Quick Selection and Magic Wand Tools

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Следващият инструмент е "quick selection tool".
"Quick Selection Tool" е доста използван от мен инструмент и ми е доста любим, той върши своята работа доста бързо и коректно.
Преди това да направим една почти пълната селекция на кофата, Както бяхме направили с "Magnetic tool", съвсем набързо, въобще няма да се старая тук да бъде прецизно.
Ще увелича малко изгледа.
Имаме някаква селекция, която сме направили, но не е пълна.
Тук само ще ви покажа как да добавим селекция към тази, която сме направили въпреки, че можеше да започнем направо и с "Quick Selection Tool".
Все пак да видим как става и комбинирането на двата инструмента.
"Quick Selection Tool" всъщност е четка, с която се маркира.
Тук това понятие за четка има доста различни значения, не се използва само като инструмент, с който да нарисувате нещо.
Може да се използва като инструмент, с който да изтриете нещо.
инструмент, с който да селектирате нещо.
Общото название на инструмента е четка, тъй като се работи с ето такъв курсор, който може да има различна форма и различна големина.
За да започна да добавям към селекцията, която имам задържам бутона Shift от клавиатурата и селектирам тази част, която трябва да добавя към селекцията.
Селекцията ми изчезна в момента, аз съм в неправилният слой, трябва да е маркиран слоя "Background".
Той съдържа изображението.
Връщам селекцията с CTRL и Z.
Селектирам долният слой и тогава със задържане на Shift и кликване добавям към тази селекция "Quick selection tool" работи по подобен метод на "magnetic lasso tool".
Опитвам се да сложа линията на селекцията между цветовете с висок контраст.
А ако по време на селекцията съм маркирал нещо в повече, дори това нещо може да го засилим като ефект, ще маркирам малко повече настрани.
Със задържане на клавиша ALT, виждате как в центъра на четката знака плюс се промени на минус, в момента имам изваждане на селекцията.
Kолкото повече време отделите, толкова по-прецизна може да стане селекцията ви.
В зависимост от това, за какви цели ще я използвате.
Аз тук няма повече да коригирам тази селекция.
Също така за добавянето и за изваждането на селекцията, може да използвате тези команди на самата четка.
И от тук може да ги сменяте, а не само със задържане на клавишите ALT и Shift, но според мен е доста по-бързо и по-лесно се свиква, когато започнете да ги използвате.
След като има направена тази селекция ще направя едно копие на този обект.
Със CTRL и C, и CTRL и V, ще направя дубликат, ще го преместя отново със задържан Shift само настрани.
Тук ще направя изглед към цялото изображение със CTRL и нула.
Веднага се забелязва, че тази кофа, която дублирахме, въпреки че е добре изрязана, стои като колаж, както и тази решетка.
Това е така, защото нямат контактна част, нямат контактна сянка с другите обекти.
Това ги прави доста измамни, затова тук ще запазя това изображение и когато взема инструментът четка, в някой от следвашите уроци ще се върнем и ще добавим тази контактна сянка на тези обекти.
И така като заключение за "Quick selection tool", преди да разгледаме и "Magic Wand tool".
"Quick selection tool" работи като се опитва да обхване обект, който е описан от рамката на един и същ или подобен цвят.
"Quick selection tool" е в група с "Magic wand tool".
Той също доста често се използва.
В момента "Magic Wand Tool" се опитва да селектира
или по-скоро да направи селекция, която е базирана на мястото, на което кликна.
Aко кликна тук веднъж, то ще селектира точки, които имат подобен цвят без да прекъсва селекцията.
На базата на някаква разлика в цвета, която се коригира от този параметър тук, "Tolerance".
С други думи, този параметър "Tolerance" определя в момента, какви нюанси на жълтото да бъдат селектирани.
Kолкото по-голям е толеранса, ако кликна и влача върху името, ще променям тази стойност динамично.
Ще изчистя селекцията с CTRL и D и ще направя отново.
Вижте как селекцията се увеличава, приема тези пиксели като сходни по цвят, на базата на този, на който съм натиснал първоначално.
Ако задържа Shift и кликна върху тази част, ще добавям постепенно допълнителни селекции, които този инструмент смята, че са част от обекта, който искам да селектирам.
Очевидно, тези части тук не са част от обекта, който искам да селектирам, но той ги селектира, защото имаме прекалено голям толеранс.
С други думи, позволяваме прекалено голяма граница в цветовете, които да бъдат селектирани.
Ще изчистя отново селекцията с CTRL и D и ще намаля толеранса на пет.
Ще селектирам отново тази част с единично кликване.
В момента селекцията ми намалява, защото приема, че всички съседни пиксели са с различен цвят от този, който съм селектирал първоначално.
С по-малък толеранс и повече на брой кликвания за избор, селекцията ми се става по-прецизна и ще мога сравнително по-лесно да контролирам тази граница между обекта и другите обекти.
Но, както виждате може да остави такава част от обекта, която да остава не селектирана.
Затова този инструмент по-скоро ще го използваме там, където имаме равни тонове и където преобладава един цвят.
В почти всички други случаи използвам "Quick selection tool".
В момента съм в режим на добавяне на селекция.
Този елемент въщност не ми трябва, така че ще махна селекцията и ще запълня с възможно най-голямо изображение работното пространство с CTRL и нула.
Запазвам така изображението и продължаваме в следващият урок с "crop tool".

