Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
5. Бонус трикове

Неразрушителен работен процес с Layers в ZBrush

Системата Layers в ZBrush предоставя изключителна гъвкавост при скулптиране и текстуриране, позволявайки ви да работите по неразрушителен начин (Nondestructive Pipeline). Това означава, че можете да експериментирате с различни изражения, деформации и цветове на вашия модел, без да губите оригиналната форма, като контролирате интензитета на всяка промяна чрез слайдъри.

Как да използвате Layers за контрол на деформациите

  1. Селектирайте тялото на вашия персонаж
  2. Отворете Layers панела и натиснете бутона New
  3. Преименувайте новия слой според предназначението му (например "Expression")
  4. Намалете subdivision нивото с Shift + D за по-лесна работа с големи форми
  5. Използвайте Move четката, за да направите желаните промени (например отваряне на устата)
  6. Изключете симетрията с клавиша X за по-естествен и разчупен вид
  7. Върнете се на най-високото subdivision ниво с Shift + D
  8. Използвайте оранжевия слайдър, за да контролирате интензитета на промените

Можете да създадете множество слоеве за различни части от модела (например отделен слой за деформация на гърба), като всеки слой регистрира само специфичните промени, направени докато е активен.

Ключови функции и команди

  • New - създава нов слой в Layers панела
  • Shift + D - превключва между различните subdivision нива
  • X - включва/изключва симетрията
  • Bake All - запечатва всички промени от слоевете върху модела

Важно: Преди да създадете допълнителни subdivision нива или да правите промени по топологията на модела, трябва първо да запечатате всички промени от слоевете чрез бутона Bake All.

Дискусия към урока