Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Допълнително усъвършенстване
Финални корекции за реалистична архитектурна визуализация
В този урок са представени важни техники за финално усъвършенстване на архитектурната визуализация в Blender. Ключовите елементи включват правилното позициониране на обекти, настройка на HDRI осветление и създаване на реалистична среда около сградата, което значително подобрява крайния резултат.
Стъпки за подобряване на визуализацията
Позициониране на обекти:
- Преместване на автомобила в по-подходяща позиция чрез избиране на родителския обект
- Дублиране и позициониране на елементи като стени и огради с
Shift + D
- Ротация на обекти с команда
RZ
(напримерRZ 180
за 180 градуса)
Работа с растителност:
- Стратегическо позициониране на дървета и храсти
- Използване на Geometry Nodes за увеличаване на броя елементи
- Създаване на вариации чрез леки ротации и промени в мащаба
Настройка на HDRI и осветление:
- Достъп до настройките чрез Shader Editor > World
- Ротация на HDRI изображението чрез Mapping node
- Експериментиране с различни ъгли (45-60 градуса) за постигане на Golden Hour ефект
- Координиране на слънчевата светлина с HDRI осветлението
Полезни команди и функции
Shift + D
- Дублиране на обектиRZ
- Ротация по Z оста- Geometry Nodes >
Y Number
- Увеличаване броя на инстанциите Render Preview
- Бърз преглед на рендера- Mapping node - Контрол на ротацията и позицията на HDRI изображението
Важно е да се отбележи, че в Cycles рендър енджина HDRI изображенията осигуряват достатъчно осветление, докато в Eevee те предоставят само фоново осветление и може да се наложи добавяне на допълнителни светлинни източници.