Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
2. Създаване на blockout - 1 герой

Ключови техники за създаване на крака в ZBrush

В този урок се разглеждат основни техники за създаване на крака и обувки на персонаж в ZBrush, използвайки Append Mesh, маски и селекции. Научавате как да добавите нови елементи към модела, да ги позиционирате правилно и да ги модифицирате, за да създадете реалистични крайници на вашия герой.

Стъпка по стъпка процес за създаване на крака

  1. Добавете нова сфера чрез Append и я позиционирайте под героя

    • Използвайте Alt + клик върху пина, за да центрирате gizmo
    • Намалете размера на сферата според нуждите
  2. Подгответе топологията за работа

    • Отворете Geometry > Dynamesh, за да активирате динамичната мрежа
    • Това позволява свободно моделиране без притеснения за артефакти
  3. Създайте основата на обувката

    • Използвайте Ctrl+Shift+клик и придърпване за активиране на Select Rectangle
    • Натиснете P за ортографски режим за по-прецизна селекция
    • Натиснете Alt при пускане на селекцията, за да скриете избраната част
    • Изтрийте скритата част с Delete Hidden (Geometry > Modify Topology)
    • Активирайте Dynamesh с Ctrl+клик за запълване на изрязаната част
  4. Оформете обувката и крака

    • Използвайте gizmo за разтягане на формата
    • Прилагайте Ctrl+Shift за селектиране и изтриване на части
    • Използвайте четката за изглаждане за премахване на несъвършенства
  5. Създайте втория крак

    • Използвайте Mirror and Weld от Modify Topology
    • Натиснете X за активиране на симетрията
  6. Доразвийте краката

    • Създайте маски с Ctrl+клик за селектиране на части
    • Използвайте gizmo за изтегляне и оформяне
    • Прилагайте Move четката за фини корекции
    • Обръщайте маски с Ctrl+клик извън модела
    • Периодично актуализирайте топологията с Dynamesh

Полезни команди и функции

  • Append - Добавя нов обект към съществуващия модел
  • Alt + клик върху пина - Центрира gizmo върху избраната част
  • Ctrl + Shift + клик и придърпване - Активира инструмента Select Rectangle
  • P - Превключва между перспективен и ортографски режим
  • Delete Hidden - Изтрива скритите части от модела
  • Ctrl + клик и пускане - Активира Dynamesh и запълва изрязаните части
  • Mirror and Weld - Създава огледално копие на обекта
  • X - Включва/изключва симетрията
  • Ctrl + клик - Създава маска върху модела
  • Ctrl + клик извън модела - Обръща маската
  • W - Активира gizmo инструмента за трансформация

Дискусия към урока