Color Balance Layer

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Първият "adjustment layer", с които ще се запознаем е "color balance".
Ще ви покажа, как с негова помощ ще направим това изображение, в което преобладават топлите тонове да бъде в предимно студени тонове.
А пък това изображение, съдържащо предимно студени, ще направим да преобладават топлите.
Да се върнем към първото изображение.
Вече казахме от къде можем да имаме достъп до "adjustment layers", ще използваме тези от менюто "layer", "new adjustment layer" Това е списъкът, в момента искам да използвам "colоr balance".
Споменахме, че имаме достъп до същите "adjustment layers" и от бутона, който добавихме.
"adjustments", "color balance".
Това също създава нов "adjustment layer".
Ще го изтрия за момента само, за да ви покажа и още едно място, от където имаме достъп до създаването им.
От ето този бутон "color balance".
Това, което виждаме като съдържание на този слой е името на слоя, маската за съответният слой.
Това е иконката, която може да видите и в "adjustment" панела.
Отново, дали да е видим или невидим самият слой.
Когато вече веднъж е приложен този "adjustment layer", до неговите свойства можем да достигнем с двойно кликване на неговата иконка.
Този прозорец за "color balance", можем да четем по следният начин.
Корекцията на цветовете се извършва посредством ето тези слайдери.
Например за червеното.
Ако искам да намалявам червеното и да увеличавам светлосиньото това става с този слайдер.
От дясната страна виждате, че са основните цветове червено, зелено и синьо.
Увеличаването на всеки един от тях води до намаляване на противоположният му цвят.
Например ако увелича червеното ще започна да намалявам светлосиньото.
Ако увелича тъмносиньото, ще започна да намалявам жълтото.
В момента, този корекционен слой влияе изцяло върху долният слой.
Ако искам да огранича неговото действие върху част от изображението, отново мога да използвам тази маска.
в която с черна четка да определя коя част да е видим и коя не.
Казахме, че това изображение ще го направим повече в студената гама.
Това е с корекционния слой, това без него.
Да приложим същият "adjustment layer" и върху другото изображениe.
Tук ще засиля червените тонове, магента също и жълтите тонове.
Това е с корекционния слой, това е без него.
Виждате, каква драстична разлика се получава само с няколко кликвания.
Ще ви покажа в предишното изображение, как можем да постигнем аналогичен ефект по вече познати методи.
Първият вариант е с нов тип "adjustment layer".
Който е фото филтър, ние вече го видяхме в едно от предишните видеа.
Съвсем бегло, какво представлява.
В него всъщност няма нищо сложно.
И сега отново ще го видим.
Фото филтърът е нещо като фолио с определена пазрачност, който има цвят.
Когато този цвят е топъл придава топли нюанси на всички цветове в изображението.
Но да сменим този цвят.
С някакъв "cooling" филтър, ще използвате ето този - 80.
От тук може да определите и интензитета на действие на самият фото филтър.
Ще го засиля малко.
Още един подобен начин, по който може да постигнем същият ефект е с добавяне на нов слой.
Този слой ако го запълним с някакъв цвят и просто сменим неговия "blending mode".
В случая може да намали малко и "opacity", цвета е доста наситен.
В случая обаче виждам и долният слой, така че ще го изключа, за да не ме подлъгва.
Да мога правилно да прецените интензитета на този слой.
Това са три различни методи за постигане на един и същи ефект.
Всеки от тях си има своите плюсове и минуси.
Тези методи могат да бъдат използвани по псолютно същия метод и в другия тип изображение.
Когато превръщаме студените тонове в топли.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Кое от твърденията е вярно ?
С Color Balance можем да влияем на Shadows на изображението
С Color Balance можем да влияем на Midtones на изображението
С Color Balance можем да влияем на Highlights на изображението
Всички твърдения са верни

Въпроси и отговори

  • Как можем да коригираме баланса на бялото, така че части от изображението, които знаем че са бели без нюанси да излязат наистина бели?

    инж. Юлиан Ангелов:

    можем да коригираме баланса на бялото, така че части от изображението, които знаем че са бели без нюанси да излязат наистина бели ( съответно да коригираме по същият начин и останалите цветове.) Старата цветна фотография беше базирана на сребърни съединения и характерно за тия снимки (нови или след доста години) е, че леко червенеят или са изместени главно към топлите цветове дори и да не е само към червеното. Лесно ще наложим филтър, но как да определим цвета на филтъра?

    Ивайло Искренов:

    Най-лесният начин за който се сещам (но не съм сигурен че е най-точния) е с добавяне на един adjustment layer - Levels. Под него обаче копирай всички слоеве в който си работил и ги колапсни в един, така че да имаш финалното изображение в един слой. Когато добавиш Levels, в неговите опции имаш три пипетки с който можеш да избираш цветове. С първата - White - избери тон от изображението което трябва да е бяло, след това с последната - Black избери цвят от основното изображение което трябва да е най-тъмно черно. След тези две операции вече ще видиш разлика в цветовете. Остава да избереш среден тон на сивото със средната четка - това може да е малко трудно, защото ако избереш средно сиво в което има незабележим нюанс на някой цвят ще се променят всички сцетове. Не е непоправимо - кликваш и избираш цвят от друго място, но пак е окомерна преценка.
    Другото което е най-лесно в случай, че пазиш raw файла от камерата е в CameraRAW да го корегираш, тъй като там има инструмент за това.
    Другото за което се сещам е да отвориш Fusion и там да го корегираш - има нод White Balance.

    Стефка Райчева:

    Ползвам Filter / Camera Row Filter ( Shift + Ctrl + A ), там най-често ползвам пипетката White Balance Tool ( I ), а ако не ми харесва си го настройвам със слайдърите на Temperature и Tint или от опциите на White Balance. Ползвам го при ROW и JPEG форматите на файла, но при JPEG си правя копие на слоя ( layer ).

    Rumen Gotsev:

    вариант 1 от урока

    мой вариант 1

    мой вариант 2

    приложих маска на цветовия слой

    финал