Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Преглед на потребителския интерфейс (UI)
Основни елементи на потребителския интерфейс в Blender
В този урок се запознаваме с ключовите елементи на потребителския интерфейс (UI) в Blender, които са от съществено значение за ефективната работа при архитектурно моделиране. Най-важните компоненти включват хедъра с основните менюта (File, Edit, Render, Help), работните пространства (Workspace Tabs) и 3D viewport-а, който е централният елемент за работа с моделите.
Навигация в интерфейса на Blender
Интерфейсът на Blender е организиран в няколко ключови секции:
Главен хедър - съдържа основните менюта:
- File меню - за импорт/експорт и запазване на файлове
- Edit меню - включва Undo история и достъп до Preferences
- Render меню - за създаване на визуализации и анимации
- Help меню - достъп до User Manual и документация
Работни пространства (Workspace Tabs) - организират интерфейса според различни работни процеси (моделиране, материали, UV и др.)
Футър - показва опции за текущия инструмент и информация за системата
- Може да се персонализира чрез десен клик за показване на допълнителна информация
3D Viewport - основният прозорец за работа с 3D модели:
- Toolbar (лява страна) - достъпен чрез клавиш
T
- Sidebar (дясна страна) - достъпен чрез клавиш
N
- Tool Header - показва опции за текущия инструмент
- Toolbar (лява страна) - достъпен чрез клавиш
Полезни клавишни комбинации за навигация
T
- показва/скрива Toolbar (лявата лента с инструменти)N
- показва/скрива Sidebar (дясната странична лента)- Десен клик върху хедъра - опции за показване/скриване на Tool Header
- Десен клик в долния десен ъгъл - опции за показване на системна информация
Инструкция за гледане на уроците:
- Изгледайте видеоурока.
- Повторете показаното в урока.
- Решете тестовете към урока (това отключва следващия урок).
- Задайте въпрос, ако имате такъв.
- Преминете към следващият урок.