HDRI ефект

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Постигането на HDR ефекта върху изображението по принцип се базира на няколко изображения, които са с различен "Exposure" или с различна осветеност.
Но когато нямаме други изображения, които са различно осветени от оригинала.
В "Photoshop" можем да го постигнем това на базата само на едно изображение, което става с "HDR Toning".
Тази опция можем отново да я намерим в менюто "Image" "Adjustments" "HDR Toning".
Имайте предвид, че това ще доведе до обединяване на всичките слоеве, които имате.
Така че ако имате тук други слоеве, с които сте работили по изображението.
имайте предвид, че те ще бъдат обединени в едно крайно изображение.
За да може да се стартира този ефект.
Тук давам "YES".
Tова е менюто, което излиза за "HDR Toning".
Бутона "Preview" е маркиран.
Тук имайте предвид, че отново за изображението върху, което работите тези стойности, които ще ви предложа в момента, могат да бъдат различни.
Но откъде можем да започнем.
Основно аз лично предпочитам да започна от "Highlight".
и "Detail".
Първо с "Highlight" преценявам колко да бъде светъл частта в най-светлите обекти.
Отново експериментално можете да проверите как влияе този параметър.
И да прецените до каква степен ви устройва.
Аз ще оставя малко по-светъл тази част.
Да кажем на около плюс 20.
Ще намаля тази наситеност на цветовете още малко.
Но ще увелича "Vibrance" за сметка на това.
Вече видяхме "Vibrance" в предишния урок какво прави.
Той също внася наситеност на цветовете.
Но без да преувеличава тази на цветовете, които вече имат наситеност.
Основният параметър, който ще изиграе главната роля всъщност е "Detail".
Вижте какво става, когато го увеличавам.
И съответно, когато го намалявам.
За да подсиля HDR вида на това изображение със сигурност ще трябва да го увелича.
Дори тук мога малко да преувелича тази стойност.
Виждам, че стойност под 140 също стои добре.
Например около 100, но за примера ще я преувелича малко и ще остава около 150.
Другите два важни параметъра, с които можем да повлияем на цялостната осветеност са съответно "Gamma" и "Exposure".
Ще увелича първо стойността на "Gamma".
Да видя как влияе тя.
Тя изсветлява около светлата част.
А "Exposure" ще намали цялостната осветеност.
За момента не сме променяли само параметъра "Shadow".
Специално в това изображение няма да доведе до големи промени.
Но все пак, тук в тъмните части може да се види.
Можем тях да ги оставим малко по-светли.
Другото нещо, което можем да променим е ето тази крива, която всъщност е същата, която можем да видим в "Curve Layer".
Отново имаме тъмните и светлите тонове.
Тук може също да си поиграем, за да видим как това нещо ще допринесе за целия вид на изображението.
Ще оставя така тази крива.
Давам "OK".
Ще запазя така това изображение и само след секунди ще го сравним с оригинала.
И така, това е "HDR Toning", за това оригинално изображение.

Въпроси и отговори