Какво да правим, ако сайтът се "развали" след инсталиране на тема или разширение

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Какво да правим, ако след качването на разширение или пък актуализацията на тема, сайтът ни блокира и не работи.
Това е проблем, който много често се случва.
Особено ако пробвате разширения, които не са много популярни.
Нямат достатъчно сваляния, не са от достоверен източник или изпробваме източник, или пък просто дори да е добро разширението правят някаква малка грешка, която в случай на вашия сайт, заедно с някое друго разширение се случва конфликт.
И конфликтът между двете разширение прави, така че сайтът ви да не работи.
Принципно това е технически въпрос за администратор.
И много често като имате такива проблеми, може да се обърнете към вашата хостинг компания, за да разреши този проблем.
И те в повечето случаи нямат никакъв проблем и много бързо го разрешават.
Но ще ви покажа как сами може да се оправите.
Ако влезна в разширения и инсталирам разширение.
След инсталирането на разширението моя сайт не работи.
Тоест случва се примерно, когато отида на сайта на "Здравец".
Вместо да си виждам сайта и да имам бял екран.
След което като се опитам да вляза в администраторския панел, отново имам бял екран и не мога да си деактивирам разширението което съм включил.
Тогава единствената ми опция е да влезна чрез "ftp" към моето съдържание в директорията, в която е "WordPress".
И да деактивирам оттук съдържанието.
Нека да деактивирам едно разширение.
Да си изберем моите инсталирани разширения.
И да кажем, че "Contact From 7" не работи и искам да го деактивирам.
Но понеже не работи сайта, не мога да го деактивирам.
За целта трябва да отида, там където е папката с моят "WordPress" сайт.
И пак казвам, ако нямате достъп до вашето "ftp".
Трябва да си вземете "ftp" адреса, потребителското име и паролата за "ftp" от вашата хостинг компания.
И когато ги имате в тази програма, това е един от безплатните и популярни варианти "FileZilla".
Пишете "host", това е адреса, потребителско име и парола.
Свързвате се и тука навигиране до папката, в която е вашият "WordPress" сайт.
След което отиваме в "wp-content" и тук са плъгините и темите.
Може да избера плъгин.
След което да кажем, че "Contact-form-7", обикновено папките на плъгините са много близки до тяхното име, така че от името на папката може да разберем, че това е нашето разширение.
След което аз мога да преименувам тази папка.
Преименуването на папката реално ще деактивира това разширение.
Нека всъщност да се върна тук.
Да напиша "Здравец".
Имахме контакт.
Вижда се контактната форма.
И сега ще преименувам и ще кажа ".
stop".
Няма значение какво е името.
Просто преименувам папката.
Да видим какво се случи в нашия сайт.
Вече не работи и тука просто краткият код, който активира формата, просто се появява като текст.
Нека да видим какво пише в разширенията.
Разширението "Contact Form 7" беше изключено поради грешка.
Файлът свързана с това разширение не съществува.
Тоест "WordPress" не може да намери разширението.
Защото му сменихме името на папката.
Съответно деактивира това разширение.
Това реално е най-бързият начин, след като активирате разширение и то блокира сайта ви.
Да деактивирате разширението и по този начин ще си върнете контрола вече в самия сайт.
Когато направите това нещо, вече ще може да влизате в администраторския панел.
Да изтриете това разширение.
Да си намерите друго по-подходящо.
И да си решите проблема.
Нека да се върна обратно.
Моето разширение работи, затова ще го преименувам отново, както си беше.
Ще презаредя страницата.
Разширението вече не показва грешка, но то все още седи изключено.
И когато е изключено не се вижда.
И не работи.
Затова аз ще го включа.
Разширението беше включено получавам съобщение.
И съответно то работи в моя сайт.
Абсолютно аналогично, ако използвате "bitnami" на вашия компютър.
Когато влезнете в папката с приложения, влизате в "WordPress".
След което избирам папката "htdocs" и оттук отново виждам реално тази файлова структура, която имам и на моя сървър в интернет.
Влизам в папката "wp-content".
Избирам разширенията и ако искам да деактивирам някое от тези разширения просто избирам и го преминавам.
Всъщност дали ще го приемам по този начин или по някакъв друг начин, няма никакво значение.
Мога просто да кажа старо разширение и това ще деактивира това разширение.
Връщам се в сайта реших си проблема с разширенията.
Реално показвам това нещо, този метод на деактивация на разширенията, защото както казах случва се.
Едно разширение да създаде проблем и тогава това е единствения начин, да си решим проблема.
Който е така сравнително лесен начин.
Стига да имате доста по "ftp" до вашия сайт.
Случва се този проблем, така че за да получите обратно контрол върху вашият сайт.
Използвайте този метод за деактивиране на разширения.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Как може да деактивираме разширение, ако то блокира сайта и администраторския ни панел?
Като намерим папката на самото разширение в съдържанието на директорията, където е Wordpress, и променим името на папката. Това автоматично води до деактивиране на разширението.
Като изтрием разширението от администраторския панел.
Като изберем от администраторския панел бутона "Деактивирай".
 
Кога сайтът може да се "развали" след инсталиране на тема или разширение?
Ако използваме най-популярните разширения.
Ако използваме разширения, които са свалени от други потребители най-много пъти.
Ако се получи конфликт при инсталиране на няколко разширения едновременно.

Въпроси и отговори

  • Как да оправя сайта

    Асен Петров:

    След ъпдейт на Wordpress, всичко на сайта ми изчезна. Или по точно картинките които трябва да се показват вече не се показват иначе визуално на пръв поглед структурата на сайта и вписаните неща са си ок но всичко що е свързано с появата на картинка го няма и на негово място е само бял фон.

