Допълнения към урока

Ключови аспекти на анимацията с Eevee в Blender

Eevee е изключително подходящ за създаване на бързи архитектурни анимации благодарение на високата си скорост на рендериране. Основният принцип при създаването на анимация в Blender е чрез поставяне на ключови кадри (Keyframes) за различни параметри на камерата като позиция и ротация. Това позволява плавно движение на камерата между различни гледни точки, създавайки ефекта на "полет" през архитектурното пространство.

Стъпки за създаване на анимация с камера в Blender

  1. Дублирайте съществуваща камера с Shift + D и преименувайте я (например "Camera Animation")

  2. Активирайте новата камера чрез зелената икона в интерфейса

  3. Поставете първия ключов кадър:

    • Позиционирайте камерата в начална позиция
    • Поставете курсора върху параметъра Location в страничния панел
    • Натиснете клавиша I, за да създадете ключов кадър (параметрите ще променят цвета си)
  4. Променете изгледа в долния панел на Timeline

  5. Преместете се на друг кадър във времевата линия

  6. За по-лесно позициониране:

    • Активирайте опцията "Lock to viewport" в раздела View на страничния панел
    • Преместете камерата в желаната нова позиция
    • Върнете се в раздела Item на страничния панел
  7. Добавете втори ключов кадър за позицията с клавиша I

  8. За анимиране на ротацията:

    • Поставете курсора върху параметъра Rotation
    • Натиснете I за създаване на ключов кадър за ротацията
    • Преместете се на друг кадър и променете ротацията
    • Добавете нов ключов кадър за ротацията

Полезни команди и функции

  • Shift + D - Дублиране на обект
  • I - Създаване на ключов кадър (keyframe) за избрания параметър
  • Стрелки нагоре/надолу - Навигация между ключовите кадри
  • Lock to viewport - Опция, която позволява лесно позициониране на камерата чрез движение във viewport-а
  • Малка стрелка до обекта - Индикатор, че обектът има анимационни данни

Дискусия към урока