Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
2. Създаване на blockout - 1 герой

Ключови техники за развитие на персонажа в ZBrush

В този урок се разглеждат важни техники за развитие на blockout фазата на 3D персонаж, с фокус върху добавяне на очи и прецизиране на силуета. Основният акцент е върху използването на IMM Primitives за добавяне на детайли и правилното боравене с Dynamesh за запазване на отделните елементи като самостоятелни субтулове.

Стъпка по стъпка процес за добавяне на очи към персонажа

  1. Изберете IMM Primitives от менюто
  2. Кликнете на Insert Sphere
  3. При работа в симетрия, уверете се, че двете точки са събрани в центъра, за да вмъкнете една сфера вместо две
  4. След поставяне на сферата, активирайте гизмото с клавиш W
  5. Рестартирайте ориентацията на гизмото чрез Alt + клик върху стрелката
  6. Центрирайте инструмента спрямо субтула с Alt + клик върху пина
  7. Докато сте в маска, използвайте Split Masked Points, за да разделите окото като отделен субтул
  8. Превключвайте между субтуловете с Alt + клик върху желания субтул

Полезни команди и функции

  • IMM Primitives - Инструмент за бързо вмъкване на готови 3D форми
  • Insert Sphere - Функция за добавяне на сферична форма към модела
  • W - Активира гизмото за трансформация
  • Alt + клик върху стрелка - Рестартира ориентацията на гизмото
  • Alt + клик върху пин - Центрира инструмента спрямо субтула
  • Split Masked Points - Разделя маскираната част като отделен субтул
  • Alt + клик върху субтул - Бърз начин за превключване между субтулове
  • Move четка - Основен инструмент за оформяне на силуета
  • Shift + движение - Заглажда повърхността на модела

Дискусия към урока