Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
5. Бонус трикове

Ключови функции за коригиране на цветове в ZBrush

В този урок научаваме как да коригираме цветове на 3D модели в ZBrush без да губим предишния прогрес. Функцията Adjust Colors в PolyPaint ни позволява да манипулираме цветовете на модела, запазвайки градацията от най-светли към най-тъмни нюанси. Това е изключително полезно, когато искаме да направим фини корекции на вече оцветен персонаж.

Стъпка по стъпка процес за коригиране на цветове

  1. Отворете функцията Adjust Colors, която се намира в PolyPaint
  2. Кликнете върху частта от модела, която искате да коригирате (например тялото)
  3. В новия прозорец използвайте слайдърите за:
    • Сатурация (Saturation)
    • Червен (Red)
    • Зелен (Green)
    • Син (Blue)
    • HSV Intensity
    • Hue
  4. Експериментирайте с настройките, докато постигнете желания резултат
  5. Потвърдете промените с бутона OK

Комбиниране на Adjust Colors с маски

  1. Създайте маска върху определена област, използвайки Ctrl + Mask Pen
  2. Поставете маската върху желаната област (например около очите)
  3. Отворете Adjust Colors и направете корекции на цветовете
  4. Обърнете маската с Ctrl + клик, за да работите върху останалата част от модела
  5. За по-плавни преходи между областите, омекотете ръбовете на маската с Ctrl + клик

Полезни команди и функции

  • Adjust Colors - Функция в PolyPaint за коригиране на цветове без загуба на градация
  • Ctrl + Mask Pen - Създаване на маска върху определена област
  • Ctrl + клик - Обръщане на маската (селектиране на немаскираната област)
  • HSV Intensity - Контролира интензитета на цветовете
  • Hue - Променя основния цветови тон
  • Saturation - Контролира наситеността на цветовете

Дискусия към урока