Селектиране на коса

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Mоже би един от най-сложните варианти за правене на селекция е селектирането на коса.
Най-трудният вариант за селектиране на коса е, когато цвета на косата и бекграунд са подобни.
И когато контраста между двете е много малък.
В този пример отново ще използваме помощта на маските.
Но другото, което ще използваме е правенето на селекция от "rgb" каналите на самото изображение.
Ще селектирам този слой и ще го копирам веднъж.
Само, за да имам бекъп на самото изображение.
Селектирам го.
В каналите на изображението това, което търся е възможно най-големият контраст между косата и бекграунд.
Може би това е в синият канал, ще използвам синият.
Като за целта ще копирам този канал с кликване и влачене на този канал върху бутона за правене на нов канал.
Вече имам копие на синият канал.
Копирах го, защото искам да засиля още малко контраста между двете.
С клавишната комбинация "ctrl" и "L" за "levels".
Излиза ето това меню, в което ще мога още малко да повиша контраста.
Ще направя тъмните тонове още по-тъмни.
А в случая не ме интересува вътрешността.
С други думи, лицето и тялото, как ще изглеждат.
По-скоро търся вариант, в който ето тези отделни кичури да са забележими.
Но не искам да отивам прекалено надясно към на бялото, защото тук ще излизат много прекъснати.
Няма да изглеждат реалистично.
Затова може би със средните тонове, също не трябва да прекаляваме, защото вижте, когато го сложа най-накрая.
Ето тук се забелязава добре, как изглеждат като прекъснати тези косъмчета, които стърчат и самите кичури изглеждат някак накъсани.
Затова трябва да намерим баланса между двете.
Може би ще го оставя на такава стойност, 0,15.
И ще дам "OK".
Сега вече имаме доста силен контраст между косата и "background".
Начинът, по който мога да селектирам косата от този канал е със задържан "ctrl" и кликване на превюто на самият канал.
Това, което съм селектирал обаче в момента са светлите тонове от канала.
Винаги селекцията тук на каналите става за светлите тонове.
Селекцията вече е направена.
Тя е активна независимо, кой слой е селектиран или кой канал.
Когато върху това изображение направия маска, тази маска автоматично ще се превърне в черно-бяло изображение.
На базата на селекцията, която сме направили.
Тук обаче имаме обратното на това което искаме, в момента видимата част е фона, а аз искам да бъде косата.
Затова със клавишната комбинация "ctrl" и "i" ще обърна изображението вътре.
И така вече косата ми ще бъде изрязана.
За да видя, какво представлява самата маска, ще задържа клавиша "alt" и ще клекна върху нея.
Маската е доста детайлна.
Тук можем да направим още някои подобрения.
Но преди това да видим как изглежда това изображение на някакъв фон.
Ще направя нов слой, който да сложа под този фон, който имаме и ще го запълня с някакъв цвят от менюто "edit fill".
Ще избера цвят.
100% "opacity", Oкей.
Това, което виждам е, че изрязването на косата всъщност е минало добре, минало е, както трябва.
А проблемът, който да е останал обаче, са ето тези бели краища и изсветляването в самия край.
С това нещо също ще се справим, но преди това ще се опитаме още малко да подобрим маската, която имаме за косата.
За тази маска можем основно да направим две неща.
Първото е, както видяхме в предишният урок "refine edge" функцията само, че тук ще бъде "refine mask", когато е селектирана маската.
Менюто Select.
"refine mask", ще излезне абсолютно същото диалогово меню, което излезе и на "refine edge".
От тук също мога да използвам тези инструменти.
Ако по този начин маската изглежда по-добре и селекцията изглежда по-правилна, мога и от тук да използвам тези инструменти.
За момента обаче аз няма да използвам "refine mask".
Друг инструмент, който можем да използваме е "feather".
Опцията, която всъщност ни позволява леко да замаглим тези краища и да преминем по-плавно към background.
В много случаи това тук ще бъде полезен параметър.
Но аз тук няма да го използвам в този пример.
Ще ви покажат трети вариант, в който всъщност ще го приема като краен, това е с инструментите и "dodge" и "burn" Когато имаме селектирана маската, мога да избера инструмента "burn" например.
Това, което ще направи "burn" е всъщност тези самостоятелни стърчащи косъмчета, ще ги премахне.
Ако това е, което целя всъщност.
А с инструмента "dodge" ще връщам този контраст и ще излизат още повече детайли.
Aз искам някакво средно положение, в което тези, които са най-отдалечените всъщност ще ги премахна.
Ще оставя и такава част, за която да се погрижим за цвета на косата.
Но все пак ето тези самостоятелни косъмчета, които ги има отстрани ще премахна с този инструмент.
Ще оставя повечето.
Само почиствам самата селекция, за да може тези, които са свързани с основната коса когато променим цвета им да останат видими.
А не да останат накъсани като отделна част от изображението.
Мисля, че за момента е добре.
Пак казвам косата в момента е изрязана добре и в следващото видео, когато се запознаем с клипинг маските ще оправим цвете по краищата.

