Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук.
Geometry Nodes храсти - част 2
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Създаване на реалистични храсти с Geometry Nodes
В този урок продължаваме работата с Geometry Nodes за създаване на реалистични храсти в архитектурни визуализации. Научаваме как да използваме колекции от готови 3D модели на храсти и да ги разпределяме по повърхности с контролирана случайност, което придава естествен вид на сцената.
Стъпка по стъпка процес за създаване на храсти
- Използване на готова колекция с 3D модели на храсти (в примера са от BlenderKit)
Настройване на Geometry Nodes система:
- Добавяне на Collection Info нод и свързване към Instance On Points
- Активиране на опцията Separate Children
- Използване на Pick Instance за контрол върху инстанциите
- Добавяне на Random Value (Integer) за случаен избор на модел
- Свързване на Index нод към ID на Random Value за по-добро разпределение
Настройване на разпределението на точките:
- Регулиране на Density Factor до 1
- Намаляване на Distance Min до 0.3
- Увеличаване на Density Max до 3.5 за по-добро покритие
Модифициране на материалите за визуално разнообразие:
- Добавяне на Brightness/Contrast нод за създаване на вариации
- Фина настройка на контраста (около 0.18) за естествен вид
Позициониране на храстите в сцената:
- Редактиране на основната повърхност в Edit Mode
- Скалиране по Z оста до 0, за да се гарантира, че храстите са на земята
Полезни команди и функции
Collection Info
- Позволява използването на цяла колекция от обекти като източник на инстанцииSeparate Children
- Разделя обектите в колекцията, за да могат да бъдат инстанцирани поотделноPick Instance
- Позволява избор на конкретна инстанция от колекцияRandom Value
- Създава случайни стойности, които могат да бъдат използвани за разнообразиеDistribute Points on Faces
- Разпределя точки по повърхността, където ще бъдат инстанцирани обектитеShift + F3
- Превключва между различните Node Editors (Geometry Nodes, Shader Editor и др.)