Добавяне

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В предишния урок обещахме да видим, как става и добавянето на хора, не само тяхното премахване.
В този урок ще видим, как от това изображение ще вземем този модел и ще го сложим на този бекгранд.
Крайната цел е да получим ето това изображение, ще ви покажа, как стъпка по стъпка да стигнем до него.
Въпреки, че няма да го правя успоредно, а ще ви дам напътствия, как това нещо може да стане.
Основното нещо, което започваме всъщност е самото изолиране на този модел, който ще използваме в другото изображение.
Това нещо можем да направим със селекция и маска.
Вече сме правили подобни неща.
Тук много набързо ще ви покажа, как става отново.
Ще използвам "quick selection tool".
Маркирам всички части, които са ми необходими.
Идеята на самото добавяне на хора в снимки е да се направи прецизна селекция.
Която в случаят няма да направя обаче.
Тъй като този проблем със селектирането вече сме го разглеждали и тук можете да експериментирате и върху този модел, и върху ваша собствена снимка, използвайки различни методи.
Да видите "refine mask", след това може да поработите допълнително върху самата маска, с нормална четка.
Първоначално с по-малък размер с пълен "flow" и пълно "opacity".
Премахвате тези неперфектни части.
След това са доста по-малък "flow" може да премахнете и част от тези сайтове, които преди това пък може да сте ги махнали с "range selection color".
С "refine mask" или по някой от вече разгледаните методи.
Основната стъпка, с който трябва да се справите тук е да имате, от добра селекция изрязан персонажа, който искате да добавите в другата картина.
след като това не са го направили, да предположим, че изглежда добре и моят пример.
Следващата основна стъпка е това нещо да го запазим в отделен файл, който поддържа прозрачност.
За да може да запазим само модела без фона.
Това можем да направим в PNG формат.
Със съответното име, на следната място запазваме модела.
Ако не съм сигурен, че тук съм си свърши работата, както трябва бих запазили този файл като отделен psd файл.
Но за момента няма да правя това нещо.
Затварям този файл и ще отворят "png" файла, който току-що запазихме.
Виждате, че тук прозрачността вече е запазена и това, което трябва да направя е да преместя този модел в другото изображение.
Мога направо "move tool", това вече знаем, как става.
Самота обединяване на двата документа И така персонажа се появява в предварително подготвеният бекграунд.
Аз имам по-добре изрязва копие, така че това в случая няма да го използвам, ще го изтрия.
И ще използвам ето това.
Сега, ако тук е необходимо, в зависимост от обектите, които са в сцената.
Които могат да дадат някаква формация, какви са пропорциите и колко голям да бъде модела.
Ако се наложи може да се скалира с "Ctrl + T".
Със задържан "Shift" разбира се.
И да се прецени, колко голямо да бъде модела.
На база на други хора или нещо, което да даде информация, колко е ръста на самия модел.
и така Модела е добавен в бекграунда, обаче следващият въпрос, който излиза е основно как да направим подобни цветовете или самите тонове така, че да не си личи, че това е изрязано от друго изображение.
Най-благоприятния вариант е, когато посоката на осветеност за модела и за бекграунда съвпадат.
Това всъщност, имаме най-малко работа и най-малко неща трябва да напаснем.
Ако са абсолютно противоположни тогава може и да не се справим с това, да изглежда достатъчно убедително поставянето на допълнителния персонаж.
Има различни методи и с "dodge и burn", могат да се доработят тези части, но става сравнително трудно и отнема доста време.
В случая, да предположим, че ние нямаме такъв проблем с различната осветеност, поне за посоките.
Но имаме проблем с цветовете.
Ше ви покажа два бързи методи, по които може да се справите с този проблем.
Първият метод е с един допълнителен слой, над персонажа, той е активен.
С нормална четка това, което ще направя е да взимам цвят от околната среда с "eye dropper" Направих го активен докато е активна четката с бутона "Alt".
Iзбирам близък цвят Ето тук се променя и започвам да рисувам върху самото изображение.
За момента това нещо няма много смисъл, но ще видите след малко, каква е разликата.
Очевидно, следващата стъпка, която имаме да направим е да сменим "blending mode".
тук няма да го правя много прецизно, тъй като вече имам слой с това, как трябва да изглежда, но все пак да покажем за демонстрацията.
От всички тези страни да предположим, че тона е еднакъв.
И би трябвало такъв тип и такъв цвят светлина се определя и от самият модел.
Това е, което ще даде допълнителното отражение в този цвят.
Ще взимам и близки до околната среда цветове за горната част за косата и за лицето.
Това нещо трябва да е доста по-прецизно, но Ще го направя тук, по-набързо.
Да кажем, че сме приключили с тази част.
Сега остава да променим този "blending mode" от нормал на някой друг подходящ.
Може да видите всички, как влиаят, аз ще ви предложа или да използвате "color" с много малко "opacity".
Което виждате веднага, как да пренася.
Нека да го видим по-скоро в цял размер.
Съвсем малка разлика, но доста осезаема в в тази част, тук отдолу.
