Levels

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Следващият "Adjustment Layer", на който ще се спрем е "Levels".
Този път ще го стартирам от менюто "Layer", "New Adjustment Layer", "Levels".
Ще се опитам този корекционен слой да го обясня тук върху, един черно-бял градиент.
А след това ще го видим в няколко други изображение, как работи.
Принципно основната му цел е да определи колко тъмни и колко светли да бъдат тоновете.
Това нещо се контролира от ето тази хистограма.
В която най-отдясно са разположение абсолютно белите тонове, а най-отляво със стойност 0 абсолютно черните тонове.
Понеже преходът е плавен между черното и бялото.
Затова постепенно от черно към преминаването към бяло, тази графика ще спада до средата, откъдето ще започне да се издига докато не достигне абсолютно бял цвят.
За всяко изображение, обаче тази хистограма може да изглежда по различен начин.
Основното е как работи тя.
Всичко което се намира отляво на този слайдър, ще бъде абсолютно черно.
Всичко което се намира отдясно на този слайдер като тонове на цветовете ще бъде абсолютно бяло.
Приели сме в случая, условно, че цветове със стойност под 58 ще бъдат абсолютно черни.
И цветовете, които имат RGB стойност 217 и по-високо от нея ще имат абсолютно бели тонове.
Да видим това нещо как работи в цветни изображения.
Първият пример, който ще разгледаме е този.
Ще приложа върху него "New Adjustment Layer","Levels".
Виждате че хистограмата тук, изглежда по съвсем различен начин.
Oбръщам внимание, че като всички "Adjustment Layer" този също има своя маска, затова може да се ограничи действието му да не бъде върху цялото изображение.
Но за момента за тази презентация, ще оставя слоя да влияе върху цялото изображение.
Първото нещо, което мога да прочета от тази хистограма, е че много малко на брои пиксели имат абсолютно черен цвят.
И много малко на брой имат абсолютно бял цвят.
Вижте какво става, когато преместя слайда надясно.
Всички тонове, които принципно са тъмни стават още по-тъмни, а някои преминават в черно.
Разбира се, ако прекаля с този слайдър.
Всички тонове, които са с тази стойност и по-малко ще станат абсолютно черни.
Затова става и толкова тъмно изображението.
Затова няма да прекалявам, просто искам да ги затъмня.
Всички тонове, които са светли ще стават още по-светли.
Най-голяма разлика ще видите тук в небето.
Така това, което направихме в случая е да завишим контраста, за сметка на тъмните и светлите цветове.
Като увеличихме динамичния диапазон на изображението.
С увеличаване на стойността на черното и намаляване на тази за бялото.
Така всички цветове, които имаме се получават в този по-малък диапазон.
Да видим този пример върху още едно изображение.
Тук преобладават светлите тонове.
Да добавим нов слой.
Тук ако започна да намалявам слайдъра за светлите цветове ето тази част отгоре, ще стане абсолютно бяла.
Защото много от тези тонове се намират в този диапазон към бялото.
Много от тези цветове са светли.
Докато сравнителна малка част от тях са тъмни и основното затъмняване в изображението ще дойде в ето този част, където се очаква, тъй като само тук преобладават най-тъмните слоеве.
С този слайдър по средата може да направим гама корекция на изображението.
Така да го видим, в един последен пример, как работи "Levels".
Първото нещо, което виждам, е че няма абсолютно никакви пиксели, които да имат абсолютно черен цвят.
Има много тъмни цветове.
Но нито един от тях не е в черно.
Ще плъзна този слайдър надясно.
А светлите тонове има много малък брой пиксели, които са много светли.
Затова ще плъзна този слайдър наляво.
И така в случай много бързо повишихме контраста в това изображение.
С помощта на "Levels".

Тест за преминаване към следващия урок

 
С Levels, можем да ?
Получим „замъглен“ ефект
Променим основният цвят на нещо в снимката
Затъмним или изсветлим цветовете
Влияем само на определена част от снимката

Въпроси и отговори

  • Защо, когато прибавя adj. layer по някога отстрани до слоя не излиза иконката на самия adj. layer, a символа на самия бутон adj. layer? 

    Андреа Петкова:

    Това не се случва винаги и затова не можах да забележа какво прая/ не правя, за да се случва така.

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    мога ли да те помоля да добавиш един screenshot да видим как изглежда при теб и да се опитаме да помогнем.

    Андреа Петкова:

    Здравей : ) аз мисля, че разбрах откъде идва проблема.. ако пак се появи, ще пратя и скрийн шот

    Поздрави

  • Как да добавя вода в ''каньончето''?

    Стефан Рачев:

    Аз използвах друго изображение.

    Стефан Рачев:

    Резултат:

    инж. Юлиан Ангелов:

    Намери една снимка на водоем. В интернета - снимки да искаш! Зареди я и нея във PS. Копирай я в твоя проект като нов слой. Конвертирай я в Smart Object, за да не се пикселизира, ако я скалираш. Създай маска на този слой с водоема и селектирай каньончето, така, че да получи маска по селекцията Създай маска на водоема и пренеси селекцията на каньончето в нея така, че да се покаже само вода. Надсложи я върху каньона... Е каньонът не е доизкаран до хоризонта, защото му е губат очертанията, но исках да илюстрирам как.

    Ето и водоем. С отразени облачета, иначе трябваше да ги крадем от другаде.

    Стефан Рачев:

    Ее, супер идея... Не бях помислил за долен слой със warp...

  • Може ли да задам въпрос?

    Rumen Gotsev:

    Какво представлява гама корекцията? това чух много внимателно от видео урока за корекционния слой Levels.

    Ивайло Искренов:

    Здравей, това което имам предвид с преместването на средният слайдер, e че ще получим сходен резултат, както ако използваме слайдера на Gamma Correction от Exposure Adjustment Layer.