UV unwrapping и текстуриране със Spotlight
Ключови техники за UV разгъване и текстуриране в ZBrush
В този урок се разглежда процесът на UV разгъване (unwrapping) на 3D модел и прилагане на текстури чрез Spotlight инструмента в ZBrush. Основната техника включва разделяне на модела на полигрупи, използване на UV Master за създаване на UV карта и прилагане на текстури чрез Spotlight проекция - мощен подход за добавяне на реалистични детайли към вашите персонажи.
Стъпка по стъпка процес на UV разгъване и текстуриране
Подготовка на модела:
- Изберете събтула, който искате да текстурирате
- Активирайте SOLO режим за по-лесна работа
- Създайте две полигрупи чрез маскиране (маскирайте половината модел →
Ctrl+W
→Ctrl+Shift+клик
за инвертиране →Ctrl+W
)
UV разгъване с UV Master:
- Отворете ZPlugin → UV Master
- Активирайте Symmetry и Polygroups опциите
- Натиснете Work on Clone (създава копие в най-ниска subdivision)
- Натиснете Unwrap за генериране на UV координати
- Проверете резултата с Flatten функцията
- Позиционирайте UV островите с Gizmo (изключете Symmetry, задръжте Shift за въртене)
- Натиснете Unflatten когато приключите
Прехвърляне на UV координатите:
- В UV Master натиснете Copy UVs
- Изберете оригиналния събтул и натиснете Paste UVs
- Проверете резултата чрез UV Map → Morph UV
Текстуриране със Spotlight:
- Импортирайте текстура: Texture → Import
- Изберете текстурата и натиснете Add to Spotlight
- Настройте размера със Scale функцията
- Активирайте Samples и Spotlight Projection
- Натиснете
Z
за скриване на Spotlight интерфейса - Изберете четка и натиснете
P
за Paint режим - Задайте RGB Intensity на максимум и започнете рисуването
- Натиснете
Shift+Z
за преглед на резултата
Финализиране:
- Повторете процеса за другия UV остров
- Проверете крайния резултат с Morph UV
- Добавете допълнителни детайли с различни цветове и по-ниска RGB Intensity (например градиенти или изтъркани ефекти)
Полезни команди и функции в ZBrush
Ctrl+W
- Създаване на нова полигрупа от маскирана областCtrl+Shift+клик
- Инвертиране на маскаZ
- Скриване/показване на Spotlight интерфейсаShift+Z
- Преглед на текстурирания моделP
- Активиране на Paint режим