Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
3. Създаване на blockout - 2 герой

Начало на blockout фаза за втори герой с Dynamesh и четки за скулптуриране


Ключови техники за блокаут на втория герой в ZBrush

В този урок се разглежда създаването на блокаут за втори персонаж, като се използват Dynamesh и различни четки за скулптуриране. Основният фокус е върху организацията на елементите, използването на симетрия и ефективното повторно използване на компоненти от първия персонаж за ускоряване на работния процес.

Стъпка по стъпка процес на скулптуриране

  1. Организирайте елементите от първия герой в папка чрез New Folder (кръстена "Purple Character")

  2. Копирайте тялото от първия герой, за да го използвате като основа за втория

  3. Скрийте първия герой и активирайте симетрично скулптуриране с клавиш X

  4. Използвайте четки за създаване на кухини за очите, като за разнообразие направете втория герой с две очи

  5. Добавете очни ябълки чрез IMM Primitives (Insert sphere) и ги позиционирайте с Gizmo

  6. Разделете очите като отделни събтулове чрез Split Masked (Alt + клик върху тялото)

  7. Създайте малка кухина за устата с четката DamStandard

  8. Копирайте елементи от първия герой (очила, ластик) чрез Duplicate и ги позиционирайте

  9. Деактивирайте симетрията при позициониране на копираните елементи, за да избегнете нежелани деформации

  10. Използвайте Mirror and Weld (Geometry > Modify topology) за създаване на огледални копия

  11. Коригирайте ластика чрез скриване на ненужни части и Delete Hidden с активиран Close Holes

Полезни команди и функции в ZBrush

  • X - Включва/изключва симетрично скулптуриране
  • Alt + клик - Рестартира позицията и посоката на Gizmo
  • Duplicate - Създава копие на избрания събтул
  • Split Masked - Разделя маскираната част като отделен събтул
  • Mirror and Weld - Създава огледално копие и поправя асиметрии
  • Delete Hidden - Премахва скритите части от модела
  • Close Holes - Затваря дупки в геометрията след изтриване на части
  • Move - Четка за преместване и оформяне на повърхности
  • DamStandard - Четка за създаване на прецизни вдлъбнатини

Дискусия към урока