Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Създаване на дреха чрез Мesh Еxtract
Ключови техники за създаване на дреха чрез Mesh Extract
В този урок се разглежда процесът на създаване на дреха (гащеризон) за персонаж чрез техниката Mesh Extract в ZBrush. Научаваме как да запълваме дупки в модела, да създаваме нови елементи чрез маскиране и да манипулираме няколко subtool-а едновременно, за да постигнем желания резултат според референтната концепция.
Стъпка по стъпка процес за създаване на дреха
Първо запълваме дупките в модела чрез:
- Избираме Geometry > Modify Topology > Close Holes (алтернативно можем да използваме Dynamesh, но това не запазва чистата топология)
- Използваме Move четката, за да напаснем елементите правилно
Създаване на основата на дрехата:
- Използваме
Mask Pen
за създаване на маска върху тялото - С клавиш
Space
можем да преместваме маската за прецизно позициониране - Обръщаме маската в Negative, за да създадем предпоставка за презрамки
- От меню Subtool избираме
Extract
, за да превърнем маската в нов subtool - Потвърждаваме с Extract и Accept
- Използваме
Почистване на нежелани части:
- Отваряме Polygroups > Autogroups за автоматично групиране на независимите компоненти
- С
Ctrl + Shift + клик
скриваме нежеланите части - Използваме Delete Hidden за премахване на скритите елементи
Финализиране на дрехата:
- Активираме ZRemesher за изчистване на топологията (с по-ниска стойност)
- Използваме Move четката за изтъняване на презрамките
- Активираме прозрачност за по-добра видимост на елементите под дрехата
- Използваме Polish (от Deformation) за изглаждане на повърхността
Полезни команди и функции в ZBrush
Mask Pen
- Инструмент за създаване на маски върху моделаSpace
- Позволява преместване на маската по повърхносттаExtract
- Превръща маската в нов subtool с обемCtrl + Shift + клик
- Скрива/показва полигрупиDelete Hidden
- Премахва скритите части от моделаPolygroups > Autogroups
- Автоматично създава групи от независими компонентиZRemesher
- Оптимизира и изчиства топологията на моделаW
- Активира Gizmo за трансформацииPolish
(в Deformation) - Изглажда повърхността на модела