Тест за преминаване към следващия урок

 
С Quick Selection Tool :
Правим селекция, базирана основно на разликата в цветовете и контраста в тях
Селектираме части, които са само с праволинейни граници
Преместим изображението, защото основният инструмент от тази група е Hand Tool
Не можем да извършваме криволинейни селекции

Въпроси и отговори

  • Как да изберем област различна 

    Николай:

    Случайно разбрах след избор за област с "crop tool " и кликване и завъртане извън избраната област тя се завърта .

    Маргарита Николова:

    Хубаво е, когато човек открие нещо и сам и го споделя с другите :)

  • Как да оперираме със селекцията когато неточността на очертанието влиза вътре в желаният контур и когато излиза от него.

    Jullian Angelov:

    Как да оперираме със селекцията когато неточността на очертанието влиза вътре в желаният контур и когато излиза от него. Пробвах с означените в зелено бутони + и - но и в двата случая селекцията излизаше навън от обекта, а тия, които са отвън не можах да ги прибера. Влияе ли и как избраният радиус на четката? Освен това при презастъпване се появиха няколко "мехурчета" (означени в синьо) които не можах да премахна и не знам как ще повлияят на селекцията и на по- нататъчната й обработка. Случаят е учебно упражнение, а и свършената работа по селекта не е много - няма да е жалко да се започне с нея отново, но ако сме работили доста по сложен контур и накрая да стане "на мехурчета" ще е жалко да се зареже направената до момента селекция.

    Memo:

    Селектирай и работи по-внимателно с обекта, който искаш да махнеш. Ако ли не - зумирай повече селектирания обект и гледай да докоснеш дори и най малкото, което има вътре излишно, което искаш да махнеш и т.н. Пробвай докато стане. Ако получиш различни резултати пращай за да видим какъв е резултата и какво може да се измисли по въпроса

    Мариян Виларов:

    Колега, при направена селекция, която иска лека корекция съвсем спокойно можеш да ползваш Quick selection tool ... ето и линк към видеото за работа с него - http://aula.bg/Photoshop-quick-selection-and-magic-wand-tools

    Jullian Angelov:

