Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
2. Създаване на blockout - 1 герой

Основи на Blockout фазата в ZBrush

В този урок се поставят основите на blockout фазата при създаването на 3D персонаж в ZBrush. Започваме с базова сфера с ниска резолюция, която трансформираме в основната форма на тялото на миньон. Използваме DynaMesh за динамично актуализиране на топологията, което позволява свободно скулптиране без появата на нежелани артефакти.

Стъпка по стъпка процес на blockout

  1. Започнете с отваряне на базов примитив (сфера)
  2. Натиснете W за активиране на gizmo и кликнете на зъбното колело
  3. От модификаторите изберете полисфера с по-ниска резолюция
  4. Натиснете Shift + F за проверка на резолюцията (около 386 полигона)
  5. Изберете Extender от модификаторите и разтеглете сферата до формата на тяло на миньон
  6. Потвърдете промяната с бутона Accept
  7. Активирайте DynaMesh от менюто Geometry
  8. Натиснете X за включване на симетрия
  9. Използвайте четката Clay Buildup за създаване на гнезда за очите
  10. Натиснете Alt докато използвате четката за изваждане на материал
  11. Обновявайте топологията с Ctrl + drag извън модела
  12. Използвайте Shift за активиране на четката за изглаждане
  13. Създайте маска за устната кухина с Ctrl + drag
  14. Обърнете маската с Ctrl + click извън модела
  15. Създайте polygroup с Ctrl + W за по-лесна селекция в бъдеще

Ключови команди и функции в ZBrush

  • W - Активира gizmo за трансформации
  • Shift + F - Показва полигоналната мрежа и броя полигони
  • X - Включва/изключва симетрия
  • Ctrl + drag - Активира DynaMesh и обновява топологията
  • Shift - Активира четката за изглаждане (Smooth)
  • Alt - Превключва четката в режим на изваждане (Z-Sub)
  • S или Space - Променя размера на четката
  • Ctrl + W - Създава polygroups от маска
  • Ctrl + click върху polygroup - Селектира конкретна polygroup

Дискусия към урока