Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
1. Теория и подготовка

Импортиране и използване на референции в ZBrush

В ZBrush можете да импортирате референтни изображения чрез Texture менюто и да ги добавите към Spotlight функцията. Това ви позволява да позиционирате, оразмерявате и настройвате прозрачността на референциите директно върху работното пространство, докато моделирате. За да скулптирате свободно с видими референции, трябва да деактивирате Spotlight Projection функцията от Brush > Samples менюто.

Стъпки за импортиране на референции

  1. Отворете произволен примитив от Lightbox менюто

  2. Свалете референциите от описанието към урока

  3. Отворете Texture менюто и изберете Import

  4. Маркирайте една или всички референции (използвайте Shift за множествен избор)

  5. Натиснете Open, за да ги импортирате в ZBrush

  6. За да добавите референция към Spotlight:

    • Отворете отново Texture менюто
    • Маркирайте желаната референция
    • Натиснете Add to Spotlight
  7. Позиционирайте референцията където желаете, настройте размера и прозрачността ѝ

  8. Натиснете клавиша Z за деактивиране на Spotlight и връщане към скулптиране

  9. Деактивирайте Projection функцията:

    • Отворете Brush менюто
    • Изберете Samples
    • Изключете Spotlight Projection

Полезни команди

Z - Включва/изключва Spotlight режима

Add to Spotlight - Добавя избраната текстура към Spotlight функцията

Spotlight Projection - Опция в Brush > Samples менюто, която трябва да бъде изключена, за да можете да скулптирате, докато референциите са видими

Дискусия към урока

Въпроси
Отговори