Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Моделиране на очила със Zmodeler
Ключови техники за моделиране на очила в ZBrush
В този урок се разглежда процесът на създаване на очила за персонаж, използвайки ZModeler и други инструменти в ZBrush. Фокусът е върху правилното позициониране на очите и устата, създаването на основата на очилата и добавянето на поддържащи елементи, които изглеждат реалистично и интегрирани с лицето на персонажа.
Стъпка по стъпка процес на моделиране на очила
Коригирайте пропорциите на лицето, като използвате
Move
четката за:- Преместване на окото по-нагоре
- Преместване на устата по-надолу и напред
- Леко вкарване на горната част на окото навътре
Създайте основата на очилата:
- Изберете
IMM Primitives
и след товаCylinder Pipe
- Позиционирайте цилиндъра с помощта на
Shift
за центриране - Използвайте
Split Masked Points
за създаване на отделен subtool
- Изберете
Моделирайте рамката на очилата:
- С
ZModeler
добавете няколко Edge Loops (Edge > Space > Insert > Multiple Edge Loops) - Използвайте
Select Rectangle
за маркиране на ненужните части и ги изтрийте сAlt
- Добавете плътност с
QMesh
(Polygon > Space > All Polygons) - Позиционирайте рамката спрямо окото с
Gizmo
- С
Интегрирайте очилата с лицето:
- Коригирайте повърхността на лицето с
Move
четката - Използвайте
ClayBuildup
с ниско ZIntensity за скулптиране около очилата - Изгладете повърхността със
Smooth
- Премахнете нелогични пространства между очилата и лицето
- Коригирайте повърхността на лицето с
Създайте поддържащата част на очилата:
- Направете копие на тялото с
Duplicate
- Използвайте
Crease Curve
(натиснете C) за маркиране на линията - Активирайте Curve функцията (Stroke > Curve Functions > Curve Creased Edges)
- Изберете
Curve Strap Snap
четка с подходящ размер - Разделете новия елемент с
Split Masked Points
- Премахнете ненужните части с инструмента за селекция
- Направете копие на тялото с
Финализирайте очилата:
- Добавете Bevel ефекти по ръбовете с
ZModeler
(Edge > Space > Bevel)
- Добавете Bevel ефекти по ръбовете с
Полезни команди и инструменти
Move
- Основна четка за преместване и оформяне на повърхностиIMM Primitives
- Меню за добавяне на базови 3D формиSplit Masked Points
- Разделя маркираната част в отделен subtoolZModeler
- Инструмент за полигонално моделиранеSelect Rectangle
- Инструмент за правоъгълна селекция (клавишS
)ClayBuildup
- Четка за добавяне на обем и детайлиSmooth
- Изглажда повърхността (задръжтеShift
)Crease Curve
- Създава остри ръбове по криваCurve Functions
- Позволява работа с криви за създаване на формиBevel
- Създава скосени ръбове