Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
3. Създаване на blockout - 2 герой

Ключови моменти при коригиране на модела

В този урок се разглежда важен аспект от 3D моделирането - понякога е необходимо да започнете определени елементи от нулата, за да постигнете по-качествен резултат. Вместо да губите време в опити да поправите проблемна част, често е по-ефективно да я създадете наново с различен подход. Урокът демонстрира този принцип чрез преработка на косата на персонаж.

Стъпки за създаване на нова коса на персонаж

  1. Добавете нова сфера към сцената
  2. Използвайте Alt + клик върху сферата и активирайте Gizmo с клавиш W
  3. Позиционирайте сферата над главата на персонажа
  4. Променете мащаба на сферата чрез жълтия квадрат на Gizmo
  5. Разтеглете сферата с помощта на синия правоъгълник
  6. Сплескайте формата чрез зеления контрол
  7. Добавете модификатор Taper чрез зъбното колело
  8. Използвайте дръжката на Taper, за да уголемите едната страна и изострите другата
  9. Натиснете Accept, за да потвърдите модификатора
  10. Допълнително изтънете кичура според нуждите
  11. Позиционирайте готовия кичур върху главата с Gizmo
  12. Използвайте Move четката, за да огънете кичура
  13. За създаване на нови кичури, активирайте Gizmo с W, задръжте Ctrl и преместете кичура
  14. Накривете всяко копие по различен начин, за да създадете динамика
  15. Повторете процеса, докато не постигнете желания резултат

Полезни команди и инструменти

  • Alt + клик - селектиране на обект
  • W - активиране на Gizmo инструмента
  • Ctrl + преместване - създаване на копие при активен Gizmo
  • Move четка - инструмент за огъване и оформяне на кичури
  • Taper модификатор - позволява изтъняване/разширяване на краищата на обекта

Дискусия към урока