Първият "adjustment layer", с които ще се запознаем е "color balance".
Ще ви покажа, как с негова помощ ще направим това изображение, в което преобладават топлите тонове да бъде в предимно студени тонове.
А пък това изображение, съдържащо предимно студени, ще направим да преобладават топлите.
Да се върнем към първото изображение.
Вече казахме от къде можем да имаме достъп до "adjustment layers", ще използваме тези от менюто "layer", "new adjustment layer"
Това е списъкът, в момента искам да използвам "colоr balance".
Споменахме, че имаме достъп до същите "adjustment layers" и от бутона, който добавихме.
"adjustments", "color balance".
Това също създава нов "adjustment layer".
Ще го изтрия за момента само, за да ви покажа и още едно място, от където имаме достъп до създаването им.
От ето този бутон "color balance".
Това, което виждаме като съдържание на този слой е името на слоя, маската за съответният слой.
Това е иконката, която може да видите и в "adjustment" панела.
Отново, дали да е видим или невидим самият слой.
Когато вече веднъж е приложен този "adjustment layer", до неговите свойства можем да достигнем с двойно кликване на неговата иконка.
Този прозорец за "color balance", можем да четем по следният начин.
Корекцията на цветовете се извършва посредством ето тези слайдери.
Например за червеното.
Ако искам да намалявам червеното и да увеличавам светлосиньото това става с този слайдер.
От дясната страна виждате, че са основните цветове червено, зелено и синьо.
Увеличаването на всеки един от тях води до намаляване на противоположният му цвят.
Например ако увелича червеното ще започна да намалявам светлосиньото.
Ако увелича тъмносиньото, ще започна да намалявам жълтото.
В момента, този корекционен слой влияе изцяло върху долният слой.
Ако искам да огранича неговото действие върху част от изображението, отново мога да използвам тази маска.
в която с черна четка да определя коя част да е видим и коя не.
Казахме, че това изображение ще го направим повече в студената гама.
Това е с корекционния слой, това без него.
Да приложим същият "adjustment layer" и върху другото изображениe.
Tук ще засиля червените тонове, магента също и жълтите тонове.
Това е с корекционния слой, това е без него.
Виждате, каква драстична разлика се получава само с няколко кликвания.
Ще ви покажа в предишното изображение, как можем да постигнем аналогичен ефект по вече познати методи.
Първият вариант е с нов тип "adjustment layer".
Който е фото филтър, ние вече го видяхме в едно от предишните видеа.
Съвсем бегло, какво представлява.
В него всъщност няма нищо сложно.
И сега отново ще го видим.
Фото филтърът е нещо като фолио с определена пазрачност, който има цвят.
Когато този цвят е топъл придава топли нюанси на всички цветове в изображението.
Но да сменим този цвят.
С някакъв "cooling" филтър, ще използвате ето този - 80.
От тук може да определите и интензитета на действие на самият фото филтър.
Ще го засиля малко.
Още един подобен начин, по който може да постигнем същият ефект е с добавяне на нов слой.
Този слой ако го запълним с някакъв цвят и просто сменим неговия "blending mode".
В случая може да намали малко и "opacity", цвета е доста наситен.
В случая обаче виждам и долният слой, така че ще го изключа, за да не ме подлъгва.
Да мога правилно да прецените интензитета на този слой.
Това са три различни методи за постигане на един и същи ефект.
Всеки от тях си има своите плюсове и минуси.
Тези методи могат да бъдат използвани по псолютно същия метод и в другия тип изображение.
Когато превръщаме студените тонове в топли.
Тест за преминаване към следващия урок
922
Кое от твърденията е вярно ?
С Color Balance можем да влияем на Shadows на изображението 2868
С Color Balance можем да влияем на Midtones на изображението 2869
С Color Balance можем да влияем на Highlights на изображението 2870
Всички твърдения са верни 2871
Въпроси и отговори