Въпроси и отговори

  • Как да затъмня лицето при правенето на маската?

    Виктория:

    Здравейте, избрах друга снимка от интернет, при която нямаше много голям контраст между фона и основното изображението и когато извърших всички процедури и сложих цвят по дадения начин, цветът се появи и върху лицето в изпъкналите и светли части. Има ли начин да се затъмни цялата фигура, а фонът да остане по-светъл? Опитах с промяна на контраста, но тези светещи петна по скулите си остават.   

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    трябва да имаш слой който да съдържа само изображението - без фон. Ако при теб това е Layer 1, той трябва да бъде над Layer 2. Фона трябва да е слоя най-отдолу. След това ако искаш да затъмниш всичко, над слоя с лицето можеш да сложиш друг корекционен слой, например Hue/Saturation и от там да намалиш Lightness. Ако започнеш да рисуваш в маската на слоя Hue/Saturation, ще можеш да постигнеш различна затъмненост в различните части на лицето.
    Виктория:

    Здравей, успях някак си да запазя цвета на лицето като промених контраста още докато създавах маската в каналите и като маркирах светлите части ръчно добавих пропуснатите по-тъмни полета във фона и демаркирах светлите части в лицето. Но не разбрах как точно да използвам Hue/Saturation. В смисъл, направих слой над предишните и изпълних тази опция, изсветлявах и затъмнявах...но май нещо не съм разбрала...ако може снимка, за да видя какво точно се прави, ще съм много благодарна. :)

    А иначе ето как стана...все още не съм оправила светлите краища, но тук е на етап това видео. :)
     
    Ивайло Искренов:

    :) ок, това е правилната схема :)
    в прикаченото изображение аз съм направил до някъде същото -> фон, отгоре лицето и един Hue/Saturation adjustment layer, с намалена Lightness , който е Clipping Layer на слоя с лицето (Alt + click между двата слоя ... или гледай следващото видео :) ) и с черна четка рисуваш в маската на Hue слоя (гледай от следващият модул видеото с папагала)

    Ивайло Искренов:

    ... по принцип тая мацка работи като коминочистач ... не можа да го скрие :)))

    Елеонора:

    Здравейте, и при мен се получи Виктория и при селекцията Quick Selection Tool i -са ( изваждане на селекцията) премахнах селектираните части върху лицето, защото бяха и те много светли като фона. И стана но резултата малко е по-различен,но първо поправим ли е и така може ли да излъжем програмата за по нататъшни действия?

    Stefani:

    Здравейте, прочетох за същия проблем по-нагоре във въпросите, но немога да се оправя.

    Ивo:

    Стефани, това което мога да ти предложа да пробваш първо е да оправиш малко маската - лицето, косата и тялото да са бели, да няма сиви отенъци, а фона черно. Пробвай първо това с една мека четка да оправиш а след това, ако искаш да направиш цялото момиче по-тъмно(например) може да го направиш с нов корекционене слой и същата маска, както е описано в първите коментари.

  • Ивайло Искренов:

    Здравей, основното е да има силен контраст между бекграунда и косата. Ако бекграунда е тъмен а косата е светла ще се получи. Трябва границата между двете да е сравнително ясна.

  • Как да го поправя?

    Elena Kocheva:

    Какво правим когато отделни части от тялото или лицето не се селектират и се получава като при втората снимка(очите)?

    Ивайло Искренов:

    Здравей Елена, за да "върнеш очите" на твоя модел, най-лесно ще бъде да корегираш маската която имаш на слоя над фона. Селектирай слоя, след това селектирай маската. избери четка с бял цвят и рисувай върху тези области който искаш да се върната от изображението, за сметка на фона - основно очите, но има и области от лицето където започва да се вижда фона. И обратното - с черна четка рисувай върху маската в областа на фона, за да остане чист фон. Всичко в момента се корегира от тази маска която вече имаш.

    Elena Kocheva:

    Благодаря, получи се!

    Rumen Gotsev:

    Не знам дали знаете, че във всички версии на Фотошоп има една функция: меню Image - Calculations.... Тя работи като маските..... Но има нещо общо с каналите. Намерих това: https://www.youtube.com/watch?v=Vqg4m2q2eek от 8.08.2009 г. е.

  • Как?

    Ivelina:

    Тъй като все още не мога да ползвам клавишни комбинации, въпреки че пробвах със съветите ви от предходните уроци... мога ли CTRL+L da заменя с опция от падащото меню. Опитах с Image/ Auto Contrast, но не става достатъчно контрастно и не мога да коригирам. Благодаря!

    Ивайло Искренов:

    Здравей, клавишната комбинация Ctrl+L, за добавяне на корекционен слой Levels, може да я използваш от меню Layers-> New Adjustment Layer -> Levels

    Hrisslav:

    Levels командата не се ли извиква от Image -> Adjustments -> Levels?

