Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
2. Създаване на blockout - 1 герой

Ключови техники за създаване на дреха чрез Mesh Extract

В този урок се разглежда процесът на създаване на дреха (гащеризон) за персонаж чрез техниката Mesh Extract в ZBrush. Научаваме как да запълваме дупки в модела, да създаваме нови елементи чрез маскиране и да манипулираме няколко subtool-а едновременно, за да постигнем желания резултат според референтната концепция.

Стъпка по стъпка процес за създаване на дреха

  1. Първо запълваме дупките в модела чрез:

    • Избираме Geometry > Modify Topology > Close Holes (алтернативно можем да използваме Dynamesh, но това не запазва чистата топология)
    • Използваме Move четката, за да напаснем елементите правилно
  2. Създаване на основата на дрехата:

    • Използваме Mask Pen за създаване на маска върху тялото
    • С клавиш Space можем да преместваме маската за прецизно позициониране
    • Обръщаме маската в Negative, за да създадем предпоставка за презрамки
    • От меню Subtool избираме Extract, за да превърнем маската в нов subtool
    • Потвърждаваме с Extract и Accept
  3. Почистване на нежелани части:

    • Отваряме Polygroups > Autogroups за автоматично групиране на независимите компоненти
    • С Ctrl + Shift + клик скриваме нежеланите части
    • Използваме Delete Hidden за премахване на скритите елементи
  4. Финализиране на дрехата:

    • Активираме ZRemesher за изчистване на топологията (с по-ниска стойност)
    • Използваме Move четката за изтъняване на презрамките
    • Активираме прозрачност за по-добра видимост на елементите под дрехата
    • Използваме Polish (от Deformation) за изглаждане на повърхността

Полезни команди и функции в ZBrush

  • Mask Pen - Инструмент за създаване на маски върху модела
  • Space - Позволява преместване на маската по повърхността
  • Extract - Превръща маската в нов subtool с обем
  • Ctrl + Shift + клик - Скрива/показва полигрупи
  • Delete Hidden - Премахва скритите части от модела
  • Polygroups > Autogroups - Автоматично създава групи от независими компоненти
  • ZRemesher - Оптимизира и изчиства топологията на модела
  • W - Активира Gizmo за трансформации
  • Polish (в Deformation) - Изглажда повърхността на модела

Дискусия към урока