Vintage effect

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В това видео ще ви покажа как с помощта на два нови "adjustment layers" да постигне много лесно и бързо "vintage" ефект.
Това е изображението върху, което ще работим, а първият нов "adjustment layer", който ще използваме е "solid color".
"solid color" не е нищо особено, той просто запълва изображението с някакъв цвят.
Преимуществото му е, че можем след това да се върнем и ако искаме да променим този цвят.
Във винтидж ефекта преобладават два основни тона, синьото и жълтото.
Аз вече съм избрала за синьото 230, 100, 25.
Имаме плътен цвят с големината на изображението като отделен слой.
Който с двойно кликване можем да се връщаме и да го променяме.
Лесно и бързо запалване.
Ще променим "blending mode" на този слой, на "exclusion".
Ще използвам още един такъв "adjustment layer", "solid color" този път с жълто.
40, 55, 80.
Който обаче ще го сменя като "softlight".
Прекалено силен е ефекта, ще го намаля малко.
Нещо, може би около 40% е добре.
Допълнителното нещо, което подсилва "vintage" ефекта е "vignetting" в края на изображението.
Това ще го направим с "lens correction".
Ще копирам този слой веднъж.
Върху него ще приложа филтър "lens correction".
От "custom" ще избера "vignetting", ако увелича тук ще изсветлявам краищата.
Ако намалявам, съответно ще ги затъмнявам.
Със стойност -75 ми изглежда добре.
Давам ОК.
Това го направих върху нов слой, тъй като този ефект вече е запечатан в изображението.
Вторият "adjustment layer", който ще използвам е "curves".
Той е доста често използван.
На практика с него можем да направим това, което можем да направим и с "levels".
Но тук контролираме светлите и тъмни тонове с помощта на ето тази крива.
Това тук са най-тъмните тонове, това тук най-светлите.
Може би, един от най-универсалните методи за повишаване на контраста е с намаляване на тази точка и увеличаване на тази.
Така тези светли тонове стават малко по-светли, а тези тъмни тонове стават малко по-тъмни.
Като крайният резултат всъщност е повишаване на контраста.
Ще го оставя така.
Ще преместя този свой обаче да бъде над всички, това трябваше да правя в началото за по реален "feedback".
Въпреки, че и в момента мога да се върна ако искам да го коригирам.
Това, както казахме е основната сила на "adjustment layers", че винаги можем да се връщаме и да правим корекции.
Ще ги групирам тези в нова група.
с "CTRL" и "G".
Това е "vintage" ефекта, това е изображението от което започнахме.

Въпроси и отговори

  • Каква

    инж. Юлиан Ангелов:

    е принципната разлика между Vintage Effect и Photo Filter освен, че Vintage Effect e по- труден за намиране по бутоните за Adjusment Layer и менютата?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, vintage ефекта който е показан в урока е на базата на няколко слоя, който по отделно могат да се променят и контролират отделни свойства върху изображението, докато ако се приложи един фото филтър той влияе върху цялото изображение и не е много гъвкав за промяна.

    инж. Юлиан Ангелов:

    Всъщност можем да надсложим на един слой няколко филтъра и дори един и същи няколко пъти с еднакви или различни настройки. И действието им се сумира. В добавка можем да правим различни затъмнявания на области чрез маските или да направим филтъра да действа градиентно.

  • Защо се променят?

    Марио Спасов:

    Защо параметрите, които задавам в Solid Color постоянно се променят и не мога да въведа същите като Вашите? Пиша 230, 100, 25, а или не мърдат от 0 или се променят на някакви съвсем произволни числа...

    Ивайло Искренов:

    Здравей, провери пак коя група от стойности променяш - обикновено тройката цифри е за втората група - RGB =>

    Марио Спасов:

    Не се променяха, защото съм натиснал отметката Only Web Colors... Явно с нея не може :D

  • Как да разбирам на български израза vintage effect?

    Александър Терзов:

    Здравей? Как да разбирам на български израза vintage effect?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, най-общо се има предвид "ретро" вид - стил който представя нещо в "остарял вариант". В следващият модул, урок 4, има още един вариант с различен изглед на ретро снимка.

    Александър Терзов:

    ясно. БЛАГОДАРЯ

  • От къде да сваля филтри?

    Аделина Петрова Караколева:

    Здравейте от къде мога да си сваля филтри за Photoscop CS6.Доста от тях липсват при мен.Lens correction е един от липсващите.Благодаря предварително!

    Ивайло Искренов:

    Здравей, виж тази статия, може да помогне.

  • Какво...

    Светлана Манева:

    На какво са съкращение буквите H, S, B, за които въвеждате стойностите 230, 100, 25?

    Svetla:

    H - Hue - цвят, оттенък; S - Saturation - насищане на цвета; B - Brightness - яркост на цвета.

    Светлана Манева:

    Благодаря много!

  • Може ли да се прекали с  обработката на изабражението?

    Nadya Gelina:

    Има ли вероятност да се прекали с добавянето на филтри и ефекти?Кога е пределната точка ,за да не стане "Кич"? Как да разберем кога да спрем с добавянето на ефекти?

    Ивайло Искренов:

    Здравей Надя, по принцип има такава вероятност, но не мисля че границата може да се определи с някакво правило. Основното е да имаш цел какво искаш да постигнеш, комбинирано с естетиката на самото изображение ... мисля че това ще определи до голяма степен "кога да спреш" с използваните филтри и разработването на изображението. Процеса е творчески и е базиран на лично усещане за това "кое е красиво" и "колко е достатъчно". Може би най лесно се усеща тази граница когато се премине - ако добавиш нещо и изображението ти вече не ти допада по същият начин, значи или си минала тази граница или типа на добавената промяна не е правилен и трябва да пробваш с друго нещо, да добавиш друг тип обработка. Така в определен момент ще усетиш къде изображението си е постигнало максимума.

    Nadya Gelina:

    Благодаря! Усещам,че след всеки изгледан урок се "изкушавам" да прибавям и още..,и още.. към изображението и не спирам! И все ми харесва :)

    Веселин:

    Върху този въпрос може доста да се философства :) Аз лично тази част не съм си я отговорил още напълно. Винаги може още нещо да се 'подобри'. "Diminishing returns" е принципа, според който след един момент, ще получаваш все по-малко и по-малко подобрения за едни и същи усилия. А пък от гледна точка на софтуера - ако работиш с 8 битов (особенно видимо) цвят и примерно му дадеш "lighten", след което върнеш обратно с "curves", да прилича на първоначалното изображение, ще загубиш информация в пикселите. Ако направиш това 3-4 пъти, ще изглежда много странно. От тази гледна точка също можеш да 'прекалиш'

    Nadya Gelina:

    Благодаря! Значи "подобря" е разтегливо понятие и ...трябва да внимавам с него ;)