Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
2. Създаване на blockout - 1 герой

Ключови техники за разделяне и редактиране на модела

В този урок се разглеждат важни техники за прецизно разделяне и редактиране на части от 3D модела. Основният фокус е върху използването на Group Split за разделяне на съптули и Slice Curve за създаване на нови полигрупи, което позволява по-контролирана и детайлна работа върху отделните елементи на персонажа.

Стъпка по стъпка процес за разделяне и редактиране на части

  1. Разделяне на ръцете от ръкавиците:

    • Селектирайте ръката с Alt + клик
    • Активирайте полигоналната мрежа с Shift + F
    • Отворете Subtool меню → Split → Group Split
    • Потвърдете с OK, за да разделите ръката и ръкавицата в отделни съптули
  2. Използване на Slice Curve за създаване на полигрупи:

    • Отворете панела с четки и натиснете S
    • Изберете Slice Curve
    • Задръжте Ctrl + Shift и кликнете с писалката, за да създадете крива
    • Използвайте Alt докато рисувате кривата, за да контролирате нейната форма
    • След пускане се създава нова полигрупа
  3. Изтриване на ненужни части:

    • Изолирайте полигрупа с Ctrl + Shift + клик
    • Натиснете Delete Hidden, за да премахнете скритата част
    • Повторете процеса за другите части на модела
  4. Коригиране на формата:

    • Използвайте Move четката за издърпване на краката, за да влязат в обувките
    • Активирайте Gizmo с W и центрирайте го с Alt + клик върху пинчето
    • Използвайте Dynamesh за актуализиране на топологията след промените
    • Проверявайте силуета и правете корекции при необходимост

Полезни команди и функции

  • Alt + клик - Селектиране на съптул/Solo режим
  • Shift + F - Активиране на полигоналната мрежа
  • Ctrl + Shift + клик и дърпане - Създаване на крива със Slice Curve
  • Ctrl + Shift + клик - Изолиране на полигрупа
  • Alt (при рисуване на крива) - Контролиране на формата на кривата
  • W - Активиране на Gizmo инструмента
  • X - Включване/изключване на симетрия
  • Ctrl + Z - Връщане на предишна стъпка
  • Mirror and Weld (Geometry → Modify Topology) - Създаване на симетрично копие и поправяне на симетрията
  • Dynamesh - Актуализиране на топологията след промени във формата
  • Smooth - Заглаждане на ръбове и повърхности

Дискусия към урока