    Peter:

    Ако не си свалял резервно копие при теб, най-добре се свържи с админите на хостинга, да опитат да ти върнат предишно състояние от бекъп.

    Асен Петров:

    С малко повече главоблъсканици намерих решение. След като ъпдейтнах и самата тема всичко си дойде на мястото. Тия ъпдейти са много кофти работа. Вярно че с всеки ъпдейт се подобряват нещата но в същото време може да ти съсипят целия труд.

    Rumen Gotsev:

    Най-доброто решение е да се научим на HTML, CSS, Javascript и PHP програмиране, след което ще можем да си правим дъщерна тема като я направим на локалния компютър по следния начин:

    1. Избираме съответната тема. Например: ColorMag.
    2. Отиваме в папка wordpress - wp-content-themes-
    3. създаваме нова папка и я наричаме: twenty-fifteen-child
    4. отваряме новата папка twenty-fifteen-child
    5. в същата папка създаваме документ с Notepad++ с файл stylе.css.
    6. вмъкваме това:

    /* Theme Name: Twenty Fifteen Child Theme URI: http://example.com/twenty-fifteen-child/ Description: Twenty Fifteen Child Theme Author: John Doe Author URI: http://example.com Template: twentyfifteen Version: 1.0.0 License: GNU General Public License v2 or later License URI: http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html Tags: light, dark, two-columns, right-sidebar, responsive-layout, accessibility-ready Text Domain: twenty-fifteen-child */ 7.запазваме файла Ето източника: https://codex.wordpress.org/Child_Themes. ...това се вижда много сложно... Намерих още един източник за създаване на подтеми, който е много по-ясен: http://code.tutsplus.com/tutorials/child-themes-basics-and-creating-child-themes-in-wordpress--wp-27475. Успех!

    Живко Казаков:

    Преди ъпдейт, е почти задължително, да се прави бекап. Защото, като се наложи да се прави рестор, е добре да има нещо, което да се ресторне :)

  • Може ли да „влизам“ в сървъра на хостинг доставчика ми?

    Радослав Станчев:

    Може ли да „влизам“ в сървъра на хостинг доставчика ми, само през браузъра или е задължително (или желателно) да ползвам друг софтуеър (ФайлЗила - примерно)?

    Живко Казаков:

    "Влизането" в сървъра на доставчика, всъщност предствалява "влизане" в твоята зона. То се осъществява от програма, която е инсталирана на сървъра и дава достъп към много функции - управление на имейли (създаване и триене), управление на бази данни и т.н. Едно от тези неща е достъп до файловата структура. Това са директориите и поддиректориите в които са файловете ни. Достъпът до тях се осъществява чрез протокол за трансфер на файлове (File Transfer Protocol). ФайлЗила е една FTP (File transfer Protocol) програма, която обаче е инсталирана на нашияткомпютър и се актуализира много често. Когато имаме за цел само да работим с файловата система на сайта си, ползвенето й е силно препоръчително. ФайлЗила е може би най-разпространената FTP програма и е безплатна. Освен нея, почти всеки редактор предлага достъп до файловата система на сайта ни по FTP протокол. Например Notepad++

    Радослав Станчев:

    Благодаря за дългия отговор! Всъщност, важното за мен е, че ползването на токова програма е „силно препоръчително“. (Това беше въпросът ми!) Щом е така - доверявам се и ползвам програма... Още веднъж благодаря за труда, който сте си направили!

    Ivan Pukov:

    В зависимост от това , кой е hosting provider и каква платформа използва, може да влезнеш през browser-a си да управляваш услугата си , без да е наложително да инсталираш какво и да било. (разликата е че във външния вид и различното разположение на функциите , но в повече случаи са почти еднакви и лесни за ориентация. През browser е малко по-тромаво за работа и че при един crash на страницата или загубата на интернет , губиш промените и създаваш грешки. Но ако за кратки промени или редактиране е идеално :)

  • Как да процедираме ако по време на инсталация YOAST се счупи?

    инж. Юлиан Ангелов:

    да процедираме ако се случи следното: на работещ сайт инсталирах Yoast. Но по време на инсталацията тя е счупи. Самият Yoast работи, но не може да се активира. Не могат да се инталират и други разширения. При опит да се инсталира или обнови което и да е разширение, екранът се изпълва с редове с код и Деинсталирах Yoast-a но пак не можеше да се инсталират други приложения. Иначе от отвън сайтът си работи видимо нормално, но не мога да го популяризирам и да обновя нито разширение нито тема. Не мога и да добавя нови. В крайна сметка правя сайта наново на друг хостинг и сега ще отигравам преместването на новосъздаденият сайт.

    Иван Цукев:

    Здравей,

    Ако имаш достъп до папката на WordPress през ftp или примерно cpanel, отиваш в папка wp-content/plugins/ и изтриваш папката на yoast. Това ще деактивира разширението. След това може да пробваш да го инсталираш на ново.

    инж. Юлиан Ангелов:

    Да, това беше урок от курса и го направих веднага. Всъщност първо го преименувах, нямаше ефект а после като видях че не се получава го деинсталирах, но проблемът си остана и не можех вече да инсталирам никакво разширение, вкл и друго за популяризация. В крайна сметка копирах текстовете и картинките, унищожих базата данни от CPanel-a и направих целият сайт наново, защото без популяризация нямаше защо да съществува, а клиентът настояваше.