Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Нанасяне на корекции - 2 част
Ключови моменти при коригиране на модела
В този урок се разглежда важен аспект от 3D моделирането - понякога е необходимо да започнете определени елементи от нулата, за да постигнете по-качествен резултат. Вместо да губите време в опити да поправите проблемна част, често е по-ефективно да я създадете наново с различен подход. Урокът демонстрира този принцип чрез преработка на косата на персонаж.
Стъпки за създаване на нова коса на персонаж
- Добавете нова сфера към сцената
- Използвайте
Alt + клик
върху сферата и активирайте Gizmo с клавишW
- Позиционирайте сферата над главата на персонажа
- Променете мащаба на сферата чрез жълтия квадрат на Gizmo
- Разтеглете сферата с помощта на синия правоъгълник
- Сплескайте формата чрез зеления контрол
- Добавете модификатор Taper чрез зъбното колело
- Използвайте дръжката на Taper, за да уголемите едната страна и изострите другата
- Натиснете Accept, за да потвърдите модификатора
- Допълнително изтънете кичура според нуждите
- Позиционирайте готовия кичур върху главата с Gizmo
- Използвайте
Move
четката, за да огънете кичура - За създаване на нови кичури, активирайте Gizmo с
W
, задръжтеCtrl
и преместете кичура - Накривете всяко копие по различен начин, за да създадете динамика
- Повторете процеса, докато не постигнете желания резултат
Полезни команди и инструменти
Alt + клик
- селектиране на обектW
- активиране на Gizmo инструментаCtrl + преместване
- създаване на копие при активен GizmoMove
четка - инструмент за огъване и оформяне на кичуриTaper
модификатор - позволява изтъняване/разширяване на краищата на обекта