Разликата в цветовете е малка, но някак си се забелязва, че наистина е положителна и двете картинки се смесват много по-добре.
Тук имаме пропуски в самото оцветяване, което направих, но се надявам да става ясна идеята.
Другия вариант, който може да приложим за изравняването на тези цветове е отново с "curve adjustment layer" който ще приложим.
Само върху долният слой с активиране на ето този бутон и то ще стане клипинг "layer", автоматично.
Досега доста пъти използвахме кърв за да повлияем на контраста на самото изображение.
Тук също може да го използваме за контраста.
Ако има положително действие.
Но в случая ще използвам по друг начин.
Между другото, ако искам да премахна вече точка, която съм добавил Е абсолютно необходимо да кликна и да я влача извън обсега на кривата и тази точка ще се махне.
Ако са направили някакви промени, които не ми харесват и искам да върна кривата в първоначално състояние мога да направя с този бутон, "reset".
Така тази крива в момента влияе на "RGB" цветовете.
С други думи на всички цветове в изображението.
Това може да се промени и това, което забелязвам е ето този синкав оттенък, на който искам да повлияе.
Избирам сините цветове и с тази крива в момента ще вляза само на сините тонове в изображението.
Ако ги засиля това е нещо като цветови баланс.
От едната страна ако ги засиля ще дойдат сините тонове, но от другата ще бъдат жълтите, така че това, което искам да направя е за сметка на сините.
Да засиля малко жълтеникавите.
Тук не трябва да преувеличавам, защото мина ли някаква нормална граница ще получа отново негативен резултат.
Но да кажем нещо ето такова.
Отново съвсем лека промяна в тоновете.
Но със сигурност положителна, която смесва по-добре двата модела.
Може да използвате, който метод предпочитате.
Може да използвате всъщност и комбиниран метод от двата варианта.
Аз в случая ще използвам само този с цвета, който направихме.
Тук съм избрал да го смеся като "color".
Може да използвате и "multiply" в зависимост от самото изображение.
Аз ще оставя на "color" за момента.
По принцип следващото нещо, с което трябва да се погрижим при добавянето на персонажи е допълнителното смесване с околната среда.
Ще махна този слой, който направих допълнително с осветяването тъй като аз имам, както казах вече готов слой, това е всъщност ето този.
Oсновното нещо което следва в момента е смесването на персонажа с околната среда това наистина до голяма степен зависи от самото изображение и от background, Но случая това което мога да направя е с един допълнителен свой Constant tool и да добавя някаква част която да наруши малко тука долу равната линия.
това нещо съм го направила отново изтрием той слоя които току-що направих Искам да правим с този слой с по малка четка може по-прецизно да си поиграете И ако е необходимо във нов слой отгоре може да добавите тук малко сянка или допълнително нещо с което може да засилите ефекта на блендата.
Сянката е много важно нещо и ако не на правилната позиция нещата веднага изглежда изкуствени.
И просто не е добре.
и така след като сме направили бленда на модела по основните тонове и с фона.
непрекъснат приключили с добавянето на хора и аз темата която трябва да разискваме в случая просто обаче ще ви покажа какво допълнително съм направил За да постигна крайното изображение Върху всички слоеве които имам до тук правя нов.
И в момента ще започна добавянето на ето тези гарвани.
как става това нещо използвам четки които имат различни форми на гарвани тези четири ще бъдат приложени в урока и може да ги използвате последният начин.
Избирате инструмента четка от това меню избирате load brushes намирате.
четките на вашият компютър и давате "Load" те ще се добавят автоматично.
най-отдолу в списъка.
Аз вече съм ги добавил.
И така ще имате няколко варианта на различни гарвани които всъщност ще искам обаче да бъдат с черен цвят.
с десен бутон Докато е активна четката също може да избирате такъв тип да бъде и с големината на четката с Alt и десен бутон ще променяте колко големи да се появят.
така когато се появят достатъчно на брой гарвани ще получите Нещо такова.
Тук съм направила една част след това съм дублирал слоя.
малко съм го завъртял, смалил съм го така че не съм правил всеки поотделно.
използвал съм копиране на този слой и също нещо което мога да направя е в тази част да изтрия малко от гарваните, които се припокриват.
като изтриването съм го направил с различна четка Обаче ето такъв тип изтривам малко от тази част но изтрива малко и от моделa.
Tака че модел започва при тях нещо такова, започват да липсват части от него тук в самия край.
И фона се вижда отзад.
Допълнителен ефект съм добавил с четката.
Eто тези черни точки.
Това отново е с личен вид четка.
Използвал съм тези два типа четки.
Добавих нов Adjusment layer, кръв с който съм промени малко контраста.
Ето така изглежда.
Над него съм поставил облаци.
Отново избирам филтрите и след това рендер.
Clouds.
В маската обаче съм изключил някой от частите и съм намалил малко ефекта, като съм променил блендата на darken.
Така че тази част тук да се затъмня малко.
Затова допълнително съм затъмнил цялата част и така затъмнихме цялото изображение.

