Съвети за интеграция с Facebook

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Фейсбук е ключов фактор за успеха на вашият уеб сайт.
Защо ни е необходимо да интегрираме фейсбук с нашият уеб сайт? На първо място, това е най-популярната социална мрежа в България.
До такава степен популярна България, че на практика не съществуват други социални мрежи в България.
В света е по-различно, има много популярни мрежи.
Фейсбук все още си е най-популярна и в цял свят.
Но има страни, в които си заслужава човек да инвестира повече време в социални мрежи като Twitter, като Instagram, като Pinterest.
Но в България, реално Фейсбук изцяло доминира интернет-пространството.
Също така, това е източник на сериозно количество нови посетители за вашия сайт.
Не може да си позволите да изпуснете толкова много хора, които влизат вече не само през Google, а и през Фейсбук.
Намират съдържание и посещават сайтове.
И реално, ако не сте във Фейсбук не сте в интернет, ако не сте в интернет значи не съществувате.
Или поне така, до голяма степен може да се каже, че стоят нещата в очите на повечето интернет потребители в днешно време.
За да имате Фейсбук присъствие ще ви е необходима фейсбук страница.
Това е пример с Фейсбук страницата на aula.
bg.
Tова дори не е от най-популярните седмици и сега смe в средата на седмицата, в която записваме а този урок.
Но виждате, че само за няколко дена, два или три дена имаме 130000 посетителя, които сме достигнали чрез нашите публикации.
И четири хиляди, малко над 4000 така нареченият "engagement" или ангажираност от потребителите.
Това са харесвания, коментари или споделяне на нашите публикации.
Така че е изключително важно да имате фейсбук страница.
Как може да си създадете една фейсбук страница.
Отивате на този адрес и си създавате фейсбук страница.
фейсбук страницата е различно от вашият Фейсбук профил.
Най-често срещано, естествено има различни начини да използвате Фейсбук, но най-често срещано, вие си имате ваш личен профил.
В който имате приятели и хора, които познавате, хора с които сте се запознали може би в интернет споделяйте ваши лични снимки.
А така да се каже, по-лично е пространството на вашият профил.
Докато Фейсбук страницата е страницата за вашата фирма, за вашата организация, за вашия уеб сайт.
Където, информацията е специално насочени към аудиторията на вашият уеб сайт.
Ако нямате фейсбук страница и искате да се възползвате максимално от възможностите на Фейсбук да достави хора към вашия уеб сайт.
Създайте си една фейсбук страница на този адрес.
Това, което ще направим в този модул е ще прибираме Фейсбук коментари.
За да дадем възможност на потребителите от Фейсбук директно да коментират.
Без да минават през системата на "wordpress" за коментари, което ще позволи сайта да стане по-жив.
Защото хората, когато коментират през Фейсбук им се виждат лицата и реално става по естествено.
И не чак толкова анонимно, когато един човек с неговото име остави коментар с неговата снимка която е взета от Фейсбук.
А не просто някаква картинка или хиксче, което казва нещо.
Също така, Фейсбук коментарите, ако решим да заменим "wordpress" коментарите с тях, ще ни позволят да намалим до голяма степен борбата със спама.
Защото Фейсбук ще се грижи вместо на нас със спам коментарите.
Всички коментари ще минават през Фейсбук, а не през нашият "wordpress site".
Също така, ще интегрираме Фейсбук страницата.
За да може да предоставим възможност на потребителите, които посещават нашия уебсайт, да харесват нашата фейсбук страница.
Съответно след това, когато са във Фейсбук през нашата фейсбук страница отново да се връщат в сайта.
Ще използваме и един плъгин за автоматично публикуване на съдържание.
Защото нека да си го признаем, никой от нас няма време четири пъти на ден да влиза във Фейсбук и да публикува някакво съдържание.
Ако сме създали публикации, които са с така нареченото евъргрийн съдържание, аз поне така го наричам.