    Здравейте! Първо благодаря за отзивчивостта към въпроса ми. Нарочно не бързах да отговоря, защото продължавах да търся начин не само да се справя с въпроса, но и да стане максимално лесно и удобно за ползване. Все пак е комично половин час да уточняваме контура на една кофа, нали! А ако беше нещо по- сложно? След доста играчка стигнах до следното (което се надявам да ви даде нещо ново и полезно и на вас) : Маркирам с Mangetic Lasso Tool накъде да е част от кофата без да следвам никакъв нейн контур, но така, че затвореният контур, който съм маркирал да изцяло вътре в елемента за маркиране. Отивам на Quick Selection. Там, обаче задавам големина на четката нещо по- умерено – да не е много голяма. Добре ми се получи с 15 но на друго изображение пробвах и с по- голяма и по- отдалеч от желаната линия. Избирам опция + за да РАЗШИРЯВАМ селекцията ( да добявам към селекцията) кликвам близо до границата, но „разпъвам” плавно селекцията НЕ ПЕРПЕНДИКУЛЯРНО към желаният контур, а гоня по възможност насока на разпъване почти успоредно, ЛЕКО КОСО спрямо контура и малко далеч от желаният контур. Особено добре се получава, ако има фронт на контура както е вляво на втората от 4-те групирани снимки. И тогава, още при „побутването” от далеч селекцията сама си ляга със замах учудващо добре по контура на обекта ( явно тогава сработва алгоритъмът на Mangetic Lasso Tool за улавяне на контура на обекта като преместването на очертанието на маркировката става със скок на едри участъци от контура. И колкото по- отдалеч и с по- голям радиус четка работим, толкова по- лесно става. Малката четка лесно се „врязва” във фронта на селекцията, ако приближавам ръба перпендикулярно и я нащърбява. След като не остане участък за селектиране, който да е отвътре на желаният контур, минавам на минус (-) и започвам да изваждам по- едрите несъвпадения, които са останали вън от селекцията, обхождайки я външно като отново целя да свивам фронта на селекцията не перпендикулярно, а косо и малко от далеко . При такава детайлност вече ако линията на селекцията не е строго вертикална или хоризонтална, започва да замята отвътре или отвън на контура с някаква малка стъпка. Понеже има опция за изтриване Eraser Tool (E) - 7 бутона под тоя на , правя така, че ВСИЧКИ НЕСЪВПАДЕНИЯ ДА ОСТАНАТ ИЗВЪН КОНТУРА, за да няма „нащърбявания” по контура и липсващи части от селектираният елемент, които да дорисуваме или „да крадем” отново. Ако останат „мехурчета” с опция – ги добутвам към контура, (стараейки се да не ги сплескам съвсем игловидно ) докато се докоснат до ръба на селекцията. Те се „залепват” към фронта на линията така, както се съединяват капки олио във вода и дори със съединяването им контурът се саморазмества и сам ляга по границата.

    Явно това ще се скрие по- нататък чрез контактните сенки така, както первазът скрива края на паркета в стаята ви, но все още нямам представа какви възможности за създаване на контактни сенки има, затова гоня възможно най-качествено изрязване.

    Ilia:

    Здравейте, инж. Юлиан Ангелов! :)

    Успяхте да ме разсмеете с Вашият отговор по този въпрос.. :) Първо с "разпъването" на селекцията, после с капките олио във вода.. :) Ще се опитам да Ви отговоря на въпросите, но първо малко информация за инструмента:

    Quick Selection Tool е инструмент, който избира пиксели на базата на тон и цвят. Също така той работи, като търси подобни текстури в изображението, като това му помага да открива краищата на обектите, които искаме да очертаем. И още нещо - в повечето случаи след работата с този инструмент се използват опциите в менюто "Select and Mask..." или "Refine Edge..." в по-старите версии за постигането на по-добри резултати!

    Във Вашия случай по-трудно бихме могли идеално да селектираме кошчето с този инструмент, тъй като някъде има неясни контури между кошчето и стената. На някои места по стената има цветове, близки до тези на графитите на кошчето и честно да Ви кажа с бутоните + и - трудно бихте "надхитрили" четката, така че тя да очертае правилно селекция около кошчето. И да, избраният радиус на четката влияе точно при такива ситуации - когато инструментът не може да различи краищата на обекта. Тогава е желателно да се избере много малък радиус на четката и внимателно да се нарисува или изтрие селекцията съответно с + и -. Аз обаче не Ви препоръчвам да го правите, защото това е голяма играчка и не винаги крайният резултат е идеален. Аз бих използвал за тези места Lasso Tool. Избираме инструмента, като сме сигурни, че отгоре сме избрали "Add to selection", за да добавим към селекцията или "Substract from selection" (може и със задържане на бутон Alt, докато сме на "Add to selection"), за да изтрием от селекцията. Така лесно бихме могли да очертаем краищата на обекта, които Quick Selection Tool не може да различи от фона. За да премахнем това назъбване, има много удобен и лесен начин за заглаждането му - избирате "Select and Mask..." или "Refine Edge..." (само да спомена, че в него по-лесно се редактира селекцията - имаме вляво същият Quick Selection Tool налице, под него - Refine Edge Brush Tool - много удобен инструмент за селекция на коса, Brush Tool и Lasso Tool, които също помагат при очертаването), появява се меню с настройки, с които редактираме селекцията. За да не стои назъбена селекцията, достатъчно е да увеличим стойността на "Smooth" и след това ако е необходимо да увеличим стойността на "Shift Edge", в случай че селекцията се е смалила при използването на "Smooth" (при заглаждането).

