Допълнения към урока

Основни елементи на потребителския интерфейс в Blender

В този урок се запознаваме с ключовите елементи на потребителския интерфейс (UI) в Blender, които са от съществено значение за ефективната работа при архитектурно моделиране. Най-важните компоненти включват хедъра с основните менюта (File, Edit, Render, Help), работните пространства (Workspace Tabs) и 3D viewport-а, който е централният елемент за работа с моделите.

Навигация в интерфейса на Blender

Интерфейсът на Blender е организиран в няколко ключови секции:

  • Главен хедър - съдържа основните менюта:

    • File меню - за импорт/експорт и запазване на файлове
    • Edit меню - включва Undo история и достъп до Preferences
    • Render меню - за създаване на визуализации и анимации
    • Help меню - достъп до User Manual и документация
  • Работни пространства (Workspace Tabs) - организират интерфейса според различни работни процеси (моделиране, материали, UV и др.)

  • Футър - показва опции за текущия инструмент и информация за системата

    • Може да се персонализира чрез десен клик за показване на допълнителна информация
  • 3D Viewport - основният прозорец за работа с 3D модели:

    • Toolbar (лява страна) - достъпен чрез клавиш T
    • Sidebar (дясна страна) - достъпен чрез клавиш N
    • Tool Header - показва опции за текущия инструмент

Полезни клавишни комбинации за навигация

  • T - показва/скрива Toolbar (лявата лента с инструменти)
  • N - показва/скрива Sidebar (дясната странична лента)
  • Десен клик върху хедъра - опции за показване/скриване на Tool Header
  • Десен клик в долния десен ъгъл - опции за показване на системна информация

Инструкция за гледане на уроците:

  1. Изгледайте видеоурока.
  2. Повторете показаното в урока.
  3. Решете тестовете към урока (това отключва следващия урок).
  4. Задайте въпрос, ако имате такъв.
  5. Преминете към следващият урок.

Дискусия към урока