Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
3. Създаване на blockout - 2 герой

Ключови техники за корекции на персонаж в ZBrush

В този урок се разглеждат важни техники за нанасяне на корекции и добавяне на детайли към първия (лилав) персонаж, за да се постигне ниво на детайлност, съответстващо на втория герой. Фокусът е върху модифициране на очилата на персонажа чрез използване на маскиране, Gizmo манипулации и ZModeler инструменти за създаване на уникален и интересен дизайн.

Стъпка по стъпка процес за модифициране на очилата

  1. Организирайте Subtool палитрата, като поставите втория персонаж в отделна папка

    • Кликнете върху един от Subtool-овете
    • Натиснете New Folder и кръстете папката "втория персонаж"
    • Преместете всички елементи на втория персонаж в папката чрез drag and drop
  2. Подгответе лилавия персонаж за работа

    • Отворете Purple Character
    • Покажете всички Subtool-ове с иконката с окото
    • Скрийте жълтия герой
  3. Модифицирайте очилата

    • Използвайте Alt + клик върху очилата за селекция
    • Активирайте полигоналната мрежа с Shift + F
    • Поставете маска на предната част
    • Обърнете маската с Ctrl + клик
    • Активирайте Gizmo
    • Деактивирайте временно симетрията с X
    • Центрирайте Gizmo с Alt + клик върху пинчето
    • Издърпайте очилата напред и ги уголемете
  4. Добавете детайли с ZModeler

    • Изчистете маската
    • Активирайте полигоналната мрежа с Shift + F
    • Добавете Edge Loop
    • Използвайте QMesh в Polyloop режим
    • Активирайте симетрията с X
    • Използвайте Move Topological с Alt + клик за издуване на частта, където ластикът влиза
    • Използвайте Slide на Edge Loop Complete за коригиране на разстоянието между Edge Loop-овете
    • Добавете допълнителен детайл с QMesh

Използвани команди и функции

  • Alt + клик - Селектиране на елемент
  • Shift + F - Активиране на полигоналната мрежа
  • Ctrl + клик - Обръщане на маска
  • X - Включване/изключване на симетрия
  • Space - Промяна на таргет при работа с ZModeler
  • QMesh - Инструмент за екструдиране на полигони с контрол над дебелината
  • Move Topological - Преместване на геометрия, запазвайки топологичните връзки
  • Edge Loop Complete - Таргет за манипулиране на пълни Edge Loop-ове
  • Slide - Функция за плъзгане на Edge Loop-ове без деформация на геометрията

Дискусия към урока