Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук.
Начало на blockout фаза - първи герой
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основи на Blockout фазата в ZBrush
В този урок се поставят основите на blockout фазата при създаването на 3D персонаж в ZBrush. Започваме с базова сфера с ниска резолюция, която трансформираме в основната форма на тялото на миньон. Използваме DynaMesh за динамично актуализиране на топологията, което позволява свободно скулптиране без появата на нежелани артефакти.
Стъпка по стъпка процес на blockout
- Започнете с отваряне на базов примитив (сфера)
- Натиснете
Wза активиране на gizmo и кликнете на зъбното колело - От модификаторите изберете полисфера с по-ниска резолюция
- Натиснете
Shift + Fза проверка на резолюцията (около 386 полигона) - Изберете
Extenderот модификаторите и разтеглете сферата до формата на тяло на миньон - Потвърдете промяната с бутона
Accept - Активирайте
DynaMeshот менютоGeometry - Натиснете
Xза включване на симетрия - Използвайте четката
Clay Buildupза създаване на гнезда за очите - Натиснете
Altдокато използвате четката за изваждане на материал - Обновявайте топологията с
Ctrl + dragизвън модела - Използвайте
Shiftза активиране на четката за изглаждане - Създайте маска за устната кухина с
Ctrl + drag - Обърнете маската с
Ctrl + clickизвън модела - Създайте polygroup с
Ctrl + Wза по-лесна селекция в бъдеще
Ключови команди и функции в ZBrush
W- Активира gizmo за трансформацииShift + F- Показва полигоналната мрежа и броя полигониX- Включва/изключва симетрияCtrl + drag- Активира DynaMesh и обновява топологиятаShift- Активира четката за изглаждане (Smooth)Alt- Превключва четката в режим на изваждане (Z-Sub)SилиSpace- Променя размера на четкатаCtrl + W- Създава polygroups от маскаCtrl + clickвърху polygroup - Селектира конкретна polygroup