Начало на blockout фаза - първи герой
Основи на Blockout фазата в ZBrush
В този урок се поставят основите на blockout фазата при създаването на 3D персонаж в ZBrush. Започваме с базова сфера с ниска резолюция, която трансформираме в основната форма на тялото на миньон. Използваме DynaMesh за динамично актуализиране на топологията, което позволява свободно скулптиране без появата на нежелани артефакти.
Стъпка по стъпка процес на blockout
- Започнете с отваряне на базов примитив (сфера)
- Натиснете
W
за активиране на gizmo и кликнете на зъбното колело - От модификаторите изберете полисфера с по-ниска резолюция
- Натиснете
Shift + F
за проверка на резолюцията (около 386 полигона) - Изберете
Extender
от модификаторите и разтеглете сферата до формата на тяло на миньон - Потвърдете промяната с бутона
Accept
- Активирайте
DynaMesh
от менютоGeometry
- Натиснете
X
за включване на симетрия - Използвайте четката
Clay Buildup
за създаване на гнезда за очите - Натиснете
Alt
докато използвате четката за изваждане на материал - Обновявайте топологията с
Ctrl + drag
извън модела - Използвайте
Shift
за активиране на четката за изглаждане - Създайте маска за устната кухина с
Ctrl + drag
- Обърнете маската с
Ctrl + click
извън модела - Създайте polygroup с
Ctrl + W
за по-лесна селекция в бъдеще
Ключови команди и функции в ZBrush
W
- Активира gizmo за трансформацииShift + F
- Показва полигоналната мрежа и броя полигониX
- Включва/изключва симетрияCtrl + drag
- Активира DynaMesh и обновява топологиятаShift
- Активира четката за изглаждане (Smooth)Alt
- Превключва четката в режим на изваждане (Z-Sub)S
илиSpace
- Променя размера на четкатаCtrl + W
- Създава polygroups от маскаCtrl + click
върху polygroup - Селектира конкретна polygroup