Материали (стъкло)
Ключови аспекти при създаване на стъклени материали в Blender
В този урок се разглежда процесът на създаване и настройка на реалистични стъклени материали за архитектурни визуализации. Основният фокус е върху балансирането на прозрачност и отражения, за да се постигне реалистичен ефект на стъклени повърхности в сградите. Важно е да се настроят правилно параметрите Transmission, Metallic и Alpha, за да се създаде убедително стъкло с подходящи отражения на околната среда.
Стъпки за създаване на реалистичен стъклен материал
- Изберете обекта със стъклото и намерете съответния материален слот (Glass)
- Настройте Transmission на 0 за начало
- Добавете малко Metallic стойност, за да създадете огледален ефект
- Намалете Alpha стойността (прозрачността), за да се вижда вътрешността, но с ясни отражения
- Коригирайте цвета на стъклото, обикновено към по-светъл нюанс
- Добавете обекти в околната среда (като дървета), които да се отразяват в стъклото
- Експериментирайте с Color Management настройките (Medium/High Contrast) за по-добър визуален резултат
Полезни инструменти и команди
Ctrl + F2
- Отваря Batch Rename функцията за преименуване на множество обектиF12
- Стартира рендериране на сценатаColor Ramp Node
- Полезен за контролиране на интензитета на отражениятаShade Group
- Позволява създаване на процедурни шумове за материалитеOpen Image Denoise
/Optix
- AI инструменти за премахване на шума при рендериране
Съвети за финален рендер
За най-добри резултати при рендериране на сцени със стъкло, запазете изображенията в няколко формата: - PNG - за стандартно използване - EXR - Lossless формат, съдържащ повече информация за последваща обработка - JPEG - за по-малки файлове и лесно споделяне
Оптимизирайте настройките на Sampling (32 максимум с Denoise) за баланс между качество и време за рендериране.