Допълнения към урока

Ключови аспекти при създаване на стъклени материали в Blender

В този урок се разглежда процесът на създаване и настройка на реалистични стъклени материали за архитектурни визуализации. Основният фокус е върху балансирането на прозрачност и отражения, за да се постигне реалистичен ефект на стъклени повърхности в сградите. Важно е да се настроят правилно параметрите Transmission, Metallic и Alpha, за да се създаде убедително стъкло с подходящи отражения на околната среда.

Стъпки за създаване на реалистичен стъклен материал

  1. Изберете обекта със стъклото и намерете съответния материален слот (Glass)
  2. Настройте Transmission на 0 за начало
  3. Добавете малко Metallic стойност, за да създадете огледален ефект
  4. Намалете Alpha стойността (прозрачността), за да се вижда вътрешността, но с ясни отражения
  5. Коригирайте цвета на стъклото, обикновено към по-светъл нюанс
  6. Добавете обекти в околната среда (като дървета), които да се отразяват в стъклото
  7. Експериментирайте с Color Management настройките (Medium/High Contrast) за по-добър визуален резултат

Полезни инструменти и команди

  • Ctrl + F2 - Отваря Batch Rename функцията за преименуване на множество обекти
  • F12 - Стартира рендериране на сцената
  • Color Ramp Node - Полезен за контролиране на интензитета на отраженията
  • Shade Group - Позволява създаване на процедурни шумове за материалите
  • Open Image Denoise / Optix - AI инструменти за премахване на шума при рендериране

Съвети за финален рендер

За най-добри резултати при рендериране на сцени със стъкло, запазете изображенията в няколко формата: - PNG - за стандартно използване - EXR - Lossless формат, съдържащ повече информация за последваща обработка - JPEG - за по-малки файлове и лесно споделяне

Оптимизирайте настройките на Sampling (32 максимум с Denoise) за баланс между качество и време за рендериране.

Дискусия към урока