Добавяне на арт предмети от Sketchfab и стъкло за окачената фасада
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови техники за добавяне на арт обекти и стъклени материали
В този урок научаваме как да обогатим архитектурния проект с художествени елементи от Sketchfab и как да създадем реалистично стъкло за окачената фасада. Sketchfab предоставя достъп до хиляди 3D модели, включително произведения на изкуството от музеи по целия свят, които могат да бъдат директно импортирани в Blender чрез специален адон.
Стъпка по стъпка процес за импортиране и настройка на арт обекти
Инсталирайте Sketchfab адона от GitHub:
- Изтеглете ZIP файла
- Отидете в Preferences > Addons > Install
- Активирайте адона в списъка
Импортиране на модели от Sketchfab:
- Създайте нова колекция "ART"
- Влезте в акаунта си в Sketchfab (или създайте нов)
- Търсете и изберете желания модел
- Използвайте "Import Selected" за зареждане в Blender
Настройка на импортираните модели:
- Коригирайте мащаба с
S
и стойност (често 0.1) - Променете ротацията чрез XYZ Euler координати
- Премахнете родителската връзка с "Clear Parent and Keep Transform"
- Обединете множество обекти с
Ctrl + J
при необходимост
- Коригирайте мащаба с
Създаване на стъклен материал за фасадата:
- Изберете обекта на окачената фасада
- В Material Properties задайте:
- Намалете Alpha стойността
- Увеличете Transmission до 1
- Променете Blend Mode от Opaque на Alpha Hashed или Alpha Blend
- Задайте Shadow Mode на None
- Намалете Roughness до 0 за идеално отражение
Полезни команди и функции
S
- Мащабиране на обектR
- Ротация на обектG
- Преместване на обектCtrl + J
- Обединяване на множество обектиAlt + D
- Създаване на свързан дубликат.
(на NumPad) - Фокусиране върху избрания обектMesh > Merge by Distance
- Премахване на дублирани върховеDecimate
модификатор - Намаляване броя на полигонитеTriangulate
модификатор - Превръщане на всички полигони в триъгълници
Съвети за организация на сцената
Поддържайте добра организация на сцената чрез колекции и правилно именуване на обектите. Използвайте "Delete Hierarchy" за премахване на цели колекции с обекти или "Delete" само за премахване на колекцията, без да засягате обектите в нея.