Анимация с Eevee
Ключови аспекти на анимацията с Eevee в Blender
Eevee е изключително подходящ за създаване на бързи архитектурни анимации благодарение на високата си скорост на рендериране. Основният принцип при създаването на анимация в Blender е чрез поставяне на ключови кадри (Keyframes) за различни параметри на камерата като позиция и ротация. Това позволява плавно движение на камерата между различни гледни точки, създавайки ефекта на "полет" през архитектурното пространство.
Стъпки за създаване на анимация с камера в Blender
Дублирайте съществуваща камера с
Shift + D
и преименувайте я (например "Camera Animation")Активирайте новата камера чрез зелената икона в интерфейса
Поставете първия ключов кадър:
- Позиционирайте камерата в начална позиция
- Поставете курсора върху параметъра Location в страничния панел
- Натиснете клавиша
I
, за да създадете ключов кадър (параметрите ще променят цвета си)
Променете изгледа в долния панел на Timeline
Преместете се на друг кадър във времевата линия
За по-лесно позициониране:
- Активирайте опцията "Lock to viewport" в раздела View на страничния панел
- Преместете камерата в желаната нова позиция
- Върнете се в раздела Item на страничния панел
Добавете втори ключов кадър за позицията с клавиша
I
За анимиране на ротацията:
- Поставете курсора върху параметъра Rotation
- Натиснете
I
за създаване на ключов кадър за ротацията - Преместете се на друг кадър и променете ротацията
- Добавете нов ключов кадър за ротацията
Полезни команди и функции
Shift + D
- Дублиране на обектI
- Създаване на ключов кадър (keyframe) за избрания параметър- Стрелки нагоре/надолу - Навигация между ключовите кадри
Lock to viewport
- Опция, която позволява лесно позициониране на камерата чрез движение във viewport-а- Малка стрелка до обекта - Индикатор, че обектът има анимационни данни