Това е съдържание, което е полезно в дългосрочен период от време.
Вие може да направите тази статия, примерно за четирите суперхрани всеки месец да се публикува на вашата фейсбук страница.
Един месец е достатъчно дълго време хората да не се отегчат.
Така да се каже от вашата страница дори да я видят за втори път.
Също така ще достигнете до новите потребители, които са ви харесали през този период от време, когато не е имало тази страница.
Във Фейсбук не е публикувана.
Така че, ще имате възможност с вашето съдържание да го публикувате отново и отново, за да достигнете до всички потребители.
Има един момент, че когато публикувате нещо на вашата фейсбук страница, вие се борите с всички други Фейсбук страници.
Да се появите, вашето съдържание реално да се появи на стената на човека.
Така че, общо взето в зависимост от това, колко добра и интересна е вашата публикация, тя ще достигне максимум до 10, 15%.
Има варианти, в които това нещо увеличава и стига до стои повече процента, но това са редки случаи.
Може да достигнем до над 100% от нашите фенове във Фейсбук страницата.
Ако те споделят на своите приятели съответно тази публикация.
Но един вид притеснението, че няколко пъти ще публикуваме една статия във Фейсбук не съществува.
Защото, при положение, че достига средно до 10% от потребителите, дори 10 пъти да го публикувате, най-вероятно няма да достигнете до всички потребители.
Така че, няма нужда да се притеснявате, че няколко пъти ще публикуваме едно и също съдържание.
И накрая, имаме бутони за споделяне.
Което ще даде възможност на хората, които дойдат и харесат дадена статия да споделят на своите приятели.
И от там отново да получим трафик чрез фейсбук.
Това, което искам да кажа е направите Фокус към това, кои социални мрежи да използвате.
Казвам това, защото ако разгледате плъгините или разширенията за социални мрежи.
Ще видите, че има страшно много разширения, които дават възможност да показвате повече и повече бутони от различни социални мрежи.
Тук повече не е по-добре.
Ако дадете 7 бутона за споделяне, много често ще направите сайта си шарен и много дразнещ за окото.
Второ, колко повече избор давате на потребителите толкова повече ги объркате и те просто не предприемат действия.
Моя съвет е използвате само и единствено във Фейсбук като социална мрежа за споделяне.
Това е съвет ако ще използвате български сайт, с българско съдържание насочен към българските потребители.
Примерно, ако нашият сайт за здравословно хранене беше в Щатите, имаме толкова картинки на интересни рецепти.
Със сигурност, бих добавил и пинтерест като социална мрежа, но тя не е популярна в България.
Все пак ако много държите да добавите още социални мрежи, трите най-популярни в България са Фейсбук.
LinkedIn и Google Plus.
Съветвам ви обаче да се фокусирате наистина върху Фейсбук.
Освен ако нямате специално някакво приложение или конкретна мисъл, защо LinkedIn или гугъл плюс би било полезно точно за вашия уеб сайт.
Понякога linkedin, като по-професионална мрежа би предавателен авторитет ако ваше lopsided фирмен.
Iли пък, ако вашияt уеб сайт дава информация, която би била полезна за споделяне в LinkedIn.
Рецептите в случая, не нещо, което човек професионално би споделил.
Освен ако не е готвач разбира се в LinkedIn, Google Plus по същия начин.
Много малко са случаите, в които ще успеете да направите някаква ангажираност.
И да споделите такова съдържание, че да привлечете потребители от гугъл плюс.
Въпреки, че ако кажем в България така е от трите най-популярни мрежи.
Така че, моят съвет остава.
Ако нямате конкретна причина и много сериозно обмислена причина, защо бихте добавили втора или трета социална мрежа.
Използвайте само Фейсбук.
Нека сега да видим, в следващите уроци, как да настроим Фейсбук да работи с нашия уеб сайт.

Въпроси и отговори