Clipping Mask

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В предишният урок, успешно успяхме да отделим косата от фона.
Изрязохме я.
А в този урок ще покажа, как да се погрижим за този дефект, който се получава след изрязването, с ето тези бели краища.
За целта ще използваме клипинг маск.
Преди това две думи, какво точно представлява клипинг маск.
Над този слой, ще правя един нов слой.
И ще избере инструмента четка.
В момента съм с черен цвят и ако в този слой започна да рисувам нещо, това което ще получа е черни линии, които да контролирам от фонa.
Това нещо, което очакваме.
Но, когато превърна този слой в клипинг маск, десен бутон, "Create clipping Mask", появява се тази стрелка, което значи, че този слой вече е клипинг маска на долният слой.
Какво значи това? Това значи, че всичко, което виждам в този слой, в основният слой ще мога да го виждам в горният слой.
Тук върви малко наобратно тази част, но сега вижте, какво става с примера, с четката, когато започна да рисувам в клипинг маската.
Мога да рисувам само там, където виждам долният слой.
В клипинг слоя виждам това, което бих видял в основният слой.
Понеже в основният слой имам маска, която ми позволява да виждам само определени неща.
Тук в случая, мога да виждам всичко, без "background".
В клипинг слоя бих виждал всичко, което мога да виждам в основният слой.
Точно това качество ще използвам в момента, за да мога да оправя тази част.
Ще ви покажа два варианта.
Първият, доста по-бърз вариант е с нормална четка и цвят, който мога да взема от косата с "Alt", когато е активна четката, с бутона "Alt" автоматично мога да избера цвят, който присъства някъде в изображението.
Инструмента става "eyedropper".
Да кажем, че избирам този цвят.
Така е най-различно да го избера, а не от някоя палета, защото този цвят със сигурност присъства някъде в косата.
И се надявам, че ще изглежда най-добре с него.
Ако започна в момента, да нанасям този цвят виждате, как в краищата изглежда добре, но когато премина към вътрешността на косата, тази реалистичност се губи.
"Ctrl + Z", за да върна предишната визия.
Това нещо ще го оправя с параметъра "Flow" на четката.
А за не го, до сега не сме говорили.
Каква е разликата между "flow" и "opacity".
Значи, ако намаля "opacity" на четката, да кажем на 50%.
Kогато започна драскам с четката отгоре, колкото и да повтарям на същото място, прозрачността ще остане една и съща, освен ако не пусна мишката и не започна отново.
"ctrl-z", ще върна тези две операции.
Докато с параметърът "flow" е обратното.
Колкото по-малък е параметъра "flow", ще ппробвам със стойност около 30.
Без да пускаме мишката, ще се нанасят слоевете един върху друг.
Това, което ще направя в случаят е с цвят, който съм избрал и с "flow", около 15.
Ще започна от краищата.
Постепенно ще преминавам навътре, там където искам да се затъмни още малко.
Просто ще минавам още веднъж.
Цвета, което съм избрал обаче, изглежда прекалено светъл, затова ще избера нов.
Може да го променяте, още по-различно ще изглежда ако го променяте по-често.
Но това, което получаваме в крайна сметка е равен тон в косата, който няма да запази отблясъци, които може би е хубаво да ги има в тази част.
Затова, друг метод, по който можем да се справим с този проблем е с инструмента "clone stamp tool".
Въпреки, че и с този инструмент в случая, става доста бързо.
И крайният резултат не е чак толкова лош.
Това е преди, това е след четката.
Ще върна върна "flow" на 100%.
Но вдругият вариант, кой ще ви предложа е с "clone stamp tool".
Там трябва да отделите малко повече време, но резултатите са малко по реалистични.
Ще го направя в нов слой.
Който също да бъде клипинг маск.
Той в момента не е "clipping Mask" на този клип и маск на предишният.
А той е клипинг маск на първия слой, който е под него.
С други думи този слой е "clipping Mask" на основният слой.
И така, селектирам изображението, за да мога да избера от него с "Alt", да избера, коя част, ще направя малко по-голяма четката и с "Alt" ще избера таргета.
Ще избира от тази страна.
Избирам таргета и в новият слой ще започна да нанасям...
Може би от тази страна е по-добре.
Но нанасянето да става в новият слой.
За жалост, тук ще трябва доста да внимавате с това, която част избирате.
И къде точно се намира курсора.
Когато е голяма четката, това нещо става още по-трудно.
Но преимуществото на този метод е, че запазвате някой от областите, които копирате от едно място на друго.
Това го правя в нов слой.
За да може, да имам максимално добра възможност да се връщам.
И да го поправям.
В случая, аз не искам да променям самият цвят.
Така, че може би тук ще променя и блендинг мод на този слой, който добавям допълнително.
Предполагам, че идеята вече е ясна.
Само ето тук тази част, ще завърша.
И ще променя този слой, блендинг мода му, да бъде на "darken".
Това може да го направите за цялото изображение.
Да пробвате различни блендер модове.
Ще го оставя на "darken" за момента.
Може сами да изберете, кой метод да използвате.
Аз ще довърша това, което съм започнал с "clone stamp tool".
Така че, когато сваляте този файл, този час тук ще бъде пълна и ще може да ги сравните и двете.

Тест за преминаване към следващия урок

 
С използването на Clipping Layer ?
Влияем само на слоя под него
Влияем на всички слоеве в layer stack-a

Въпроси и отговори