Активира Gizmo инструмента за трансформации
  • Move - Четка за преместване и оформяне на геометрията
  • IMM Primitives - Система за бързо добавяне на готови 3D форми
  • Inflate - Четка за издуване на повърхности (B, после I)
  • Ctrl + кликване върху стрелка на Gizmo - Копира избрания обект
  • Geometry > Dynamesh - Обединява отделни обекти в една мрежа
  • Clay Buildup - Четка за добавяне на обем и запълване на празнини
  • Shift - Активира Smooth четка за заглаждане
  • Topological - Четка, която се съобразява със селектираната топология
  • Use Tablet - Опция за включване/изключване на чувствителността на таблета

Дискусия към урока