Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук.
Материали
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни принципи за създаване на материали в Blender
В този урок се разглежда процесът на добавяне и настройване на материали към различни елементи на архитектурния модел. Научаваме как да използваме Shader Editor за създаване на реалистични материали, като добавяме текстури, настройваме грубост (Roughness), металност (Metallic) и нормални карти (Normal maps) чрез възела Bump.
Стъпка по стъпка процес за създаване на материали
- Отворете Shader Editor, за да започнете работа с материалите
За стени:
- Задайте базов цвят (по-тъмен)
- Добавете Noise текстура (
Shift+A
> Group > Noise) - Свържете Noise към Roughness за вариация в грубостта
- Добавете Bump възел (
Shift+A
> Search > Bump) и свържете Noise към Height - Настройте Distance на 0.1 за фин ефект
За метални елементи:
- Копирайте настройките от стените (
Ctrl+C
иCtrl+V
) - Включете Metallic опцията
- Настройте по-тъмен цвят за по-лъскав вид
- Регулирайте мащаба на текстурата според нуждите
- Копирайте настройките от стените (
За таванни панели:
- Използвайте по-светъл цвят
- Намалете мащаба на текстурата за по-фин вид
За осветителни тела:
- Премахнете Principled BSDF
- Добавете Emission shader (
Shift+A
> Shader > Emission) - Задайте стойност 2-3 за силата на емисията
За бетонни повърхности:
- Увеличете мащаба на Noise текстурата (около 30)
- Увеличете силата на Bump до 0.3
- Настройте подходящ цвят
Полезни команди и функции
Shift+A
- Добавяне на нови възли в Shader EditorCtrl+C
иCtrl+V
- Копиране и поставяне на настройки между материалиShift + десен бутон на мишката
- Поставяне на 3D курсор на определено място- Bump възел - Създава релеф без реална геометрия
- Noise текстура - Добавя естествена вариация в материалите
- Emission shader - Създава светещи повърхности (работи само в Cycles)