Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
3. Създаване на blockout - 2 герой

Опознаване на Transpose Add и развиване на очилата със Zmodeler


Ключови техники за позициониране и моделиране в ZBrush

В този урок се разглеждат важни техники за прецизно позициониране на персонажи и детайлно моделиране на обувки и очила. Основният фокус е върху използването на Transpose Set за коректно позициониране на героя върху POD-а и прилагането на ZModeler за създаване на сложни връзки между геометрични елементи.

Стъпка по стъпка процес на моделиране

  1. Коригиране на позицията на персонажа:

    • Отворете менюто и активирайте цялото съдържание в Purple Character
    • Натиснете зъбното колело и изберете Transpose Set
    • Използвайте gizmo, за да позиционирате героя така, че да съвпада с втория герой
    • Деактивирайте Transpose Set чрез тикчетата в менюто
  2. Моделиране на обувките:

    • Използвайте Move четката за малки плавни промени
    • Редовно проверявайте силуета за правилни пропорции
    • Сменяйте събтуловете периодично, за да избегнете умора на очите
  3. Свързване на елементи с ZModeler:

    • Натиснете Shift + F за активиране на полигоналната мрежа
    • За изтриване на полигони: задръжте над полигон → Space → Delete → кликнете върху полигона
    • За създаване на мост: задръжте над edge → Space → Bridge → кликнете последователно върху двата ъгъла
  4. Развиване на очилата:

    • Използвайте ZModeler в режим полигонално редактиране
    • За добавяне на edge loop: задръжте над edge → Space → Insert
    • За изтегляне на множество полигони: задръжте над полигон → Space → QMesh → Target Single Poly → Alt + избор на полигони
    • Използвайте Move четката за финално позициониране

Полезни команди и функции в ZBrush

  • Transpose Set - Позволява селекция и манипулация на всички събтулове в папка едновременно
  • Shift + F - Активира полигоналната мрежа за прецизно редактиране
  • Space - Отваря контекстно меню при работа с ZModeler
  • ZModeler - Инструмент за полигонално моделиране с различни функции:
    • Delete - Изтрива избрани полигони
    • Bridge - Създава връзка между два ръба
    • QMesh - Изтегля полигони с различни опции за таргетиране
    • Insert - Добавя нови edge loops
  • Alt + клик - Избира множество полигони за едновременно редактиране

Дискусия към урока