Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук.
Geometry Nodes храсти - част 1
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основи на Geometry Nodes за създаване на храсти
В този урок се въвеждат основните принципи на Geometry Nodes в Blender за създаване на разпределени обекти върху повърхност - техника, която е ключова при моделирането на храсти и растителност. Научавате как да разпределите множество обекти върху равнина с контролирана гъстота и случайно разпределение, което е първата стъпка към създаването на реалистични храсти.
Стъпка по стъпка процес за разпределяне на обекти
- Създайте базов обект (cone, Suzanne) и равнина (plane)
- Селектирайте равнината и добавете Geometry Nodes модификатор
- Добавете базовия обект в Geometry Nodes мрежата чрез drag-and-drop
- Използвайте node
Distribute Points on Faces
за създаване на точки върху равнината- Изберете метод Poisson Disk за по-естествено разпределение
- Настройте Distance Min (0.5) за минимално разстояние между точките
- Регулирайте Density Factor за контрол на гъстотата
- Добавете node
Instance on Points
за поставяне на обекта върху всяка точка - Добавете
Random Value
node за контрол на мащаба на обектите- Свържете го към Scale входа на Instance on Points
- Настройте Min и Max стойности (напр. 0.85 и 1.1)
- Добавете втори
Random Value
node за ротация- Променете типа на Vector
- Настройте Z ротацията между -π и π за пълна 360° вариация
Ключови Geometry Nodes функции
Distribute Points on Faces
- създава точки върху повърхност с опции:Poisson Disk
- разпределя точки с минимална дистанция помежду имRandom
- напълно случайно разпределениеDistance Min
- минимално разстояние между точкитеDensity Factor
- контролира броя на точките
Instance on Points
- поставя обект (геометрия) на всяка точкаRandom Value
- генерира случайни стойности за:- Мащабиране (Scale)
- Ротация (Rotation) - използва радиани (π = 180°)