Hue/Saturation

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Следващият често използван "adjustment layer" е "hue and saturation".
"new adjustment layer", "hue and saturation", OK.
"hue and saturation" променя съществуващите тонове на цветовете в други тонове.
Сега ще видите с този пример как става това.
Вижте, когато премести този "slider" за "hue", как всички тонове по някакъв метод се променят.
Интересното в случая е, че на този папагал всички тонове му отиват.
Аз в случаят ще го оставя в ето такова положение да речем.
За да обясним как точно работи.
Когато премествах този "slider" ето тази лента отдолу, с тези цветове се премества.
И това, което всъщност става е тези цветове, които са отгоре, които се съдържат в оригиналното изображение се заменят с тези цветове отдолу.
Имахме основно зелен изображение.
Зеленият цвят от основното изображение започна да се замества с ето тези сини тонове.
Тук, където отгоре има червено, тези червени тонове започват да се заместват с ето такива зелени тонове.
Новите тонове, които използвам могат да бъдат по-наситени или по-ненаситени.
Също така, мога да контролирам отделно и това, колко Светли да бъдат.
В момента имам избран ето такъв розов цвят и ако избера бутона "colorize" и отново избера този цвят.
Тогава цялото изображение ще бъде оцветено.
Защото всички тонове от оригиналното изображение ще бъдат заместени само с един цвят.
В случаят аз не искам точно това, тази промяна в случая се осъществятва за всички цветове.
Докато тук е избрано "master", но както виждате могат да бъдат и разделени.
И така, например само на червените цветове от оригиналното изображение мога да променям цвета.
Нека да видим, как може да ограничим действието на този "adjustment layer" с помощта на маската, която има.
Ако например не искам да влияе този "adjustment layer" на ето тази част от изображението, на дървото на което е късна папагала.
Абсолютно достатъчно е с черна четка, докато е селектирана маската на слоя, да започна да оцветявам в тази част.
Тази част ще бъде черна от маската.
Това значи, че корекционния слой няма да влияе на тази част, а ще влияе на всяка бяла част от изображението.
Както беше при маските за слоя, бялата част се вижда, а черната час не се вижда, тук е по същият принцип.
Bялата част от "adjustment layer" позволява да се види ефекта от този "adjustment layer", a черната част не позволява.
И така, това е изображението с този "adjustment layer, hue and saturation".
Tова е оригиналът изображение.

Тест за преминаване към следващия урок

 
С Hue/Saturation, не можем да ? 
Променим основният цвят на определен обект в снимката
Влияем на наситеността на цветовете с параметъра Saturation
Изсветляваме / Затъмняваме снимката с параметъра Lightness
Клонираме определена част от изображението

Въпроси и отговори

  • Може ли с Hue/Saturation да клонираме определин части на изображението?

    Цветина Мицова:

    Защото за мен е странно, че именно това се посочва като верен отговор на теста след урока...

    Мария Балева:

    Здравей Цветина, в теста се пита "Какво Не може да се прави" и за това верният отговор е този :) Ако все пак нещо друго те притеснява по въпроса ни пиши и ще се опитаме да помагаме :)

    Цветина Мицова:

    :))) Извинявайте, не съм догледала хахаха...

    Йордан:

    А за какво служи : Flow??? Съжалявам ,но забравих :)

    Йордан:

    Като опасити,но се наслоява без да пускам бутона на мишката..докато опасити трябва да пусна и да натисна за да се наслоява цвят ?

  • Защо отговор на теста е ?

    Милена Русева:

    защо ми дава за верен отговор това на съответния тест на урока ?

    Краси Кръстев:

    Здравей, Милена.

    Както и Мария е споменала в темата под видеото -

    Може ли с Hue/Saturation да клонираме определин части на изображението?

    въпросът е какво НЕ можем да правим с Hue/Saturation.

    Така че измежду опциите това което НЕ можем да правим е да клонираме обекти.

  • Може ли да споделя?

    Rumen Gotsev:

    Днес намерих един обяснителен урок на PHLEARN - Aaron Nace - Аарън Нейс. Много хубаво обяснява за оттенъка на цвета и степента на насищане на цвета. Искам да поздравя Иво за спокойствието, което има и с търпение и любов обяснява как се работи с корекционните слоеве за оттенък на цвета и насищане на цвета. Изобщо за целия курс Тайните на Photoshop. По принцип Photoshop e цяла тайна, но който вникне внимателно в тази тайна, тя ще му сподели и най-съкровените си неща. За мен Photoshop e емоция, ентусиазъм, и човек може да прави много неща с тази програма, да рисува, да обработва снимки, да прилага върху тях специални ефекти, да сканира рисунки и да ги превръща във вексели. Векселът е векторен пиксел/

    https://www.youtube.com/watch?v=Xh0xxQRaJVQ - How to Use Hue/Saturation in Photoshop

    http://www.signal-bg.com/bg/article/131/the-difference-between-raster-images-and-vector-graphics.html - КАК ДА РАЗГРАНИЧИТЕ РАСТЕРНИ ОТ ВЕКТОРНИ ИЗОБРАЖЕНИЯ?

    „ВЕКТОРИЗИРАНЕ И РАСТЕРИЗИРАНЕ

    Важно е да се знае, че е лесно да се конвертират векторите в растери и това се нарича Растеризиране. Но обратния процес на превръщане на растер във вектор не е лесен – нарича се Векторизиране. То може да се извърши по два начина: • Най правилния и точен начин е да векторизирате обекта във векторна програма като Adobe Illustrator използвайки програмните средства за очертаване. Това става като рисувате по очертанията на формата както бихте копирали обект върху лист хартия. Този процес отнема време особено при по сложни обекти и затова се заплаща допълнително при предпечатната подготовка. • Другия начин за векторизиране е като изберете автоматичната функция на векторната програма за да се калкулират измеренията автоматично. Но този метод не е прецизен и се използва само при по опростени форми.“

    Ето още нещо за векселите - които са само стил на използване на инструмента писалка във фотошоп. векселите са основани в слоеве в растерна програма за обработка на растерни изображения като фотошоп или гимп.

    https://design.tutsplus.com/articles/what-is-vexel-art--vector-4915

    Ако нещо не съм рабрал правилно - особено за векселите, моля ви, поправете ме!

    Валя Геранлиева:

    От английския текст разбрах, че векселното изкуство е наслояване на форми и линии, които са на растерна основа. По-долу пише, че вексел е наслояване на растерни форми. Прилича на вектор, но не е вектор. Най-накрая в текста пише, че векторното изкуство е просто наслояване на растерни форми, което имитира външния вид на векторното изкуство.