Начало на blockout фаза за втори герой с Dynamesh и четки за скулптуриране
Ключови техники за блокаут на втория герой в ZBrush
В този урок се разглежда създаването на блокаут за втори персонаж, като се използват Dynamesh и различни четки за скулптуриране. Основният фокус е върху организацията на елементите, използването на симетрия и ефективното повторно използване на компоненти от първия персонаж за ускоряване на работния процес.
Стъпка по стъпка процес на скулптуриране
Организирайте елементите от първия герой в папка чрез New Folder (кръстена "Purple Character")
Копирайте тялото от първия герой, за да го използвате като основа за втория
Скрийте първия герой и активирайте симетрично скулптуриране с клавиш
X
Използвайте четки за създаване на кухини за очите, като за разнообразие направете втория герой с две очи
Добавете очни ябълки чрез IMM Primitives (Insert sphere) и ги позиционирайте с Gizmo
Разделете очите като отделни събтулове чрез Split Masked (
Alt
+ клик върху тялото)Създайте малка кухина за устата с четката DamStandard
Копирайте елементи от първия герой (очила, ластик) чрез Duplicate и ги позиционирайте
Деактивирайте симетрията при позициониране на копираните елементи, за да избегнете нежелани деформации
Използвайте Mirror and Weld (Geometry > Modify topology) за създаване на огледални копия
Коригирайте ластика чрез скриване на ненужни части и Delete Hidden с активиран Close Holes
Полезни команди и функции в ZBrush
X
- Включва/изключва симетрично скулптуриранеAlt
+ клик - Рестартира позицията и посоката на GizmoDuplicate
- Създава копие на избрания събтулSplit Masked
- Разделя маскираната част като отделен събтулMirror and Weld
- Създава огледално копие и поправя асиметрииDelete Hidden
- Премахва скритите части от моделаClose Holes
- Затваря дупки в геометрията след изтриване на частиMove
- Четка за преместване и оформяне на повърхностиDamStandard
- Четка за създаване на прецизни вдлъбнатини