Допълнения към урока
Учебна програма Архитектурен дизайн с Blender
6. Geometry nodes

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Основи на Geometry Nodes за създаване на храсти

В този урок се въвеждат основните принципи на Geometry Nodes в Blender за създаване на разпределени обекти върху повърхност - техника, която е ключова при моделирането на храсти и растителност. Научавате как да разпределите множество обекти върху равнина с контролирана гъстота и случайно разпределение, което е първата стъпка към създаването на реалистични храсти.

Стъпка по стъпка процес за разпределяне на обекти

  1. Създайте базов обект (cone, Suzanne) и равнина (plane)
  2. Селектирайте равнината и добавете Geometry Nodes модификатор
  3. Добавете базовия обект в Geometry Nodes мрежата чрез drag-and-drop
  4. Използвайте node Distribute Points on Faces за създаване на точки върху равнината
    • Изберете метод Poisson Disk за по-естествено разпределение
    • Настройте Distance Min (0.5) за минимално разстояние между точките
    • Регулирайте Density Factor за контрол на гъстотата
  5. Добавете node Instance on Points за поставяне на обекта върху всяка точка
  6. Добавете Random Value node за контрол на мащаба на обектите
    • Свържете го към Scale входа на Instance on Points
    • Настройте Min и Max стойности (напр. 0.85 и 1.1)
  7. Добавете втори Random Value node за ротация
    • Променете типа на Vector
    • Настройте Z ротацията между -π и π за пълна 360° вариация

Ключови Geometry Nodes функции

  • Distribute Points on Faces - създава точки върху повърхност с опции:

    • Poisson Disk - разпределя точки с минимална дистанция помежду им
    • Random - напълно случайно разпределение
    • Distance Min - минимално разстояние между точките
    • Density Factor - контролира броя на точките
  • Instance on Points - поставя обект (геометрия) на всяка точка

  • Random Value - генерира случайни стойности за:

    • Мащабиране (Scale)
    • Ротация (Rotation) - използва радиани (π = 180°)