Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
2. Създаване на blockout - 1 герой

Създаване на реалистична коса с Curve MultiTube в ZBrush

В този урок се разглежда процесът на създаване на коса за 3D персонаж чрез инструмента Curve MultiTube в ZBrush. Този метод позволява моделиране на индивидуални кичури, които заедно формират цялостната прическа на героя, придавайки му характерен и уникален вид.

Стъпки за създаване на коса с Curve MultiTube

  1. Изберете инструмента Curve MultiTube от палитрата с четки (B → C → Curve MultiTube)

  2. Регулирайте размера на четката според желаната дебелина на кичурите

  3. Временно изключете симетрията с клавиш X за по-естествен вид на косата

  4. Активирайте опцията Lock Start от меню Stroke → Curve, за да фиксирате началото на кривата

  5. Създайте първия кичур и използвайте Move четката, за да го оформите според концепцията

  6. Разделете кичура от тялото чрез Split Masked

  7. Дублирайте кичура с WCtrl + придърпване на gizmo инструмента

  8. Позиционирайте и накривете всеки кичур по различен начин, избягвайки пресичания

  9. След добавяне на достатъчно кичури, създайте индивидуални полигрупи чрез Polygroups → Autogroups

  10. Използвайте Move Topological четката за фино раздвижване на кичурите

  11. Приложете Dynamesh за обединяване на кичурите в единна структура

  12. Използвайте Inflate четката за удебеляване на корените и основата на кичурите

Ключови инструменти и команди

  • Curve MultiTube - Инструмент за създаване на тръбовидни форми по крива, идеален за моделиране на коса
  • X - Включва/изключва симетрията
  • Stroke → Curve → Lock Start - Заключва началната точка на кривата при манипулация
  • Split Masked - Разделя маскираната част като отделен subtool
  • W + Ctrl + click - Активира gizmo инструмента за дублиране на обекти
  • Shift + F - Показва/скрива полигоналната мрежа и полигрупите
  • Polygroups → Autogroups - Създава автоматично отделни полигрупи
  • Move Topological - Четка за манипулиране на геометрията, запазвайки топологичната структура
  • Inflate (B → I) - Четка за удебеляване на обекти
  • Dynamesh - Преизчислява топологията, обединявайки отделните елементи

Дискусия към урока