Въпроси и отговори

  • Мария Балева:

    Здравей Златина, за да избереш цвета е нужно да използваш инструмента пипетка (Eyedropper toll). В урока се избира инструмента четка и после със задържан клавиш ALT се преминава към Eyedropper toll. Стъпките са следните:
    1.Създаваш нов слой над слоя с изрязаното момиче;
    2.Избираш инструмента четка и натискаш и задържаш клавиша ALT, така инструмента четка ще премине в Eyedropper;
    3.С Eyedropper избираш подходящ цвят от фона;
    4. Отпускаш ALT и отново си минаваш в инструмента четка и започваш да рисуваш върху слоя над момичето, както е показано в урока (Може и предварително да избереш цвета, само с пипетката, без да превключваш между двата инструмента с ALT и след това да рисуваш с четката ).
    Ако проблема продължава или пък си правиш всички тези стъпки и проблма е отново на лице ни пиши :)

    Анелия:

    Здравейте! Не откривам четка с гарвани при мен. Как мога да си ги добавя?

    Мария Балева:

    Здравей, четката е в .zip файла към урока. Трябва да свалиш .zip-а и да добавиш четката в Photoshop.

    Rumen Gotsev:

    това с изчистването на косата не знам как се прави, струва ми се, че е много сложно. опитах с color range от менюто select, после опитах с eraser tool/magic eraser tool. photoshop cc 2015/2018 нямат refine mask или refine edge. с всяка нова версия на photoshop всичко се разваля!

  • Krum:

    Добре е, но според мен облаците трябва да се пипнат още в зоната около момичето, и по точно около дясната и ръка.

    Еманоел:

    [img]https://imgur.com/a/Ngq7p[/img]

    Viacornewadd:

    Нещо такова и при мен

  • Може ли

    инж. Юлиан Ангелов:

    да подредим в един слой фрагмент от четки ( в случая гарваните) и след това да го мултиплицираме неколкократно като всяко ново копие на фрагмента е подредено в редица с другите, но е намалено, след това с разместване по хоризонтала да го копираме ощеняколко пъти и да го извием така, както беше показано в един от отговорите на въпросите към урока Ефекти на слоевете - Layer Styles. (от Pen Tool) С малко повече труд успях да копирам фрагмент от 10-тина различни гарвана и понамален (за имитация на переспектива) да го копирам, но не мога да получа извиване.

    Ивайло Искренов:

    Здравей, виж отговора под този въпрос, може да помогне. След като ги разположиш по крива, след това може да използваш Free Transform (Ctrl+T) и да кликнеш с десен бутон върху изображението при активна команда и да избереш Perspective - след това може да промениш точките и да засилиш ефекта на перспектива.

  • Ивайло Искренов:

    Много добре!

    Зеница Георгиева:

    Благодаря :)

    SeRiousLy:

    В кръга на шегата, мацката много ме озори със селектирването. Нещо не ми се получава когато има коса с много детайли. На по-предните уроци пак имаше такъв урок, в който трябваше да отрежем косата, получи се, но можеше много по-добре.

