Компилиране и завършване на проекта с Photoshop
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Компилиране на рендър слоеве в Photoshop за финален резултат
В този урок се разглежда процесът на компилиране и обработка на рендър слоевете от ZBrush в Photoshop за създаване на завършена композиция. Ключовият момент е правилното организиране и наслагване на различните слоеве (базов, маска, сенки и светлини) с подходящи режими на смесване, за да се постигне професионален и балансиран краен резултат.
Стъпка по стъпка процес на композиране
- Отворете всички BPR рендър файлове в Photoshop
Организирайте слоевете:
- Копирайте основния BPR Composite слой и го преименувайте на "Base"
- Копирайте и поставете маската, сенките и светлинните слоеве
- Именувайте всеки слой подходящо: "Mask", "Shadows", "Light"
- Групирайте всички слоеве (без маската) в папка "Render Passes"
Премахнете фона с помощта на маската:
- Активирайте слоя с маската
- Използвайте
Select > Color Rangeза избиране на черния фон - Приложете маската към групата "Render Passes"
- Изгладете ръбовете с
Select and Mask > Smooth
Настройте слоевете за сенки и светлини:
- За слоя "Shadows" задайте режим на смесване
Multiplyи намалете Opacity до 35% - За светлинните слоеве задайте режим
Screenи регулирайте Opacity до 55% - При нужда дублирайте светлинните слоеве за по-силен ефект
- Групирайте светлинните слоеве в папка "Lights"
- За слоя "Shadows" задайте режим на смесване
Добавете финални елементи:
- Изрежете излишното пространство с инструмента
Crop(C) - Създайте сенки под персонажите с елипси и
Gaussian Blur - Добавете текстура с шум (
Filter > Noise > Add Noise) - Направете фини корекции на цветовете с
Hue/Saturation
- Изрежете излишното пространство с инструмента
Полезни команди и функции в Photoshop
Ctrl + A- Избиране на всичкоCtrl + C- КопиранеCtrl + V- ПоставянеCtrl + G- Групиране на слоевеCtrl + J- Дублиране на слойCtrl + T- ТрансформиранеC- Инструмент за изрязване (Crop)Select > Color Range- Избиране на области по цвятFilter > Blur > Gaussian Blur- Размазване за създаване на сенкиFilter > Noise > Add Noise- Добавяне на шум за текстура