Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Предпочитания (preferences)
Ключови настройки в Blender за архитектурен дизайн
В този урок научаваме как да персонализираме Blender чрез менюто Edit -> Preferences, за да оптимизираме работния процес. За разлика от други програми, Blender изисква минимални първоначални настройки, но някои промени могат значително да подобрят работата ни при архитектурно моделиране.
Препоръчани настройки за ефективна работа
- Навигация (Navigation)
- Включете
Orbit Around Selection
- позволява ротацията, приближаването и отдалечаването да се извършват около избраните обекти - Активирайте
Perspective to Automatic
- автоматично превключва между перспективен и ортографски изглед - Включете опциите за дълбочина и приближаване към позицията на мишката
- Система (System)
- Увеличете
Undo Steps
до 132 - дава възможност за повече стъпки назад при грешки - Ако имате външна видеокарта, изберете подходящия драйвер:
- За NVIDIA карти - активирайте
OptiX
(работят най-добре с Blender) - Налични са опции и за AMD карти и Apple M1 процесори
- За NVIDIA карти - активирайте
- Интерфейс (Interface)
- Настройте
Temporary Editor
според предпочитанията си - определя къде да се показват визуализациите по време на рендериране
- Теми (Themes)
- В
Themes > 3D Viewport
можете да промените цветовете на обектите:- Камера - препоръчително в синьо
- Empty обекти - в отличителен цвят за по-добра видимост
- Лампи - в жълто-бежово
Полезни команди и настройки
Edit -> Preferences
- отваря прозореца с настройкиUndo Steps
- определя колко стъпки назад можете да се върнете (повече стъпки = повече използвана RAM памет)Orbit Around Selection
- ротацията се извършва около избраните обектиTemporary Editor
- контролира къде се показват рендерите (в нов прозорец или в съществуващ)