  • Как използвах аз научените неща до тук? :)

    Александър:

    Знам че може още много да се желае, но реших да споделя своето първо по-сериозно творение със знанията до тук. :)

    Мария Балева:

    Здравей, готино е :)
    Харесва ми как си оформил всички елементи от колажа. Доста добре се е получило и с фона и черните пламъци от ръката на "слънчевият" човек :) Харесва ми, че си подредил леърите и си групирал всичко в отделни папки. Така е много по-лесно за работа. Може да пробваш да направиш ефект сякаш на гарвана (сокола :)) крилете се разпръскват в пространството. В краищата да има от черният пламък, който го създава. Но си е супер, браво :)

    Ивайло Искренов:

    Яко е станало, браво :) А със следващото видео "Splash Ефект", може да пробваш да ъпгрейднеш малко сокола, както предлага Мария :)

    Александър:

    Ето резултатът след вашите предложения. :)

    Мария Балева:

    Много добре :)

  • От къде можем да вземем четки, като гарвана, с конкретна форма?

    Лора Колева:

    В този урок сте ни предоставили четките с различни гарвани, но бих искала да добавя още различни на форма четки, от къде бих могла да взема?

    Ваня:

    Здравейте, наскоро открих този сайт с различни четки: www.brushking.eu

    Лора Колева:

    Благодаря, ще го разгледам :)

    Rumen Gotsev:

    Многоуважаеми Ивайло Искренов, опитах с тази снимка, но явно не разбирам как става това. за това ви мооля позволете ми да ви поправя поради една единствена причина и тя е, заради неяснотата кой инструмент как се използва при изрязването на коса или работа с каналите. друго, което забелязвам че в тези 14 минути не подбирате важните изразни средства, с които да звучите убедително и вдъхновяващо. трябва ви повече живец в изказа. думите имат благотворна сила и спомага за вашия изказ да бъдете по уверен и по-пъргав във вашите идеи и начин на преподаване. вие сте добър човек и давате всичко от себе си, но трябва да звучите вдъхновяващо, за да можем ние курсистите да се заредим с енергия. звучите спокоен, но понякога се колебаете какво действие да предприемете и се усеща лек тон на колебание в гласа ви и интонацията на гласа ви не звучи с увереност. А това показва, че не сте сигурен кой инструмент да използвате за изрязване на косата. Аз бих пробвал с каналите. Но моето виждане е следното: не всички изображения стават за обработка, защото някои имат прекалено много пиксели, би трябвало да знаем, че снимки с прекалено ниска резолюция не стават за обрабтка. Много се извинявам, за това, че ви казвам кое как се прави. Разбирам, че вие имате богат опит и сте добър практик. Пожелавам ви и за напред да бъдете все така всеотдаен във вашата работа в личен и професионален план.

  • Боряна Велева:

    Интересно се е получило! :)

    Светослава Величкова:

    Мен ме вдъхнови поемата "Палечко" на Валери Петров:

  • Боряна Велева:

    Приятно и интересно се е получило! :)

    Rumen Gotsev:

    използвайте тези четки.... https://tutbrush.com/animals/white-pigeon.html https://www.mrcutout.com/82-cutouts/animals-cutouts/4548-bird-0021

    Ето моят вариант:

  • Как?

    Красимир Мичев:

    Здравейте.Опитах се да създам ефект на кацащ хеликоптер което да доведе до раздвижване на житния клас (1 и 2) от снимката по долу.Много слаб опит не само заради недостатъка който се получи след блендването на слоя (3) а и като цяло. Бих се радвал ако някой сподели опит и даден похват за постигането на подобен ефект.Благодаря предварително.

    Ивайло Искренов:

    Интересен ефект :) ... мисля че е започнало да се получава, може да пробваш филтъра Liquify да дадеш малко посока на житните класове да се засили ефекта.

  • Светослава Величкова:

    Светлана, мисля, че четката е Airbrush Soft (или Hard) Low Density Grainy.

    Ивайло Искренов:

    По принцип вяка четка с неправилна форма ще свърши работа - идеята е броста границаа, която се изтрива да не е равна.

  • Ето какво направих и аз :)

    Светлана Манева:

    Здравейте! Ето и моя резултат от упражнението. Бях вдъхновена от изображението на Зеница Георгиева, при което птиците се появяват от главата на момичето и работих в тази посока.

    Ивайло Искренов:

    Супер се е получило - всякакви интерпретации са позволени :)

    Светлана Манева:

    Супер, много се радвам, че ви харесва. Постарах се :)