Коригиране на цветове с Adjust Colors
Ключови функции за коригиране на цветове в ZBrush
В този урок научаваме как да коригираме цветове на 3D модели в ZBrush без да губим предишния прогрес. Функцията Adjust Colors в PolyPaint ни позволява да манипулираме цветовете на модела, запазвайки градацията от най-светли към най-тъмни нюанси. Това е изключително полезно, когато искаме да направим фини корекции на вече оцветен персонаж.
Стъпка по стъпка процес за коригиране на цветове
- Отворете функцията Adjust Colors, която се намира в PolyPaint
- Кликнете върху частта от модела, която искате да коригирате (например тялото)
- В новия прозорец използвайте слайдърите за:
- Сатурация (Saturation)
- Червен (Red)
- Зелен (Green)
- Син (Blue)
- HSV Intensity
- Hue
- Експериментирайте с настройките, докато постигнете желания резултат
- Потвърдете промените с бутона OK
Комбиниране на Adjust Colors с маски
- Създайте маска върху определена област, използвайки
Ctrl + Mask Pen
- Поставете маската върху желаната област (например около очите)
- Отворете Adjust Colors и направете корекции на цветовете
- Обърнете маската с
Ctrl + клик
, за да работите върху останалата част от модела - За по-плавни преходи между областите, омекотете ръбовете на маската с
Ctrl + клик
Полезни команди и функции
Adjust Colors
- Функция в PolyPaint за коригиране на цветове без загуба на градацияCtrl + Mask Pen
- Създаване на маска върху определена областCtrl + клик
- Обръщане на маската (селектиране на немаскираната област)HSV Intensity
- Контролира интензитета на цветоветеHue
- Променя основния цветови тонSaturation
- Контролира наситеността на цветовете