Създаване на коса с CurveMultiTube
Създаване на реалистична коса с Curve MultiTube в ZBrush
В този урок се разглежда процесът на създаване на коса за 3D персонаж чрез инструмента Curve MultiTube в ZBrush. Този метод позволява моделиране на индивидуални кичури, които заедно формират цялостната прическа на героя, придавайки му характерен и уникален вид.
Стъпки за създаване на коса с Curve MultiTube
Изберете инструмента Curve MultiTube от палитрата с четки (B → C → Curve MultiTube)
Регулирайте размера на четката според желаната дебелина на кичурите
Временно изключете симетрията с клавиш
X
за по-естествен вид на косатаАктивирайте опцията Lock Start от меню Stroke → Curve, за да фиксирате началото на кривата
Създайте първия кичур и използвайте
Move
четката, за да го оформите според концепциятаРазделете кичура от тялото чрез Split Masked
Дублирайте кичура с
W
→Ctrl
+ придърпване на gizmo инструментаПозиционирайте и накривете всеки кичур по различен начин, избягвайки пресичания
След добавяне на достатъчно кичури, създайте индивидуални полигрупи чрез Polygroups → Autogroups
Използвайте
Move Topological
четката за фино раздвижване на кичуритеПриложете Dynamesh за обединяване на кичурите в единна структура
Използвайте
Inflate
четката за удебеляване на корените и основата на кичурите
Ключови инструменти и команди
Curve MultiTube
- Инструмент за създаване на тръбовидни форми по крива, идеален за моделиране на косаX
- Включва/изключва симетриятаStroke → Curve → Lock Start
- Заключва началната точка на кривата при манипулацияSplit Masked
- Разделя маскираната част като отделен subtoolW + Ctrl + click
- Активира gizmo инструмента за дублиране на обектиShift + F
- Показва/скрива полигоналната мрежа и полигрупитеPolygroups → Autogroups
- Създава автоматично отделни полигрупиMove Topological
- Четка за манипулиране на геометрията, запазвайки топологичната структураInflate
(B → I) - Четка за удебеляване на обектиDynamesh
- Преизчислява топологията, обединявайки отделните елементи