Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
4. Създаване на high-poly и финален рендър

Ключови техники за оцветяване на персонаж в ZBrush

В този урок се разглежда процесът на оцветяване на втория (лилав) персонаж с Polypaint в ZBrush. Основният фокус е върху нанасянето на базови цветове според концепцията и създаването на градиенти и детайли, които придават дълбочина и реалистичност на модела. Важно е да се обърне внимание на преливането между различните нюанси и правилното затъмняване на определени зони.

Стъпка по стъпка процес на оцветяване

  1. Започнете с избор на основните цветове от концепцията

    • Скрийте временно първия (жълт) персонаж
    • Използвайте Alt + клик върху тялото и изберете основен лилав цвят
    • Приложете Fill Object за основните части (тяло, ръце, крака, коса)
  2. Нанесете различни нюанси за отделните елементи

    • Използвайте по-тъмно лилаво за ластика и дрехите
    • Приложете по-светъл цвят за очите и зъбите
    • Копирайте цветове от жълтия персонаж за дрехите и очилата
  3. Създайте градиенти и детайли

    • Използвайте Paint четката за нанасяне на по-тъмни нюанси по върховете на кичурите
    • Активирайте прозрачния режим за плавно преливане между цветовете
    • Затъмнете долната част на тялото и ръцете
    • Затъмнете корените на зъбите и устната кухина
  4. Финализирайте и коригирайте модела

    • Използвайте Mask Lasso BML за селектиране на отделни елементи
    • Коригирайте позицията на зъбите с Move
    • Проверете за пресичащи се елементи (например око и очила)
    • Създайте snapshot с Shift + S за сравнение на персонажите

Полезни команди и функции в ZBrush

  • Alt + клик - Селектиране на полигрупа
  • Fill Object - Запълване на обект с избрания цвят
  • RGB Intensity - Контролира наситеността на цвета
  • C - Копиране на цвят от повърхността
  • Ctrl + D - Добавяне на subdivision ниво за изглаждане
  • Auto Groups - Автоматично създаване на полигрупи
  • Ctrl + Shift + клик - Селектиране на конкретна полигрупа
  • Mask Lasso BML - Създаване на маска с ласо инструмент
  • Shift + S - Създаване на snapshot (2D копие) на модела
  • Ctrl + N - Изчистване на snapshot-ите

Дискусия към урока