    Ивайло Искренов:

    Ако стартираме командата от Image -> Adjustments -> Levels, на практика ще се изпълни същото, но няма да е в корекционен слой. Веднъж приемем ли промените, те се запазват в първоначалното изображение. Докато ако този "ефект", който ще получим с Levels е в отделен слой, можем да се връщаме и да го коригираме колкото пъти искаме. Това е основната сила на Photoshop - недеструктивен начин на работа със слоеве.

  • Може ли

    Злaтинa Гaнчевa:

    Здравейте! Примера който давате е на коса върху монотонен фон, а така много по-лесно може да се извади контраст и съответно косата да се отдели от фона. Бихте ли дали пример с коса , която е на фон от градска среда и там светлината пада едновременно и върху лицето и върху част от детайли на бекраунда. Благодаря!

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    в примера който разглеждаме в урока за селектиране на коса найстина има контраст с background-a, който използваме за да ги отделим. Това е важно условие за да сеполучи добре крайният резултат. В тази тема от форума, Маргарита е дала много добро решение на сходен проблем. Може да го използваш успешно и в твоя случай.

  • Как да селектирам гривата на конете по лесно?

    Ивайло Иванов:

    Честно казано не ми беше никак лесно да селектирам гривата от прикачената снимка. Някой може ли да каже какъв инструмент да използвам следващия път?

    Ивайло Искренов:

    Здравей Иво,
    предлагам да видиш тази тема, в която Мария е отговорила наскоро, мисля че ще ти свърши работа :)

  • Може ли да добавя две снимки с нормален реален фон за тези, които желаят да се позабавляват докато се упражняват?

    инж. Юлиан Ангелов:

    да добавя две снимки с нормален реален фон за тези, които желаят да се позабавляват докато се упражняват? Освен фонът степените на сивота или контраста на доста елементи са близки, което затруднява селекцията но всъщност е нормална ситуация за реална снимка и много неща не стават както във видеоурока.

    Ивайло Искренов:

    Благодаря, сигурен съм че ще е полезно за много хора. Селекцията с натурален фон в случая найстина ще е малко затруднена :)

    инж. Юлиан Ангелов:

    Благодаря! :) Там е работата, че освен натуралният фон, почти всичко - и спектърът и маската се държат обратно на видео урока (умишлено подбрах нетривиалните случаи за упражнение), но човек никога не знае какво ще му поднесе реалният клиент примерно с едни снимки от летуване.

  • Защо?

    Цветелина Лалева:

    Защо не е качена тук само снимката в jpg?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, в psd документа има слой с оригиналният вариант на снимката, ако ти трябва в jpg вариант може просто да изтриеш маската на този слой и да я пресейваш.

  • От къде да сваля началния изглед на файл L4-04?

    Александър Терзов:

    Файла, който свалих, е завършения изглед на урока.

    Александър Терзов:

    Разбрах. Отговорът е в предния въпрос

    Александър Терзов:

    От там идвал проблемът. Благодаря.

  • Защо каналите оцветяват изображението?

    Александър Терзов:

    Преди време правих упражнението със свалената от урока снимка и всичко премина нормално. Сега се опитах до повторя упражнението и се получи следният проблем: при активиране на каналите всеки оцветяваше снимката с неговия си цвят. Изобщо не може да се сравнява контраста в различните канали. Откъде се появи този проблем?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, махни отметката на Show Channels in Color в м Edit->Preferences-> Interface и би трябвало след това каналите да са черно-бели отново.

    Александър Терзов:

    От там идвал проблемът. Благодаря.

  • Защо в менюто Select липсва Refine mask?

    Alexander Dinchev:

    От менюто Select искам да използвам Refine mask, за да подобря селектираната маска, но такава опция няма. Използвам версия CC 2015.5 на Photoshop. При предишния урок (отделянето на фона и кучето) опциятата Refine беше налична. Да не би сега нещо неправилно да съм избрал при работа с маската или има друга особеност, заради версията на Photoshop?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, може да видиш отговорите в тази тема.

    Rumen Gotsev:

    Ето нещо на аула бг за обрабтка на снимка с коса https://www.youtube.com/watch?v=YfTEzWubILw и още един урок със същата снимка https://www.youtube.com/watch?v=Ew4DjIE7jiY

    и с канали

    https://www.youtube.com/watch?v=5OTK_3gAATY

  • Защо на мен не са ми същите Channels?

    Vili:

    При мен изображенията на Channels излизат ярко зелен, червен и син вариант на снимката на която са. А на урока виждам, че Channels са черно-бели варианти на снимката, с малка разлика в контраста? Какво да направя за да мога да изпълня като цяло първите стъпки със засилването на контраста?

    Ивo:

    Здравей, пробвай, с тази отметка, да видим дали ще се оправи ->

    Vili:

    Много благодаря :) Това е!