    Относно мехурчетата - по-вероятно е да се появят, ако селектираме някакъв обект с множество точици, различни от основния цвят на обекта.. Например зелен храст с множество черни точици от сянка между листата. Премахването им не е сложно - най-добрият начин е да вземете отново Lasso Tool и да очертаете внимателно около тях, за да ги добавите към селекцията и за да сме сигурни, че няма да "мръдне" нищо друго от селекцията, освен това, което очертаваме (а не както при Quick Selection Tool).

    Надявам се да съм Ви бил полезен! :) Ако имате други въпроси, ще се радвам да помогна! :)

    инж. Юлиан Ангелов:

    Очевидно хората, които работят професионално с продукта и имат опит са намерили оптимума и за това, иначе ако работеха с подобно темпо на работа не биха могли да платят и водата, дето я пият. По- нататък в курса става ясно, че това далеч не е най-съвършенният метод за правене на селекции, но лежи в основата на другите методи. Ако не си подготвим щателно селекцията, резултатът от селектирането ( особенно на коса и лице) ще изглежда като че обектът е подстригван от фризьор със зрителни проблеми, или одялкан като обелен картоф.

    Мики:

    здравейте.Не намирам инструмента( Photoshop 2020 on mac).quck selection tool.благодаря

    Ивайло Искренов:

    Здравей Мики, направи ако обичаш един скрииншот да видим как изглеждат инструментите при теб.

  • Може ли вместо инструмента Quick Selection, да използваме Pen Tool?

    Десислава Гетова:

    И дали някъде в по-следващи уроци е обяснено как работи?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, може да използваш всеки инструмент, който прецениш че е по-подходящ за съответният случай. Двата инструмента в случая имат различни приложения, ако ти трябва бърза и не толкова точна селекция може да използваш Quick Selection Tool, но ако ти трябва прецизна селекция може да използваш Pen Tool. Има урок с упражнение с Pen Tool напред в курса. Ако не се получава селекцията, пиши пак и може да прибавиш и самото изображение и ще помислим как е най-удачно да се селектира.

    Деси Гетова:

    Благодаря, за бързия отговор! Явно все още не съм стигнала до урока за работа с Pen Tool.

  • Здравейте! Защо след като направих селекцията и копирах,маркираното изображение стана като платно бяло.Виждам но не знам какво виждам,дори и след преместването селекцията остава бяла.Опитах доста неща но не се променя.

    Милена Иванова:

    Здравейте! Защо след като направих селекцията и копирах,маркираното изображение стана като платно бяло.Виждам но не знам какво виждам,дори и след преместването селекцията остава бяла.Опитах доста неща но не се променя.

    Ивайло Искренов:

    Здравей, мога ли да те помоля да прикачиш един скрииншот и да опишеше на кратко последователността на нещата който правиш, за да се опитаме да намерим решение на въпроса.

    Милена Иванова:

    Благодаря!Справих се,разбрах къде бъркам аз!

  • Как да избера Quick Selection tool?

    Валя:

    Когато избера Quick Selection tool , не мога да работя с него. Излиза ми това:

    Ивайло Искренов:

    Здравей, може да провериш в Edit->Performance -> Memory Usage, както е показано на прикаченото изображение, колко RAM имаш и колко се използва от нея. Може със слайдера да я увеличиш, ако е прекалено малко (до около 80% от общата памет)

    Валя:

    Като избера Edit - Performance - Memory Usage ми изписва : An integer between 96 and 8 is requiret. Closest value inserted.

    Ивайло Искренов:

    Може ли да прикачиш един скриин шот ако обичаш

    Валя:

    нямам достатъчно място на компютъра ли , от това може би е , но какво да направя , за да освободя място

    Ивайло Искренов:

    Може да видиш това видео - в него се показва как се оправя този проблем.

    Валя:

    Много благодаря , оправих го