Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
3. Създаване на blockout - 2 герой

Ключови техники за напасване на очила в ZBrush

В този урок се разглеждат важни техники за стратегическо преувеличаване на елементи при моделирането на очила за персонаж. Основният фокус е върху увеличаването на размера на очилата и тяхното правилно позициониране, за да се постигне по-внушителен и интересен силует на персонажа.

Стъпка по стъпка процес за напасване на очила

  1. Увеличете размера на основата на очилата за по-внушителен вид
  2. Проверете силуета на модела с клавиш V
  3. Приложете маска на задната страна на очилата с Ctrl + клик и придърпване
  4. Обърнете маската и използвайте Gizmo за изтегляне на очилата напред
  5. Издърпайте ластика, така че да влезе правилно в очилата
  6. Наместете очните гнезда на тялото, за да съответстват на формата на очилата
  7. За допълнително издаване на очилата напред:
    • Използвайте Alt + клик върху очилата
    • Поставете маска и я обърнете
    • Центрирайте Gizmo с Alt + клик върху пинчето
    • Издърпайте очилата и изчистете маската

Полезни команди и функции

  • V - Проверка на силуета на модела
  • Ctrl + клик и придърпване - Поставяне на маска върху част от модела
  • Alt + клик - Селектиране на елемент или центриране на Gizmo
  • Gizmo - Инструмент за трансформация на обекти
  • Duplicate - Дублиране на елементи за повторна употреба

Допълнителни техники за развитие на персонажа

За по-бързо развитие на втория персонаж можете да копирате и адаптирате елементи от първия герой (ръце, крака, обувки, ръкавици и дрехи), като направите необходимите промени за създаване на уникален вид.

Дискусия към урока