Писането на магнетично съдържание не е лесна работа.
Но имам готова формула, която ще ви дам и ако се затруднявате сами да я създавате съдържанието, ще
може да използвате тази формула и със сигурност ще ви помогне да правите по-интересно съдържание в интернет.
Най-важното в магнетичното съдържание
е магнетичното заглавие.
Хората четат
основно заглавието.
На база на заглавието
решават дали да прочетат основната, другата част.
Виждам тази грешка много често да се случва.
Много добра статия,
но всъщност заглавието е такова, че повечето хора като го видят и бягат от страницата.
Наистина, попадал съм по-скоро случайно
на статия, когато ми я препоръчват и като видя заглавието, казвам:
Това въобще няма да го прочета, това нещо.
Но понеже статията ми е препоръчана, се зачитам и виждам, колко е интересно и полезно е съдържанието.
Имаше доста проучвания, но мисля, че някъде около 70, 85 процента от хората
спират да четат и не чета повече от заглавието.
тоест
Ако отделите около час за написването е една статия
би било грешка да отделите 2 минути за написване на заглавие.
Отделете поне 20, 25 процента от времето, за измисленото на 1 наистина интересно заглавие.
Защото ако не ви е интересно заглавието, няма да прочетат останалата част от текста.
Чак след като имате магнетично заглавие
може хората да
тръгнат и да прочетат вашия завладяващ текст.
Той също е важно да е интересно написан,
защото ако прочетат първото изречение и не им се стори интересн, просто няма да прочетат останалото.
Един от писателите, които следвам даваше този съвет:
целта на първото изречение е хората да прочетат второто изречение.
Целта на второто изречение е да прочета третото изречение.
Целта на първият абзац е да прочетат втори абзац.
Така, че текста трябва да се изгражда, особено в ерата на интернет, в тази форма на кратко четене, когато не се чете книга по интернет.
Хората обикновено се информират само от заглавията.
Трябва да имате много силно заглавие,
но след това е силен текст.
Нека да ви дам няколко формули за заглавията.
Примерно, започване на заглавието с "Как да".
И да добавим, в случая примерно, "Как да спрем пушенето".
Ако се интересувате от тази тема, това е интересно заглавие.
Следващото заглавие - малко известни начини, как да...
Като например, малко известни начини, как да отворим трафика към сайта си.
Ако имате стайт
това е статия, която ще привлече вашето внимание.
Отървете се от проблема веднъж завинаги.
Вижте, кои са проблемите на вашите потребители и ги напишете.
Например тук - "отървете се от излишните килограми веднъж завинаги".
Други примери са: "един бърз начин за решаване на проблем".
Както видяхме от предишните примери, хората не търсят бавни диети, търсят бързи диети.
Тоест, може да сложим "един бърз начин за сваляне на 5 кг".
Също така, много добре се котират заглавията, които имат някаква конкретна цифра.
7 начина, как да решим даден проблем; 5 начина, как да решим даден проблем.
Например; 7 начина, как да увеличим продуктивността си на работното място.
И още един пример, "единственото решение на проблем".
Например: единственото ръководство по "ESO", което някога ще ви трябва.
Iма доста такива формули, които може да намерите в интернет.
Ползвайте тези, които пасват на съдържанието за конкретната страница.
Ето и формула за завладяващ текст.
Първо ви трябва увод.
След като сте привлекли вниманието със заглавието
трябва да оправдаете очакването от феноменалното заглавие и да започнете кратка и ясна информация по въпроса.
Дълги обяснителни, не свързани с темата изречение може да откажат веднага посетителите.
Първите едно-две изречения са изключително важни.
Може да започнете с история или вашият личен опит, който в който давате и имате тази ситуация.
Какво ви е накарало, какво ви е провокирало да пишете тази статия.
След това добавяме свързано изображение.
Изображение, което да допълня темата и когато човек влезе на сайта види заглавието,
видя изображението и двете нещата да види, че тази статия иска да я прочете.
Така, че изображението допълва заглавието.
След което
споделите личния си опит.
Хората се свързват с други хора, те не се свързват с лога, не се свържат с научни текстове.
Разкажете вашата история, разкажете вашия личен опит.
След това самото изложение.
Според мен трябва да го направите така, че да може да се разбере, дори да не се чете е цялата статия.
Тоест, с болдване на ключовите фрази, с H2 тагове за заглавните, ключовите елементи.
Да може посетителите да видят от заглавието и от примерно трите H2.
Или заглавна част две заглавия, с няколко допълнителни болднати текста и изображения, да мога да прочета вашата информация.
Тогава реално те ще изчистят вашето съдържание, ще могат бързо да сканират и да прочета статията.
Въпроса е, дали искате да го направите така, че да не е удобно за четене по диагонала.
И да ги принудите да прочетат целия текст, но ако тръгнете да ги принуждавате да четат целият текст,
винаги ще има хора, които искат да прочетат по диагонал и когато не мога да го направят, просто ще избягат от страницата.
И накрая ни трябва завено заключение,
един финал.
Който аз в интернет Предпочитам да завършвам статиите съм въпроси които стимулират дискусия.
Карат хората да си споделят личния опит.
какво мислите по въпроса, какъв е вашия опит по този въпрос.
Дали сте съгласни с това нещо, коментирайте и кажете вашето мнение.
Тука има малко въпрос Едно време беше гарантирано, че ви трябва блок с въпроси и отговори под всяка статия.
вече се прокрадва мнението, че тази дискусия се премести във Фейсбук в Щатите в други социални медии за България
като говорим е само за Фейсбук.
Тоест, реално може да завършите статията си или с въпроси да отворите коментарите.
Или да затворите коментарите и отново да завършите с въпрос.
Но да ги насочите да го дискутират на вашата фейсбук страница.
Но идеята е хората да не свършват
дотук
Просто да споделят и да споделят техния опит и да ги ангажирате допълнително.
Това е формулата за магнетично съдържание.
Наистина, ако следвате тази формула ще имате интересни статии.
Естествено, модифицирайте спрямо вашите нужди, опит и на базата на вашата аудитория, за да имате максимален ефект.
Въпроси и отговори